ایسنا نوشت:

فرودگاه گتویک انگلیس ارتباطش با عربستان را تنها پس از هفت ماه از دست داد، اما در انتظار افزوده شدن یک مسیر به ایران تا پایان سال جاری میلادی است.

شرکت هواپیمایی فلای‌ناس عربستان پس از اینکه در اوت به پرواز در مسیر منچستر-جده پایان داد اکنون پرواز از لندن به جده و ریاض را متوقف کرده است.

این شرکت که یک هواپیمای پهن پیکر ای 330 ایرباس را برای گسترش مسیرهای طولانی اجاره کرده بود، اکنون از بلندپروازی‌های خود عقب نشینی کرده و حتی خدمات به جاکارتا و پاکستان را نیز لغو می‌کند و در عوض به ارتقای عملکرد خود در مسیرهای داخلی و منطقه ای موفق می‌پردازد.

تصمیم این شرکت ضربه‌ای به بلندپروازهایی گتویک برای مسیرهای مسافت طولانی بود، اما در عوض احتمال ورود ماهان ایر ایران این تلخی را شیرین کرده است.

بر اساس گزارش بیزنس تراولر، انتظار می‌رود ماهان ایر از اواسط دسامبر سه پرواز در هفته به این فرودگاه داشته باشد. این مقصد به نقشه‌ مسیرهای این هواپیمایی افزوده شده است و تصور می‌رود این شرکت از یک هواپیمای ای 340 ایرباس برای این مسیر استفاده کند.

ماهان ایر نخستین شرکت هواپیمایی خصوصی است که 52 هواپیما در ناوگانش فعالیت دارند و 5.2 میلیون مسافر جابجا می‌کند. این شرکت تحت برنامه توسعه فعالیت، پرواز به پکن را در هفته جاری آغاز می‌کند که سومین مقصد چینی این شرکت خواهد بود. همچنین از 12 نوامبر پرواز به مقصد مونیخ را راه اندازی می‌کند و با پروازهای انگلیس با ایران ایر رقابت خواهد کرد که سه پرواز در هفته از هیثرو دارد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    48 3
    حقیقتا ماهان شرکت هواپیمایی خوبی است و در این شرایط خوب کار میکند.
  • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    16 1
    بهترین شرکت هواپیمایی ای که به عمرم دیدم هم خلبانان خوب و حرفه ای دارد هم هواپیماهای سالم
  • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    4 13
    حدس می زدم این ماهان عامل انگلیس باشد. حالا مطمئن شدم.
    • علیرضا IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      1 0
      به کشور های دوست و برادر پرواز کنیم خوبه؟ ونزوئلا، بولیوی، گابون....
  • اميرحسين ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    14 0
    ماهان از خلبانان مجرب و مهمانداران مودبى استفاده مى كند كه سفر را براى مسافران دلپذير مى كنند. من چند سالى است با رضايت كامل از اين خط هوائى در مسير هاى طولانى بين المللى استفاده ميكنم.