دولت استرالیا وجود آزار و تعدی جنسی به کودکان در اردوگاه های مهاجران را تایید کرده است.


 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کن دوگلاس، از مقامات وزارت مهاجرت و مرزبانی استرالیا در گزارشی به کمیته امور مهاجرت سنای این کشور گفته است که در مراکز ویژه نگهداری پناهجویان مواردی از آزار و تعدی جنسی بروز کرده و در چند مورد، کودکان و نوجوانان از قربانیان اینگونه وقایع بوده‌اند.

این مقام استرالیایی گفته است که هنوز نمی‌تواند از موارد آزار جنسی و شمار کودکان قربانی آنها آمار دقیقی ارائه بدهد.
پیشتر برخی از رسانه‌های استرالیا گزارش کرده بودند که مقامات دولتی مشغول بررسی ۴۴ مورد آزار و تعدی جنسی نسبت به کودکان طی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هستند که پنج مورد با آزار و تعدی به افراد زیر سن شانزده سال در مراکز پناهجویان در جزیره نورو در اقیانوس آرام ارتباط داشته است.

روزنامه مورنینگ هرالد سیدنی هم نوشته است که طی دو سال گذشته، ۱۹ گزارش از بروز تعدی و آزار جنسی در "تسهیلات بازداشتگاه" نورو دریافت شده است که پنج مورد آن به کودکان و نوجوانان زیر شانزده سال مربوط بوده است.

روز سه شنبه، مایکل پزولو، مدیرکل وزارت مهاجرت استرالیا، در جلسه ویژه سنای این کشور گفت که در حال حاضر، ۱۲۶ کودک و نوجوان در اردوگاه‌های ویژه پناهجویان اقامت دارند اما کمتر از ۲۰ تن از آنان با احتمال اقامت بلند مدت در این مراکز مواجه هستند. کودکانی که احتمال اقامت بلند مدت آنان در اردوگاه می‌رود از کسانی هستند که والدین یا افراد بزرگسال همراه آنان دارای مسایل قضایی و امنیتی هستند.


آقای پزولو گفت که گزارش‌های آزار و تعدی جنسی به کودکان در این مراکز به سال ۲۰۰۸ باز می‌گردد.

مقامات وزارت مهاجرت استرالیا گفته‌اند که دولت تمامی تلاش خود را برای انتقال کودکان از این مراکز به کار گرفته است و افزوده‌اند که موضوع تعدی جنسی به کودکان به طور جدی پیگیری می‌شود.

استرالیا

در سال‌های اخیر، دولت‌های استرالیا از هر دو حزب اصلی این کشور به خاطر سیاست سختگیرانه نسبت به پناهجویان هدف انتقاد شدید نهادهای مدافع حقوق بشر آن کشور قرار داشته‌اند. به خصوص، تصمیم به انتقال پناهجویان به مراکزی در خارج از سرزمین اصلی استرالیا تا پایان رسیدگی به درخواست پناهندگی آنان انتقاد گسترده مدافعان حقوق بشر و همچنین نهادهای سازمان ملل را به دنبال داشته است.

دولت استرالیا پناهجویانی را که با قایق خود را به سواحل این کشور می‌رسانند به خارج از خاک استرالیا انتقال می‌دهد. در صورتی که درخواست پناهندگی این افراد مورد قبول قرار نگیرد، آنان به محل اولیه عزیمتشان بازگردانده می‌شوند.

منبع: بی بی سی

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =