ایسنا نوشت:

دومین شب از جشنواره موسیقی تهران با اجرای گروه «کامکارها» شامگاه 13 شهریورماه در فضای باز عمارت تاریخی مسعودیه برگزار شد.

پیش از حضور خانواده کامکار بر روی صحنه، مدیرعامل خانه موسیقی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خوش‌آمدگویی گفت: خانه موسیقی بیش از 15 هزار عضو هنرمند فعال در عرصه موسیقی کشور دارد که مایه مباهات ماست. خوشبختانه هر سال این نهاد مستحکم‌تر شده است و می‌توان ادعا کرد که خانه موسیقی تاثیرگذارترین نهاد در عرصه موسیقی کشور است.

حمیدرضا نوربخش ادامه داد: خوشحالم که وعده‌ای که چند سال پیش مبنی بر برگزاری یک فستیوال موسیقی جدی در کشور بود، امروز تحقق پیدا کرد. فستیوال موسیقی تهران سرآغاز یک حرکت جدی موسیقی در کنار دیگر فستیوال‌ها و جشنواره‌ها در کشور است و امروز با حضور هنرمندان فعال کشور آغاز شده است.

مدیرعامل خانه موسیقی در ادامه سخنانش با اشاره به مساله کپی رایت آثار موسیقی گفت: یکی از مسائلی که همواره در خانه موسیقی و شورای مشورتی پیگیر آن بودیم، بحث کپی‌رایت یا رعایت حقوق مولف و مصنف است. همه ما که دل در گرو موسیقی داریم باید به این نکته توجه داشته باشیم که برای رونق هنر موسیقی باید حقوق پدید آورندگان این هنر را بطور جد حمایت کنیم.

نوربخش گفت: امسال در کنار برنامه‌های جشن خانه موسیقی کمپینی برای همین مبحث با عنوان «من از موسیقی حمایت می‌کنم» را دایر کردیم. این دانلود رایگان آثار موسیقی صنعت موسیقی را رو به ویرانی برده است، امیدواریم همه به این کمپین بپیوندند تا هنر موسیقی آسیب نبیند.

پس از این سخنان، اعضای گروه به سرپرستی هوشنگ کامکار به روی صحنه آمدند و در بخش اول قطعاتی از هوشنگ و ارسلان کامکار بر روی اشعاری از مولانا، خاقانی و اخوان ثالث و با همخوانی اعضای این گروه به اجرا در آمد.

بخش دوم این کنسرت پس از استراحتی کوتاه برگزار شد. اعضای گروه کامکارها با ترکیبی متفاوت از بخش نخست و با لباس‌های کردی روی صحنه حاضر شدند. حضور بیژن کامکار به عنوان خواننده و نوازنده دف در این بخش با تشویق حاضران مواجه شد و قطعات کردی با صدای این هنرمند و با همراهی گروه کامکارها اجرا شد.

پس از اجرای قطعه آخر که «قاسم خان» نام داشت، گروه کامکارها با تشویق‌های پی در پی مخاطبان بار دیگر روی صحنه حاضر شدند و قطعه «کابوکی» را اجرا کردند.

جشنواره موسیقی تهران از 12 تا 18 شهریورماه به همت خانه موسیقی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =