برگزاری جشن تولد آتش‌نشان فداکار در«ایده»/ نمایشگاه تصویرگری امید تحت تاثیر سقوط هواپیمای مسافری

هنرمندان نمایشگاه تصویرگری «امید» عصر روز گذشته 19 مردادماه در سالروز تولد امید عباسی، به یاد این آتشنشان فداکار جشن تولد 37 سالگی او را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی «ایده» جمعی از هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه تصویرگری «امید» جشن 37 سالگی امید عباسی آتش‌نشان فداکار را که سال گذشته جان خود را برای نجات دختر بچه‌ای فدا کرد در گالری «ایده» برگزار کردند.

در این مراسم که قرار بود با حضور همکاران آتش‌نشان امید عباسی برگزار شود به دلیل سقوط هواپیمای مسافربری تهران - طبس و مشغله آتش‌نشانان بدون حضور آنها برگزار شد. در این مراسم کیک تولد 37 سالگی امید عباسی توسط هنرمندان بریده و یاد این آتش‌نشان فداکار  رنده شد.

لازم به یادآوری است نمایشگاه تصویرگری «امید» در برگیرنده 45 اثر از هنرمندان ایران، اندونزی، ایتالیا، اسپانیا، تونس، ترکیه، نروژ است که با موضوع آتش‌نشان فداکاری که جان کودکی را نجات داده است دست به آفرینش هنری زده‌اند. این نمایشگاه تا پایان مردادماه همه روزه در گاللری «ایده» واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره 26 میزبان علاقمندان است.
زنده‌یاد امید عباسی آتش‌نشان فداکار متولد سال 1357 است که روز  25 اردیبهشت 1392 زمانی که برای اطفای حریق در طبقۀ دهم یک ساختمان مسکونی مشغول انجام ماموریت بود، با دختربچه‌ای 9ساله روبرو شد که قصد داشت از ترسِ آتش، خود را از طبقۀ دهم ساختمان به بیرون پرتاب کند، عباسی، با مشاهدۀ این صحنه، به‌سمت او رفت و پس از قرار دادن ماسک اکسیژنش روی صورت دختربچه، او را برای انتفال به محل امن به همکارش تحویل داد، ولی خود دچار دودزدگی شدید شد.

این آتش‌نشانان فداکار پس از انتقال به بیمارستان پس از گذشت 24 ساعت به‌علت مسمومیت، دچار مرگ مغزی شد و پس از آن با اهدای اعضا خویش به زندگی 3 نفر دیگر حیات بخشید. مسابقه تصویرگری "امید" با هدف معرفی و تجلیل از این قهرمان واقعی به جامعه با زبان تصویر از سوی گروه هنری موگه و مدرسه هنری ایده شکل گرفته است.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    27 0
    روحش شاد .براستی که واژه زیبای ایثار را معنا بخشید .
  • آلما IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    10 0
    فداكاريش قابل تحسين و تفكره روحش شاد
  • محمدعلی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    7 0
    استوره انسانیت و جوانمردی در دنیا امروز، روح پاکش شاد باد.