۰ نفر
۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸

بندیکت کامبربچ بازیگر جوان بریتانیایی در قرن بیست و یکم جانی دوباره به شرلوک هلمز کاراگاه خصوصی معروف بخشیده است.

به گزارش خبرآنلاین، شاید تابستان امسال مخاطبان بریتانیایی با دیدن مجموعه سه قسمتی «شرلوک» عصبانی شدند؛ اما کامبربچ با حفظ هوش بالا و غرور خدشه‌ناپذیر شرلوک هلمز او را به کاراگاه خصوصی قرن بیست و یکمی تبدیل کرده است.

قرار است شبکه پی‌بی‌اس این سریال را از یکشنبه هفته آینده (7 نوامبر) به عنوان زیرمجموعه برنامه «معمای شاهکار!» پخش کند.

کامبربچ که سال آینده با فیلم «اسب کارزار» ساخته جدید استیون اسپیلبرگ روی پرده سینماها ظاهر می‌شود بسیار خوش‌برخورد است و اصلا از خشکی هلمز در او خبری نیست.

با این حال این بازیگر 34 ساله گزینه بسیار مناسبی برای بازی در نقش این کاراگاه خیالی به‌ویژه از نظر انعطاف کلامی است؛ او پاسخ سئوالات را با انرژی و محکم می‌دهد.

او درمورد مجموعه «شرلوک» که پایان‌بندی‌اش خبر از قسمت‌های جدید می‌دهد گفت: «شالوده اصلی داستان هلمز بر انسانی شدن یک شخصیت بود. او (شرلوک هلمز) انسان است، اما آرزوی قدرقدرت بودن دارد. کسی است که می‌خواهد همه چیز زیر دستش باشد و از همه چیز سر در بیاورد، درست مثل یک استاد شطرنج.»

برداشت کامبربچ از داستان چنین است، برداشتی که بسیار تاثیرگذار است. اما وقتی صحبت از نایجل راثبون و جرمی برت که در سریال‌های تلویزیونی نقش این کاراگاه خشک و باهوش را برعهده داشتند و همچنین رابرت داونی جونیور که سال 2009 در نسخه سینمایی «شرلوک هلمز» نقش کاراگاه معروف را بازی کرد به میان می‌آید دیگر خبری از بازی با کلام نیست.

او به راحتی می‌گوید: «راستش را بخواهید مضطرب بودم. خیالم از خودم راحت نبود. یک جورهایی از این می‌ترسیدم که همیشه با این نقش شناخته شوم.»

اما خواندن فیلمنامه قسمت اول شک او را برای بازی در نقش هلمز و همچنین آوردن شخصیت آرتور کانن دویل به لندن معاصر برطرف کرد. در این مجموعه دکتر واتسن (مارتین فریمن، بازیگر نسخه بریتانیایی سریال‌های «اداره» و «راهنمای مسافر قاچاقی به کهکشان») همراه شرلوک هلمز است. در اینجا واتسن درست مثل روایت کتاب‌ها تازه از جنگ افغانستان بازگشته است.

برعکس واتسن قرن نوزدهم دوستی او با کاراگاه در لندن معاصر بسیار ساده است. کامبربچ در توضیح شخصیت هلمز می‌گوید او از زنان می‌ترسد چراکه در گذشته از آنها داغ دیده است. ایرن آدلر نام زنی است که دل هلمز را شکسته است. این شخصیت در فصل دوم مجموعه وارد داستان می‌شود. تولید فصل دوم ماه مه آینده آغاز می‌شود.

روپرت گریوز، در نقش سربازرس لسترد فرو می‌رود و از استعداد هلمز بهترین استفاده را می‌کند. استیون مفات و مارک گیتیس، طراحان و نویسندگان اصلی این مجموعه هستند، این دو با نوشتن سریال «دکتر هو» به شهرت رسیدند.

سر و شکل مجموعه به ویژه متن و کارگردانی آن در کل بسیار شاد و جذاب است. اما بیش از هرچیزی این کامبربچ قدبلند، کاریزماتیک و تلخ و همچنین هم‌بازی بااستعداد او فریمن هستند که سریال را دیدنی کرده‌اند.

مفات، یکی از طراحان خط داستانی مجموعه می‌گوید: «کامبربچ اولین و آخرین گزینه ما برای نقش شرلوک بود... و وقتی شنیدم فیلمنامه را پسندیده دیگر نیازی برای گشتن نبود. او نگاه شرلوک هلمز را دارد، همان چانه برجسته و اخم. و البته او یکی از بهترین بازیگران نسلش است.»

کامبربچ چندان هم بازیگر ناشناخته‌ای نیست. او در در مجموعه‌ «هاوکینگ» تولید شبکه بی‌بی‌سی در نقش جوانی استفن هاوکینگ فرو رفت و در فیلم «تاوان» نقش منفی پل مارشال و در «دیگر دختر بولین» نقش همسر اسکارلت یوهانسن را بازی کرده است.

علاوه بر «اسب کارزار» اسپیلبرگ درمورد نبرد انسان و دیو در جنگ اول جهانی، کامبربچ در «متفکر، خیاط، سرباز، جاسوس» با گری الدمن هم‌بازی می‌شود. او در دنیای تئاتر نیز بازیگر فعالی است.

هر قسمت این مجموعه 90 دقیقه است.

آسوشیتدپرس / 22 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Jahan banoo IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
    3 1
    Tankeyou
  • جهان بانو IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
    3 1
    عالی بود .
  • باللا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    2 0
    واقعا عالی بود من که خیلی لذت بردم؟