مهمترین مفهوم در احادیث امام حسن عسگری (ع) فهم عمیقی است که ایشان نسبت به زندگی و درک درست عمر به انسان می دهند.

آیت الله امجد امروز در گفت گو با خبرآنلاین با اشاره به مطلب بالا گفت:" بهترین درس ها همان است که انسان از آنها در زندگانی خویش بهره برمی دارد. ائمه هدی علیه السلام آموزش های بسیاری برای زندگی ارائه داده اند که اگر ما به فهم آنها نایل شویم نیکبخت ترین مردم در دنیا و نزدیک ترین آنها به خشنودی خداوند در آخرت خواهیم بود."

آیت الله امجد با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری(ع) افزود:" نکات عمیق و درس های کاربردی ای در احادیث امام یازدهم نهفته است. مثلا در روایتی مکرر ایشا ن فرموده اند، تا آنجا که تحمل داری، درخواست و سؤال مکن، زیرا برای هر روزی، رزق جدید است و بدان که پافشاری و اصرار در سؤال و کمک خواستن هیبت انسان را از بین می برد و باعث رنج و سختی می گردد."

آیت الله امجد با تاکید بر مفهوم صبر در منطق ائمه گفت:" امام عسگری مکرر یاران خود را به صبر دعوت میکرد و می فرمود، صبر پیشه کن تا خداوند دری به روی تو بازکند که گذشتن از آن برای تو سهل و آسان باشد. چه نزدیک است خداوند کارساز به انسان درمانده، و امنیت و آسایش به شخص فراری ترسان، پس شاید غیرتها نوعی از تأدیب الهی باشد. و بهره ها و نصیب ها مراتبی است، پس برچیدن میوه ای که نرسیده است عجله مکن، چرا که در وقت مناسب آن را به دست خواهی آورد. و بدان، تدبیرکننده کارت به وقتی که کارت را اصلاح کند آگاه تر است، به اختیار او در همه امور خود که بنفع توست اطمینان کن، و دربرآوردن حاجات خود قبل از رسیدن وقت آن، عجله منما که قلب و سینه ات، تنگ می شود، و یأس بر تو چیره می شود."

این استاد برجسته حوزه و شاگرد علامه طباطبایی افزود:" باید نسبت به احادیث اهل بیت نگاه جامع به وجود بیاید و از نگاه های تک محوری و تک بعدی پرهیز شود."

کد خبر 45466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =