مهر نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید براینکه برای تسریع در اجرا و پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات نیازمند سرمایه هستیم، گفت: شخص رئیس جمهور هم با توجه به اهمیت مباحثی چون دولت الکترونیکی، جدا دنبال اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات است.

محمود واعظی در نشست دوستانه‌ای با فعالان بخش خصوصی این حوزه به تشریح وضعیت شبکه ملی اطلاعات پرداخت و گفت: شبکه ملی اطلاعات طرح 9 ساله‌ای است که قرار بود در دو سال ابتدایی برنامه پنجم توسعه اجرایی شود در حالیکه این اتفاق نیافتاد اما ما می‌خواهیم این پروژه را در دو سال آخر برنامه، اجرایی کنیم.

او گفت: هم‌اکنون تمامی پتانسیل وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه صرف اجرای این پروژه شده است و از نگاه بیرونی هم اپراتورهای ارتباطی-مخابراتی و شرکت‌های ندا (ارائه دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت) درگیر شبکه ملی اطلاعات هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه تمامی دستگاه‌های دولتی درگیر می‌شوند که از این حیث کار بزرگی است، گفت: اگر پول دست ما برسد، کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود زیرا تا حال حاضر طراحی این شبکه را به دلیل سرمایه‌گذاری اندکی که می‌خواست بدون پول پیش برده‌ایم.

او گفت: برای اجرای شبکه ملی اطلاعات مجموعا به 3 تا 4 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم.

واعظی به اهمیت نقش فعالان بخش خصوصی در پیشبرد اهداف این پروژه ملی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم تشبیهی از کار خود داشته باشیم، ما در سراسر کشور هزاران کیلومتر اتوبان درست می‌کنیم که استفاده از این بستر ارتباطی بر عهده بخش خصوصی است.

او یادآور شد: از دو سه هفته گذشته رایزنی‌هایی را در این باره با اپراتورها و بخش خصوصی آغاز کردیم زیرا لایه کاربردهای این شبکه (بالاترین لایه در مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات) باید در اختیار این بخش‌ها باشد؛ در این راستا کمیته‌ای را هم با عنوان تولید نرم‌افزار با ریاست جهانگرد تشکیل داده‌ایم تا از دغدغه محتوایی هم‌پای طراحی و پیاده سازی شبکه پیش رود.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه در 30 سال گذشته یا حرفی نزدم یا اگر هم چیزی بیان کردم به آن پایبند بودم، گفت: برنامه وزارتخانه را در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم خدمت ایشان ارائه کردم که در نتیجه فرمودند "کارتان را با قوت انجام دهید". شخص رئیس جمهور هم با توجه به اهمیت مباحثی چون دولت الکترونیکی، جدا دنبال اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =