اربی اولین اتومبیل جهان است که برای ساخت بدنه آن از سیستم ریزش پلیمر مذاب در تولید سریع نمونه‌های اولیه استفاده شده است. استفاده از چاپگرهای 3بعدی باعث‌شده فرایندها دوستدار محیط‌زیست و کم‌هزینه‌تر باشند.

محبوبه عمیدی: این خودروی ترکیبی و فوق‌العاده کم‌مصرف که اولین‌بار در نمایشگاه خودرو 2010 SEMA در لاس‌وگاس به نمایش درآمده، اولین اتومبیل جهان است که بدنه آن تماما توسط چاپگر 3‌بعدی ساخته شده است. این خودرو که Urbee ترکیبی نام دارد حاصل همکاری دو شرکت Stratasys، تولیدکننده چاپگرهای سه‌بعدی و گروه مهندسی Kor Ecologic سازنده کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان است.

Urbee Hybrid
به گزارش وب‌سایت رسمی اربی، مصرف سوخت این خودرو بنزینی-الکتریکی در بزرگراه کمتر از 1.2 لیتر در هر 100 کیلومتر و در مناطق شهری حدود 2.4 لیتر است. این خودرو می‌تواند با استفاده از پیشرانه الکتریکی به حداکثر سرعت 64 کیلومتر‌در‌ساعت برسد و برای سرعت‌های بالاتر تا 112 کیلومتر‌در‌ساعت از موتور بنزینی- اتانولی استفاده کند. بنزین مورد استفاده در این اتومبیل می‌تواند با اتانول جایگزین شود.

Urbee Hybrid

برای شارژ اربی با هزینه‌ای بسیار‌ناچیز در طول شب، می‌توان از برق خانگی یا ژنراتورهای کوچکی استفاده کرد که از انرژی‌های تجدیدپذیر نیروی اولیه را تأمین می‌کنند.

Urbee Hybrid

جیم کیور، مدیر عامل و مدیر ارشد فناوری‌های Kor Ecologic می‌گوید: «ما تلاش کردیم تمامی مراحل و فرایندها در تولید این اتومبیل، دوستدار محیط‌زیست باشند. به همین دلیل Stratasys و فناوری تازه این شرکت برای تولید سریع نمونه‌های اولیه را انتخاب کردیم. در این روش بسیاری از مراحل وقت‌گیر، هزینه‌بر و نیازمند صرف انرژی مانند شکل‌دهی، ماشین‌کاری و کارهای دستی حذف خواهند شد و فرایندها سریع و با بهره‌وری بالا به انجام خواهند رسید. علاوه بر این مصرف این خودرو نیز نسبت به اتومبیل‌های مشابه کمتر است و علاوه بر حفظ محیط زیست، هزینه‌های کمتری را به خریداران تحمیل خواهد کرد».

Urbee Hybrid

این خودرو اولین اتومبیل جهان است که در ساخت تمامی بدنه آن از فرایند افزایشی و دستگاه پرینتر 3‌بعدی استفاده شده است.
برای تولید اولین نمونه اربی که برای اولین‌بار در سما -نمایشگاه تخصصی لوازم و تجهیزات اتومبیل- از دوم تا پنجم نوامبر 2010 / 11ام تا 14ام آبان‌ماه جاری به نمایش درآمده بیش از 750هزار دلار هزینه شده است. این شرکت برای تولید 10 نمونه دیگر به 2 تا 3میلیون دلار دیگر نیاز خواهد داشت.

Urbee Hybrid

پیش‌بینی کیور و همکارانش تولید 2 تا 3هزار اربی در سال است. اگر این تولید محدود ادامه پیدا کند، قیمت هر اربی در بازار بین 30تا 50هزار خواهد بود. قیمت نهایی این خودرو در تولید انبوه بین 10 تا 12هزار دلار برآورد شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    0 0
    slm khobe