۰ نفر
۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲

با گسترش اینترنت و ابزارهای همراه، پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های آینده نه فقط کامپیوتر و موبایل، که اغلب ابزارهای خانگی نیز به اینترنت متصل خواهند بود تا از این طریق اقدام به ارسال و دریافت اطلاعات کنند.

ابوالفضل کریمی: تحلیل‌های صنعتی نشان می‌دهد بیش از 16 میلیارد وسیله اینترنتی تا انتهای دهه جاری به اینترنت متصل خواهند شد.

به گزارش بی‌بی‌سی،کارشناسان شرکت تحلیل و مشاوره میسون اعلام کردند: «اینترنت آن قدر گسترش پیدا می‌کند که تا سال 2020 ، 16 میلیارد وسیله به آن متصل خواهند شد».

در طی سال‌های آینده تعداد ابزارهایی که به شبکه جهانی متصل می‌شوند و می‌توانند با دیگر سرویس‌ها و ابزارهای الکترونیکی ارتباط برقرار کنند، رشد چشم‌گیری خواهد داشت. برای مثال سیستم‌های الکتریکی خانه از طریق کنتورهای هوشمند به اینترنت متصل می‌شوند و به این ترتیب می‌توان نقشه‌ای از مصرف انرژی را در کشور تهیه کرد. به همین دلیل کارشناسان از اصطلاحی با عنوان "اینترنت چیزها" برای توصیف این رویداد استفاده می‌کنند، چرا که وسایل و تجهیزات الکترونیکی زیادی تا آن زمان به این شبکه متصل خواهند شد.

جیم ماریش، تحلیل‌گر شرکت میسون و نویسنده این گزارش در این باره گفت: «این آمارها فقط تخمینی محافظه‌کارانه هستند. اگر ما فناوری‌های جدیدی را که ممکن است ظرف 10 سال آینده وارد عرصه شوند، در نظر بگیری؛ باید گفت رقم واقعی به 44 میلیارد ابزار خواهد رسید. عدد 6 میلیارد نیز تخمینی از حداقل وسایلی است که تا آن زمان به اینترنت متصل خواهند شد.»

کارشناسان معتقدند تلفن‌های هوشمند اصلی‌ترین وسایل همراه متصل به اینترنت خواهند بود، چرا که کاربر گوشی‌های هوشمند می‌تواند با استفاده از وسیله خود اطلاعاتی در مورد دیگر تجهیزات الکتریکی خانه‌اش به دست بیاورد و علاوه بر آن کنترل آن‌ها را نیز در دست بگیرد.برای مثال او می‌تواند با استفاده از گوشی خود، زمان را تنظیم کند تا در ساعت معینی وسایل خانه او کارهای خاصی را انجام دهند، کولر چند دقیقه قبل از ورود شخص روشن شود یا در ورودی به طور خودکار باز شود تا پستچی بتواند وارد خانه شود.

به این ترتیب میانگین وسایلی که به ازای هر شخص به شبکه جهانی متصل است بین 0.8 تا 5.8 تخمین زده می‌شود. در این بین حجم اطلاعات منتقل شده بسیار افزایش پیدا می‌کند و نیاز به پهنای باند بالا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =