به گزارش ایرنا:

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: جذب 22 هزار دانشجوی تربیت معلم مستلزم اختصاص ردیف بودجه مستقل است.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کرده بود که 22 هزار دانشجوی تربیت معلم جذب این مراکز شوند اما در این اعلام تاکید نشده است که این افراد از بین فرهنگیان و یا به صورت آزاد جذب شوند.

وی در توضیح این مطلب افزود: چنانکه این دسته از دانشجویان به صورت آزاد پذیرش شوند، کاری بیهوده انجام شده است چرا که آموزش و پرورش هزینه بسیاری برای تربیت آنان در رشته های مختلف صرف خواهد کرد و آنان بعد از خروج از مراکز تربیت معلم در رشته های دیگری مشغول به کار خواهند شد.

حاجی بابایی اضافه کرد: بکارگیری آنان در کلاس های درس بعد از فارغ التحصیلی نیز مستلزم قانون است یعنی باید برای 22 هزار دانشجوی تربیت معلم ردیف های بودجه های خاص اختصاص داده شود و از طرفی باید قانون خدمات مدیریت کشوری نیز تغییر کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری در گذشته تاکید داشته است که افرادی که در مراکز تربیت معلم مشغول به تحصیل می شوند به سربازی نمی روند در حالی که بر اساس قانون جدید باید به سربازی بروند.

حاجی بابایی اظهار داشت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید افراد دارای مدرک کارشناسی استخدام شوند در حالی که 22 هزار دانشجو در صورت جذب در مقطع کاردانی تحصیل خواهند کرد و همچنین این قانون، استخدام پایین تر از 20 ساله ها را منع کرده در حالی که دانشجویان کاردانی عموما زیر 20 ساله هستند.

وی تنها راهکار لازم در این زمینه را احیای مراکز تربیت معلم اعلام کرد و افزود: درکنار احیای مراکز تربیت معلم باید قانونی تصویب شود تا حقوق اساتید این مراکز هم تراز با اساتید سایر دانشگاه ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف دانشجویان پذیرفته شده در آموزشکده های فنی و حرفه ای نیز گفت: این موضوع در کمیسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

حاجی بابایی گفت: براساس قانون، آموزش و پرورش باید به تعداد دانشجویانی که در سال 87 در آموزشکده های فنی و حرفه ای جذب کرد، در سال 89 نیز دانشجو می پذیرفت.

وی ادامه داد: در سال 87 ، 34 هزار و 270 دانشجوی کاردانی و امسال 35 هزار دانشجو جذب آموزشکده های فنی و حرفه ای شدند.

حاجی بابایی اضافه کرد: در سال 87، 800 دانشجوی کارشناسی جذب آموزشکده ها شدند و امسال چند هزار نفر در مقطع کارشناسی جذب شدند.

وی اظهار داشت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات بر جذب آزاد این 800 نفر نظر داشتند در حالی که این تعداد از بین معلمان جذب آموزشکده ای فنی و حرفه ای شدند چرا که در قانون مربوطه تصریح نشده بود که از بین نیروهای آزاد و یا از بین فرهنگیان، دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای جذب شوند.

حاجی بابایی افزود: اولویت جذب با فرهنگیان رشته های فنی است که مقطع کاردانی را سپری کرده اند و باید در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند و با تحصیلات بالاتری در کلاس های درس حضور یابند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =