خبر اجرای حکم قصاص ریحانه جباری و اطلاعیه ای دادستانی کل کشور درباره روند پرونده وی با واکنش کاربران مواجه شد.

واکنش های کاربران به اعدام این چهره جنجالی نشان می دهد گروه زیادی از کاربران اعدام را حق خانواده مقتول دانستند که نباید در مورد آن دچار احساسات شد.
گروه دیگری از کاربران یک نکته ظریف را یادآور شدند. آنها معتقد بودند اگر هیاهوهای رسانه ای در مورد حکم این دختر جوان انجام نشده بود,شاید او هنوز زنده بود.یکی از کاربران در این زمینه نوشت: «متاسفانه تنها راه نجات قاتل، رضایت بود که آنقدر به مقتول فحش دادند آنقدر خانواده اش را تهییج کردند که هرکسی بود هم نمی بخشید.»
ناصر کاربر دیگری بود که ازموج به راه افتاده رضایت گرفتن در کشور انتقاد کرد و نوشت:«به محض یک قتل اصناف مختلف از جمله بازیگران, فوتبالیستها و... خانواده مقتول رو احاطه میکنن و اونها رو در شرایط بد روانی قرار میدن تا شاید بتونن برای قاتل رضایت بگیرند.ما نمی توانیم به صرف شهرت و مقامی که داریم با فشارهای روانی این حق رو از خانواده مقتول دریغ کنیم.» یک کاربر هم با نام حسن نوشت: اگر اين پرونده به مانند پرونده شهلا جاهد اينقدر رسانه اي نمي شد و ازشخص مرتكب قتل اينقدر قهرمان سازي نمي شد خانواده مقتول رضايت ميدادند
گروه دیگری از کاربران که در طیف مقابل قرار داشتند به عبارت قدیمی «لذتی که در بخشش است در انتقام نیست.» اشاره کردند و نوشتند: کاش از خونش می گذشتن واز قصاص صرف نظر میکردند.
در مقابل این نظر کاربر دیگری با اشاره به اسید پاشی های اخیر نوشت: آمنه بخشید، اسید پاشی اصفهان پیش اومد. بعضی جاها اگه ببخشی، افراد مریض پر روتر می شوند.
گروه سوم در میان کاربران هم گروهی بودند که معتقد بودند که نمی توان درباره این پرونده قضاوت کرد و فقط خداوند از همه چیز با خبر است.

 مجموعه کامنت های این خبر را اینجا ببینید.
17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382229

برچسب‌ها