معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مذاکرات ما بر اعتماد استوار نیست بلکه گامی برای حصول اعتماد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حمید ابوطالبی در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به پاسخ باراک اوباما به اظهارات نمایشی نتانیاهو در کنگره آمریکا واکنش نشان داد و گفت: بعید است ایران و آمریکا فعلا از دیوار بی اعتمادی عبور کنند.

ابوطالبی با اشاره به مصاحبه آقاي اوباما پس از سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا نوشت: اوباما ساعاتی پس ازجلسه تئاترگونه کنگره، که اشک عاقلان درآمریکا رادرآورد، به مطالب آن پرداخت؛ ودرسه محور نكاتي را عنوان نمود.

از نگاه معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری سه محور اصلی سخنان رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به نتانیاهو از این قرار است:
نخست: اوباما تصدیق کرد که تحریم ها ایران را ازبرنامه هایش بازنداشته است ونخواهد داشت؛ این نکته مثبتی است.
دوم: اوباما گفت که اقدام نظامی درجلوگیری ازبرنامه هسته ای ایران موفق نخواهد بود؛ این هم سخن عاقلانه ای است.
سوم: رئیس جمهور آمریکا گفت که تنها راه حل مسئله هسته ای ایران را مذاکره می داند؛ این نیزمطلب قابل توجهی است.

حمید ابوطالبی سپس با تکیه بر این سه محور در مصاحبه اوباما نوشته است:
اگر این سخنان، محورتصمیمات درواشینگتن باشد؛ آنگاه به راحتی می توان به توافق رسید. چرا که این حداقلِ عقلانیتِ لازم برای پیشرفت وموفقیت درمذاکرات است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه باراک اوباما گفته است به ایران اعتمادندارد؛ نوشت: ایشان درست می گوید؛ زیرادرایران هم ازفاجعه کودتای 28مرداد تا امروزهیچ کس نمی تواند به آمریکا اعتماد کند.
او در ادامه تاکید کرده است : به همین دلیل ، مذاکرات ما براعتماد استوار نیست؛ بلکه گامی برای حصول اعتماد است و از این رو بعیداست بتوان پنداشت که طرفین ازاین دیوار بی اعتمادی فعلاعبورکنند.

ابوطالبی به اعتماد جهان اسلام به ایران نيز اشاره کرده و نوشته است : اینکه جهان اسلام تا این حد به ایران اعتماد دارد؛ نشانگرقدرت ایران است. اگرچه این روابط علیه هیچ کس نیست. لذا اعتماد به معنای بی ثبات سازی نیست.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در پایان اعتماد به ایران را فراتر از جهان اسلام دانسته و می نویسد: تصویب قطعنامه مبارزه باخشونت و تروریسم (Wave)در سازمان ملل هم نشان داد که تمام کشورهای جهان با اين اتهامات سخیفی که علیه ایران مطرح شده، مخالف بوده و تصویب این قطعنامه نشان می دهد که آنها تاچه حد، برخلاف آمريكا، به ایران اعتماد دارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =