اصلاح طلبان فقط با مساله سازی های وهم آفرین و ایجاد تنش در جامعه حیات دارند؟

سید محسن فرجادی: این سئوال پس از آن ایجاد می شود که در چند روز اخیر، این جریان سیاسی کشورمان با بزرگ نمایی غیرواقعی یک حرکت اجتماعی - فرهنگی مصلحانه تلاش دارد تا اقدامی برخاسته از تعهد اجتماعی و فرهنگی شهروندان را به منازعه ای سیاسی در کشور تبدیل کنند.

تلاش تعدادی از شهروندان برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با سکوت نهادهای مسئولی چون «ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر» مواجه شده و در غیاب فعالیت های فرهنگی - اجتماعی نهادهایی با ردیف های بودجه مصوب با بزرگنمایی های غیرواقعی رسانه های اصلاح طلب و نو رسیدگان آن مواجه شده است. این در حالی است که رهبر انقلاب 16 تیر 93 در جمع مسئولان نظام تاکید کردند: «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اعتدال است - اعتدال اینها است دیگر - معنای اعتدال این نیست که ما از کارهای احساس وظیفه‌ای که فرد مؤمن، جریان مؤمن، مجموعه‌ی مؤمن انجام میدهد، جلوگیری کنیم.»

مساله سازی های غیرواقعی
«گشت هاي موتوري و ارشادي انصار حزب الله»، «گشت موتورسوار «انصار» مي آيد»، «گشت‌های انصار حزب‌الله درخیابان‌ها و مراکز خرید» تعدادی از تیترهایی بود که رسانه ای اصلاح طلب با بزرگ نمایی های مغرضاانه در دو ماه اخیر منتشر کرده اند.
اما واقعیت ماجرا چیست؟
دوشنبه ۱۸ شهريور در خانه پدری طلبه شهيد «علي خليلي» - که ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۰ به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و روز سوم فروردین ۱۳۹۳ بعد از تحمل ماه‌ها درد و بیماری به شهادت رسید - فعالیت گروههاي سيار «انصار» اعلام شد.
هفته نامه یالثارات ارگان انصار حزب الله درباره فعالیت های امر به معروفی این تشکل نوشت: « فلسفه ديدار اين هيات ، كه نمايندگي۲۰ گروه ميداني امر به معروف و نهي از منكر سازمان يافته را برعهده داشتند پيش از آنكه يك برنامه متداول تقدير از يك شهيد امر به معروف باشد اعلان رسمي آغاز به كار گروههاي سيار امر به معروف و نهي از منكر «انصارحزب الله» بود. اعلام به كار رسمي گروههايي كه البته در مدت تكميل سازماندهي نيز در قالب تيم هاي چند ده نفره برادران و خواهران ، در نقاط مختلف شهر ، ماموريت خود را بدون آنكه بعد رسانه اي داشته باشد به شكل مقدماتی به اجرا گذاشته اند چنانكه هيات نماينده نيز پس از اين ديدار بلافاصله به محل ماموريت تعيين شده خود رهسپار شدند. »

روش امر به معروف و نهی از منکر حزب الله چگونه است؟
فعالیت های بدون سر و صدای تبلیغاتی و تهییجی جمعی از شهروندان در حالی دنبال می شود که در آن ادعاهای مطرح شده در رسانه ای اصلاح طلب دیده نمی شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد قائم‌مقامی در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله درباره شیوه امر به معروف مورد نظر این تشکل گفت: «ما طرحی را در مسجد محل خودمان شروع کردیم ونتیجه هم گرفتیم .مسجد ما در منطقه صادقیه تهران واقع شده است که از لحاظ وضعیت حجاب مشمئز کننده است.ما پیشنهاد کردیم که در طول هفته یک شب مومنین ومومنات با همدیگر بیرون بیایند ودر محل گشتی زده وبه مسجد بر گردند واین کار را انجام دادیم وپس ازگشت زنی در بیرون مسجد هم سخنرانی کردیم تا دیگران هم بشنوند. مفاد سخنرانی هم این بود که برادران وخواهران هوشیار باشیدوبدانید که دین خدا دارد به صحنه جهان می آیدنور خداوند بر صحنه جهان حاکم می شود مبادا فریب این وسوسه های آخرالزمانی را بخورید وگمان کنید که تا ابد پیروزی برای کفار وامریکا واسرائیل است .به استقبال دین خدا بروید این برای ما تاسف بار است که هرروز شاهد صحنه های زشت تری در خیابان باشیم. البته به کسی تعرضی نکرده ودرگیری هم ایجاد نمی‌کنیم. با این کار فقط نشان می‌دهیم که در این مملکت حزب الله ومومنین حضور دارند.ان‌شاءالله خداوندهمه مومنین را موفق بدارد ونور معروف را در قلوب ما افزون گرداند.»

دلواپسی های اصلاح طلبان

در روزهایی که اصلاح طلبان براساس سوابق اول انقلاب از گشت های ارشاد انصار حزب الله نگرانی بازتاب های منفی آن در جامعه هستند،لیدر این جریان می گوید که به آنها باید فرصت داده شود.
عبدالحمید محتشم دبیرکل انصار حزب الله در گفت وگویی تاکید کرده است که انصار حزب‌الله برای اجرای این طرح «از خواهران، سه‌هزارنفر و از برادران تقریبا هزارنفر » را ساماندهی کرده است.
رسانه های اصلاح طلب تلاش کردند رفتارهای تندروانه عده ای در اوایل انقلاب را با رفتارهای فرهنگی آمران معروف در امروز مشابهت سازی کنند. 

اگر در سالهای ابتدایی انقلاب نیروهای تندرویی همچون اکبر گنجی که امروز آن سوی آب ها علیه انقلاب اسلامی قلم می زند، با اقداماتی همچون گیس بریدن و اسپری زدن و پونس چسباندن به بد حجاب ها به زعم خود انجام وظیفه کرده و با مظاهر فساد مبارزه می کردند اما آمران معروف در سال 93 می گویند قصدشان فقط تذکر لسانی است. دبیرکل انصارحزب الله در این باره می گوید: «گرفتن و بردن، کار ما نیست. این مسایل از وظایف حکومتی است. ما تذکر زبانی می‌دهیم اما این تذکر حتما جدی و موثر خواهد بود. بهتر است کار عملیاتی ما آغاز شود تا شما ببینید ما چگونه عمل خواهیم کرد.»

ولی دلواپسی گروههایی که قائل به فعالیت تشکل های غیردولتی هستند زیاد شده است. از اصلاح طلبان و رسانه هایشان تا مقامات وزارت کشور که محتشم می گوید برای رفع نگرانی وزیر کشور با او مکاتبه و تلاش کرده دغدغه او را برطرف کند.
8 سال بعد از سکوت طولانی انصار حزب الله در دوران محمود احمدی نژاد، در برابر سیاست های فرهنگی او، حالا آنان به دنبال حرکت های ایجابی هستند. ده نمکی از انصار حزب الله خارج شد و به سراغ سینما رفت. حسین الله کرم استاد دانشگاه شده و محتشم مرد همه کاره انصار حزب الله از نگاه خودش حرکتی ایجابی را برای رفع نگرانی خانواده ها کلید زده است. مقدماتش را سال 92 آعاز کردند. وقتی در یکی از نشست های خود سردار احمدی مقدم را مهمان همایش سراسری انصار حزب الله بود.
انصار حزب الله مبنای حرکت خود را «وظیفه دینی» می خواند و آن را در قالب امر به معروف و نهی از منکر اجرایی می کند. مبنای آنان هم توصیه های دینی روحانیونی است که از تریبون ها درباره مغفول ماندن فریضه امر به معروف و نهی از منکر سخن می گویند. رجوع به سخنان رهبر انقلاب نشان می دهد حضرت آیت الله خامنه ای در 9 سخنرانی سالهای 79 تا 93 به مناسبت های مختلف در این باره سخن گفته اند. [ایــــنــــجــــا]

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    امر به معروف و ... بهانه است .هدف اصلی ضربه زدن به دولت و ناکارامد نشان دادن دولت تدبیر و امید است .مردم باید در مواجهه با این عوامل افراطی و ضد تمدن فقط پوزخند بزنند و انها را پس بزنند .بی توجهی بهترین پاسخ است .
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      بی دینی
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      ببخشید چرا آقایون یه سری به ارگانهایی که اکثرن در اونها کار میکنن نمیزنن و به همکارنشون نمیگین شما که کاری انجام نمیدین این پولی که میگیرین حلال نیست... چرا نمیرن خاوری رو دستگیر نمیکنن نمیارن ایران؟؟؟؟ چرا سرمایه های خفته خودشون رو در راه ازدواج و کارآفرینی جونها خرج نمیکنن اینها امر به معروف و نهی از منکر نیست؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      چه تعهدی میدن یه عده در لباس انصار حزب الله از مردم سوء استفاده نکنن وقتی مجرمین به خودشون اجازه میدن از لباس پلیس که کاملن رسمی و قانونیه سوء استفاده کنند چطور انتظار دارید از گروهی که هیچ چیز معلوم نیست سوء استفاده نکنند؟؟؟؟
    • علی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      کل این بازی ها برای اینه که کسی نپرسه کرسنت چی شد،650 میلیون یورو چی شد،محاکمه های مفسدین اقتصادی چی شد... امر به معروف که فقط فوکول بچه ی مردم نیست،مرد هستن برن جلوی اینها رو بگیرن،خط خبرسازی چپ و راستم فقط برای فراموشی اینهاست،برای فراموشی توافق های محرمانه... بازی نخورید... خبرآنلاین جان مادرت پخش کن
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      221 3
      این آقایون در چه حوزه هایی امر به معروف و نهی از منکر می کنند؟ فقط حوزه پوشش مردم است؟ حوزه های کودکان کار و کودکان اعتیاد رو شامل نمیشه؟ این که اطفال شیرخوار و کودکان در خیابانها در سرما و گرما از ماشین مردم آویزون میشن منکر نیست؟ تولد کودکی معتاد در کنار اتوبان از پدر و مادر معتاد منکر نیست؟ چه کسی را در این زمینه باید ارشاد کرد؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      مشخصه که هر بار شما کم میارید از دولت میخواهید مایه بگذارید تا بتوانید مردم را در مقابل هم قرار دهید. ولی بدانید که مردم هوشیارند و این ارتباطی به عملکرد دولت ندارد و اوضاع نابه سامان حجاب در تهران است که اکثریت مردم را ناراحت کرده است.
    • رامین IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      فقط میتونم بگم برای خبرانلاین متاسفم ازخبرانتظارنداشتم متاسفم
    • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      18 58
      قصاص قبل از جنایت میکنین؟
    • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      29 0
      جامعه اصلا اجازه نمی دهد یه گروه افراطی در آن کتک کاری راه بندازد.
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    پس اگر اينطوريه كه شما مي فرماييد ما هم از فردا ميايم تو خيابون هر كاري دلمون ميخواد مي كنيم فقط لساني مگر مملكت هركي به هركيه؟؟ مگر قانون و دولت نداره؟ هرچند مردم رو دارن به مرگانصار ميگيرن تا به تبگشت ارشاد راضي بشن
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    انصار حزب الله فقط امسال به یاد نهی از منکر افتاد؟ هشت سال احمدی نژاد خواب تشریف داشتید؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      واقعا متاسفم براي خبرآنلاين اصلا فكرش رو نميكردم دلواپسان در اين رسانه باشند. متاسفم برات آقاي فرجادي
    • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      122 9
      موقع دزدی و اختلاس احتیاج به نهی از منکر نیست؟ فقط زورشون به زن و دختر مردم می رسه؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    خبر مغرض اینهانیروهای مذهبی نیستند اینها متعصبین کور هستند که فقط فهم خودشان را از دین قبول دارند و حالب اینکه فهم اینها از دین فهم بی سوادان و کف جامعه است
    • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      76 69
      اینکه صرفا خودمان را حق و حقیقت بدانیم صحیح نیست. شما هم که ظاهرا حق را فقط نزد خودت می دانی و بس
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    دلواپسی اصلاح طلب ها نکته دقیقی است
    • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      4 0
      همینطور حرص و آز دلواپسان
  • ناهید A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    63 37
    تمامیت خواهی یکی از ویژگی های گروههای سیاسی در ایران است. این خصلت صرفا محدود به یک جریان سیاسی نیست. وقتی گروههای سیاسی که خودشان مدعی تکثر هستند اینگونه در برابر فعالیت های اصلاحی قد علم می کنند وای به حال گروههایی که واقعا تمامیت خواه هستند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    امر به معروف و نهی از منکر باید در همه زمینه های فرهنگی و سیاسی رواج پیدا کند. وقتی تشکل های سیاسی و احزاب فقط مداح حاکمیت می شوند خود مردم باید بلند شوند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    نمی فهمم عده ای با چه مجوزی به خودشان اجازه می دهند با هر نوع پوشش و رفتاری که در شان انسان در محیط شهری و مدنی نیست رفتار کنند ولی عده ای که می خواهند همشهری هایشان را به خوب بودن توصیه کنند می شوند افراطی؟ این تقسیم بندی ها و تعاریف چطور و کجا تعریف میشه؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      با مجوز ازادی اندیشه و زندگی
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      با مجوز آزادی اندیشه و زندگی می توان آزادی دیگران را محدود و به هنجارهای جامعه توهین کرد و جامعه را صرفا برای عده ای خاص محصور کرد؟
    • جیم جارموش A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      118 8
      بی نام اول و سوم واقعا در حیرتم که شما با چه تبحری خود را به خواب زدید. هیچ وقت کسی به شمایی که حجابت چادره نگفته بیا چادرتو از سرت بردار و مانتوی کوتاه بپوش و به قول خودتان بی حجاب شو.حرف اینه که هرکس طبق نظر و عقیده خودش رفتار کنه و تو کار دیگران نه دخالت کنه نه خدای نکرده فضولی.اگر بی حجابی بد است و گناه دارد خوب شما را چه باک ؟ شما که با حجابید و قرار است به بهشت مشرف بشید بزارید بقیه هم راه خودشان را بروند .مسلما شما به خاطر بد حجابی یا کم حجابی یا خدای ناکرده بی حجابی دیگران در روز قیامت مورد بازخواست قرار نمیگیرید شما با اعمال خودتان سنجیده میشوید و لا غیر
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      98 4
      "شان انسان در محیط شهری و مدنی" رو شما تشخیص میدی؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      88 3
      جناب هنجارهای جامعه خیلی عوض شده دیگه 20 سال پیش نیست. توی کوچکترین شهرها هم برید دختران و پسران مد روز لباس میپوشند. باید قبول کنید تا ابد نمیتوانید جامعه را وادار به زندگی بر اساس سبک خودتان کنید. درضمن هنجار جامعه درباره سبک لباس پوشیدن کاملا بی ربط است مثلا چون هنجار جوامع غربی بی حجابی است زنان مسلمان هم باید طبق هنجار جوامع غربی دراین کشورها بی حجاب شوند ؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      8 145
      پس از فردا هر بلایی خواستیم سر همین بی بندوبارها میاریم ... چون آزادی حق مسلم ماست ..... اینکه شما غیرت ندارید مشکل خودتونه .... اینکه دوست دارید ضد دین باشید ، این همه شهید ندادیم که حالا یه عده به خودشون اجازه بدن هر غلطی خواستند بکنند و فحشا و بی بندوباری رو رواج بدن......
    • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      2 16
      جناب "جیم جارموش" هرکس میتونه طبق نظر و عقیده خودش رفتار کنه , اما در حریم شخصی خودش , نه در اجتماع , هر اجتماعی قانون و مقرراتی داره که بر اساس اون اداره میشه , اگر کمی منصفانه فکر میکردی هیچوقت چنین ابراز نظری نمیکردی , حتی جنگل هم با همه جنگلیش قانون و مقررات خودشو داره , الان داعش و طالبان هم دارد بر اساس نظر و عقیده خودشون رفتار میکنند , ایا این درسته؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    انصارحزب الله حق ندارد فعالیت کند
  • روزبه A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    واقعا متشکریم که یک رسانه پیدا شد و از اقدام فرهنگی و اجتماعی حمایت کرد. هنوز نمی تونم باور کنم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    161 5
    این روش نیاز به مجوز گیری دارد. برای کار نباید بی قانونی کرد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    دیشب مصاحبه رئیس این مجموعه را دیدم. اصل کار خوب است ولی اینکه می گویند نیازی به مجوز نیست به این می گن گردن کلفتی
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    217 9
    از خبرآنلاین عجیب بود حمایت از انصار حزب الله.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      92 5
      اتفاقا اصلا عجیب نیست خبر تفکر همون تفکر انصار ی هاست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    واقعا اصلاح طلبان چرا هر وقت پای دین و امور دینی به میان می آید عصبانی می شوند. من نمی دانم
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      121 6
      موضوع دین نیست دوست عزیز موضوع رفتار در قالب جامعه مدرن هست ، حکومتی که مجلس ، دولت و کلیه نهادهای مدرن قانون گذاری ، اجرایی و قضایی را داره نمیتونه صرف یک دغدغه مذهبی از چارچوبش عدول کنه و فضا را به خودسرهایی بده که به هیچ نهادی پاسخگو نیستند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    8 147
    ممنون خبرآنلاین
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    214 5
    این گونه کارها بازگشت به بی قانونی دهه 60 است. خودتون هم می دونید
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    128 3
    نباید صرفا خودمان را درست بدانیم و دیگران را کافر و ملحد برادر
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    270 8
    انصار من را یاد داعش می اندازد. بارو کن. خبر آنلاین منتشر کن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    77 12
    من نیت این دوستان را خوب می دانم، اما این تصمیم معلوم نیست چه تبعات اجتماعی دارد.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    116 3
    تجربه دوباره یک تجربه ناموفق
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 106
    دلواپسی را خوب آمدید
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    122 3
    امان از خودسری
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    6 189
    از نویسنده متشکرم که دغدغه خیلی از متدینین را طرح کرد
    • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      113 4
      فکر کنم منظورتون دلواپسین بود نه متدینین
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    65 1
    حالیا چشم جهانی نگران من و توست...
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    118 2
    این رفقا چرا دوران احمدی نژاد گشت ارشاد نداشتند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    111 2
    دغدغه ها سیاسی است تا دینی. اگر این طور بود دوران احمدی نژاد هم وقتی احمدی نژاد گفت با حجاب جوانها نباید گیر داد، باید حداقل یک بیانیه می دادن؟ این کار را کردن نه....
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    7 177
    امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردیم که وضعمان این است
    • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      169 2
      وضعمان چي است؟ آها شايد منظورت دزدي و رانت و اختلاس و آقازاده ها و سوئ مديريت ها و پاسخگو نبودن ها است
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    6 133
    دعا می کنم آنها را
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    6 177
    نباید بگذاریم ارزشهای اخلاقی جامعه از بین برود. راهش امر به معروف ونهی از منکر است
    • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      35 2
      راهش یکرنگی و صداقت واعظین است . انسان هوشمند است . اجتماع هوشمند است . جهان آفرینش هوشمند است . فریب و دورویی نتیجه عکس دارد .
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    124 2
    مگه فقط امر به معروف وظیفه انصار است؟ ما هم می خوایم اونارو امر به معروف کنیم. اصولا شناسنامه اینها چیست؟
  • مهدی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    90 5
    مشکل دقیقا همینه. اینا چرا تو این هشت سال گذشته سکوت کرده بودند به خصوص وقتی احمدی نژاد درباره حجاب اون حرفا رو می زد. همیناست که که معلوم می کنه کارشون سیاسی و برای ایجاد هرج و مرجه نه امر به معروف و اصلاح اجتماع.
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    75 2
    جنس دولت آقای روحانی برای اینکه شبیه دولت آقای هاشمی بشه جور شد. بگیر و ببند زنان در کوچه و خیابان. زشت به خدا. احترام به نوامیس دیگران احترام به نوامیس خودتان است.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    113 2
    ای کاش آقایون انصار یک بار هم که شده مصاحبه دختر امام موسی صدر را می خوندند و با خودشون یک بار هم شده فکر میکردند که شاید اونی که اینها به اسم بی حجاب و ... می نماند صد مرتبه شرف داشته باشد به اونهایی که اینها با حجاب می داندد. در ضمن در نظر بگیرید کاری که اینها درصدد اون هستند عین بی قانونی و قانون جنگل هست. مملکت دولت داره، قانون داره. دیگه دوره این حرکتها و راه افتادن توی خیابون و به تار موی مردم گیر دادن گذشته نذارید بیش از این جوانان از دین گریزان بشوند
  • داود A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 73
    برای اصلاح طلب ها اون چیزی که خوب است قانون نیست هر چه قانون است خوب است ...مثل نظام های لیبرالی...اگر چیزی قانون شد همه باید مطیع آن باشند حتی اگر خلاف شرع باشد
    • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      1 0
      قانون گرایی که خیلی خوبه الان ژاپن که ژاپن شد چون قانون گرا بود. در کشورهای اروپایی مثل انگلیس، آلمان، فرانسه و..... قانون گرایی مورد توجه بوده که الان رگ اقتصاد و صنعت جهان را در اختیار گرفته اند بنابراین حرف شما کاملا غلط است.
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    76 1
    خیلی هم خوبه بذار بیان تا ما سنگ امون رو با اونا وابکنیم. اگر در حد لسانی بمونن ما هم بهشون می گیم دین ما به تو مربوط نیست. مواظب دین خودت باش.از اول انقلاب هی سکوت کردیم و گفتیم جنگه ، یا گفتیم به بازسازی کشورمون برسیم، پررو شده اند. خیال می کنن راستی راستی تفکراتشون عین اسلام است.
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    93 2
    بنده توصیه می کنم هزار نفر از آقایان اصلاح طلب و هزار نفر از خانم های اصلاح طلب هم مجوز بگیرند و در خیابانها کسانی را که به اسم دین و امر به معروف مزاحم مردم می شوند، لسانی ارشاد بفرمایند. بالاخره ارشاد باید دو طرفه باشد.
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    37 1
    فقط یک سوال چرا در تمام هشت سال اخیر سکوت کرده بودند...چرا؟؟؟
    • گبی RO ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      9 26
      چون هرکی حرف میزد مینداختنش زندان. واقعا فهمش کار سختیه؟
  • سعيد ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    30 1
    كاشكى اين نگرانى ها يك دفعه يك ماه قبل از انتخابات ها از بين نمى رفت! اگه گناهه هميشه گناهه نه اينكه قبل انتخابات يهو همه چيز ازاد بشه و بعد از راى گيرى همونايى كه با افتخار مياريد جلوى دوربين بشن بد حجاب و بى فرهنگ!
  • سید علی A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    25 2
    بهترین امر به معروف و نهی از منکر کمک به جوانهای این کشوره که از روز مرگی وبی هدفی داران تباه میشن اون از وضع اشتغالمون اون از ازدواجمون بعد از این دوخان مسکنمون تورم رکود حالا این موتور بازها چی میگن میخواهی چیو درست کنی جونی که همسر نداره چه گلی به سرش بگیره اخه
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    30 1
    دلواپسی خصیصه جدایی ناپذیر اصولگرایان است الزام به قانون اسمش دلواپسی نیست. نهی از منکر وظیفه همه است اما به صورت انفرادی و با درنظر گرفتن شرایط آن وگرنه نتیجه نهایی اش میشه قتل های محفلی کرمان.
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    59 2
    من متولد سال 50 هستم و به خوبی دهه 60 رو به یاد دارم امیدوارم دیگه هیچوقت مثل اون روزها رو نبینم
  • حسين IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    6 93
    سلام و درود بر انصار حزب الله . . .
  • آرمان IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    69 1
    ما پارسال یک جا تئاتر رفتیم موقعی که برگشتیم چند جوان بسیجی روی موتور نشسته بودند و هیچ کاری هم به کسایی که از تئاتر میومدند بیرون نداشتند ولی من اصلا نپسندیدم چون حس بدی رو به آدم القا میکنه و رعب و وحشت ایجاد میشه خواهشا از تمام زوایا یک کار را بررسی کنید من اصلا موافق گشت های موتوری نیستم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    48 1
    با خودت چند چندی خبر انلاین ؟ اگر این مطلب از طرف سایت شما نیست و فقط نظرات سایرین است بنویس انعکاس دهنده دیدگاه خبر انلاین نیست اگر نظرات خود سایت و مورد تایید است که پس باید بگم با خودت درگیری خودت نبودی خبرانلاین ده بار تیتر زدی در مورد گشت موتوری انصار و در لفافه و از قول مقامات دولتی این حرکت رو تشنج افرینی نامیدی؟ حالا دستور سکوت از بالا رسیده و دیواری کوتاه تر از دیوار اصلاح طلب ها پیدا نکری این مطب زشت و توهین امیز رو نوشتی؟ البته که جرات نداری کامنت من رو منتشر کنی
  • مسعود IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    17 64
    حجاب از دیدگاه آقای قرائتی " آقا اصلا دین رو میذاریم کنار بیا اصلا قرآن رو میذاریم کنار حجاب یه مساله عقلیه هر عقل سالمی میتونه قبول کنه به یه خانم بگو حاضری شوهرت 99 عشقش مال تو باشه 1 واسه یه زن دیگه؟ کسی هست بگه حاضرم؟ پس همونطور که دوس داری شوهرت عشقش مال تو باشه جوری ازخونه بیرون نرو عشق شوهر مردمو بدزدی یه جور لباس نپوش آرایش نکن که 1 عشق یه مردو مال خودت کنی زن مسلمان باید آنچنان در میان مردم رفت و آمد كند كه علائم عفاف و وقار و سنگینى و پاكى از آن هویدا باشد
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      35 4
      پس یعنی الان اینهمه آدم توو دنیا بی عقلند فقط به خاطراینکه بی حجابند؟
    • مسعود IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      4 4
      نه عزيزم وقتي اشپيگل سال 2009 نتايج يه تحقيق رو اعلام كرد كه در سال 2030 بچه هاي نامشروع متولد شده به سني مي رسن كه به بزرگترين مشكل و بحران اجتماعي و امنيتي غرب بدل خواهد شد هنوز كسايي تو كشور ما هستن كه سرشون كردن تو برف و از محيط بي خبرن درسته بنده هم اعتقاد دارم همشم دست مردم نيست بالاخره اوضاع اقتصادي و معيشت و برخي مسائل حاشيه اي هم مزيد بر علت هست ولي بياييد خودمون هم مسئوليت پذير باشيم بالاخره ما يه جامعه اسلامي هستيم و فرهنگ غني هم داريم پس خواهشا تز هاي پروتستانيزمي صادر نكنيد بالاخره همه مون سوار يه كشتي هستيم
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    14 57
    هیچکش مخالف شیک پوشی و به روز بودن پوشش نیست. بد پوشی و نابهنجاری همه جای دنیا بد است
  • اصلاح طلب A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    28 3
    دولت قبل تمام کارهاش انجام میداد هیچکسی حرفنزد حالا اصلاح طلبان قدرت را میخواهند بگیرند شما برای ما دلواپس میشید لعنت بر هر کسی که نمیخواهد توی این مملکت ازادی باشه
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    77 6
    سمت من نیاین که بد کتک کیخورین آقایون حزب الله
    • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      3 3
      حداقل اسم ادرس بده که اقایان حزب الله بدونند سمتت کجاست
  • حسین A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    16 68
    دمشون گرم . . . .ان شالله جلوی بی حجابی گرفته بشه تو این مملکت . . .
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    36 8
    هدف از این کار ایچاد هرج و مرج و ضعیف نشون دادن دولته
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    35 4
    آقا اجازه...چرا دولت ساکته؟
  • هموطن A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    13 3
    امر به معروف و نهی از منکر در تمام جوامع هست که اسمش قانونه. مثلا رد شدن از چراغ قرمز که بشکل قانون دراومده و مثالهایی از این قبیل که اگر کسی تخطی کنه مجازات میشه. ولی در ایران اینها فراتر از قانونه. دخالت در امور شخصی مردمه. و صد البته تنگ نظران دولت آقای روحانی منتظر کارشکنی و تخریب دولت اند...