۰ نفر
۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶

با گذشت ده سال از اختراع پیشرفته‌ترین روبات جهان، این روبات انسان‌نما توانسته توانایی‌های پریدن، دویدن، بالا و پایین رفتن از پله و تعاملات انسانی را ارتقا دهد و برای ورود به جوامع انسانی آماده شود.

ابوالفضل کریمی: پیشرفته‌ترین روبات انسان‌نمای جهان می‌تواند بپرد، از پله‌ها بالا و پایین برود و مانند انسان برای شما دست تکان دهد.

به گزارش تلگراف، امروز 31 اکتبر / 9 آبان مقارن با دهمین سالگرد ساخت آسیمو، پیشرفته‌ترین روبات انسان‌نمای جهان است و شرکت هوندا، سازنده این روبات پیشرفته، این روز را جشن گرفته است. برای بزرگداشت این رویداد خاص، هوندا وب‌سایت اختصاصی افتتاح کرده و فیلم‌ها و تصاویری را از روند تکاملی این روبات در طی 10 سال گذشته روی آن قرار داده است. 

علاوه بر آن، این شرکت برنامه "Run with Asimo" را برای گوشی‌های هوشمند و آی‌فون طراحی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد با نمونه‌ای مجازی از این روبات روی تلفن خود ارتباط برقرار کنند. این برنامه از اواسط نوامبر / اواخر آبان برای دانلود آماده می‌شود و کاربران می‌توانند آسیمو و دیگر ربات‌های هوندا را از طریق آن بهتر بشناسند.

آسیمو 10 سال پیش به عنوان بخشی از برنامه شرکت هوندا برای تحقیق و طراحی روبات‌ها و تحرک انسانی ساخته شد. بعد از 10 سال نوآوری و پیشرفت، این روبات می‌تواند بدود، روی سطوح ناهموار حرکت کند، از پله‌ها بالا برود و اشیا را با دستان خود بردارد. آسیمو هم‌چنین می‌تواند صداها و دستورات ساده را بفهمد، چهره‌ها را تشخیص دهد و حتی در هنگام دویدن از کنار موانع عبور کند.

تحقیقات روباتیک هندا تکنولوژی حرکت را متحول کرده است، اما هدف اصلی این شرکت، توسعه دادن آسیمو است تا بتواند به مردم کمک کند، وظایف روزانه را انجام دهد و کارهایی را انجام دهد که برای انسان بسیار خطرناک است.

در حال حاضر این شرکت ژاپنی تحقیقات خود را روی بهبود هوش آسیمو متمرکز کرده و علاوه بر آن، ارتباط بین انسان و روبات نیز از دیگر زمینه‌هایی است که روی آن مطالعات زیادی انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
    1 0
    خیلی حال کردما!!!!!!!! اقا قیمت اینا چنده؟