ایسنا نوشت:

عوامل فیلم سینمایی«تهران تا بهشت» شامگاه گذشته ۲ مهر ماه، میزبان مخاطبان فیلم‌شان در سالن نمایش موزه سینما بودند.

 

ابوالفضل صفاری (کارگردان و نویسنده)، یونس صباحی(مدیر تولید) و نظام‌الدین کیایی (صدابردار) در این مراسم سخنانی را مطرح کردند.

کیایی به عنوان نخستین سخنران مراسم گفت: «این فیلم تجربه بسیار دلنشینی برای من بود. بخشی از فیلم در دل کویر اتفاق می‌افتاد. جایی که درجه حرارت بالای ۵۰ درجه بود و قطعا تحمل کردن این شرایط بسیار سخت است. اما انقدر فضای کار خوب بود که اصلا گرمای کویر را حس نکردیم.»

او ادامه داد: «امیدوارم شما هم فیلم را بپسندید. این فیلم خالی از مشکلات نبود. کارگردان فیلم تا حد زیادی دستش در ساخت فیلم بسته بود و نتوانست چیزی که مد نظرش بود را پیاده کند اما با این حال فیلم حرفی برای گفتن دارد.»

یونس صباحی نیز در این مراسم چند دقیقه‌ای صحبت کرد و گفت: «همانطور که آقای کیایی اشاره کردند، این فیلم کار بسیار سخت و مشکلی بود. آقای صفاری با یک نگاه متفاوت سینما را دنبال می‌کند و سعی کرد با اندیشه کار را پیش ببرد.»

ابوالفضل صفاری هم در سخنانی گفت: «برای نخستین بار به عنوان کارگردان این فیلم در ایران صحبت می‌کنم. این فیلم در سال ۹۰ دچار بحران شد و دچار ممیزی شد و اگر روی برخی مسائل پافشاری می‌کردیم این فیلم هرگز نمایش داده نمی‌شد. متاسفانه فیلم در جشنواره فیلم فجر سال ۹۱ با ۱۷ دقیقه سانسور نمایش داده شد.»

او ادامه داد: «منتظر ماندیم و خوشبختانه وقتی آقای روحانی انتخاب شدند، اتفاقات بهتری در حوزه فرهنگ رخ داد و با یکسری اصلاحات فیلم به جشنواره‌های خارجی ارائه شد. این فیلم تولید مشترک ایران و المان است و در جشنواره‌های بین‌المللی از آن استقبال خوبی شد و خوشحالم از اینکه فیلم در گروه سینمای هنر و تجربه نمایش داده می‌شود.»

او ادامه داد: «می‌خواهم در این مراسم از مدیر بزرگی دعوت کنم که به روی صحنه تشریف بیاورد که برای ما جوان‌ها و فیلم‌سازانی مثل مهدی نادری، شهرام مکری، مجید برزگر، محسن امیریوسفی، علی محمد قاسمی و... زحمت زیادی کشید. متاسفم که بدترین رفتارها در این مدت با او شده است و همه ما مدیون زحمات او هستیم.»

صفاری ازمحمد افریده دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید.

افریده پس از تشویق حضار چند کلامی را صحبت کرد و گفت: «به دعوت آقای صفاری اینجا هستم و نگرانم از اینکه حضورم برای دوستان حاشیه‌ساز شود. امیدوارم طرح گروه سینمای هنر و تجربه استمرار داشته باشد و به نظرم استمرار بهتر از شروع حرکت است.»

او ادامه داد: «در این مسیر نگاه جامعه و مسئولان نیز لازم است تا به عمق این اتفاق پی ببرند و حمایت‌های لازم انجام شود. این سینما اگر به اصول، ارزش‌ها و باور مردم توجه کند می‌تواند کار ساز باشد و به اینده سینما و مردم می‌تواند کمک کند.»

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 0
    از نظر من این فیلم یکی از فجایع سینمای ایرانه،،،، شروع فیلم بسیار خوب و جدیه و بیننده رو اماده میکنه که یک داستان خوب بشنوه، اما کم کم فضای فیلم به شدت غیر قابل باور میشه، مجموعه اتفاقاتی که در کویر میفته بی دلیل و بی ارتباطه،،، هیچ مفهومی نداره و در پایان به شکلی بی معنی و مسخره و صرفا به شکلی که ادای نشون دادن یک مفهوم رو در میاره تموم میشه، صحنه بیرون اومدن خانم افشار از چاه...من این فیلمو توی جشنواره فجر دیدم و بعداز دیدنش تا یکساعت نمیتونستم جلوی خندم رو بگیرم...
  • نمكزار كوير خورمحسن سيف A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    3 0
    بله يادش بخير چه سختي هايي كشيديم.منم راننده اژانس خانم افشار بودم .خسته نباشيد به تمام عوامل اين فيلم