ایسنا نوشت:

رییس دوره‌های اول تا سوم شورای شهر تهران، گفت: مصوبه‌ای مبنی بر الزام شهرداری به عقد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء در شورای سوم و چهارم نداشته‌ایم و این اتفاق تنها یک بار در شورای دوره دوم افتاده است.

مهدی چمران با بیان مطلب فوق، گفت: در شورای دوم، به علت اینکه شهرداری پول نداشت، مقرر شد به میزان 1000 میلیارد تومان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرارداد عقد کند تا هزینه کرده و بعدا این میزان را به قرارگاه بدهد. همین اتفاق هم افتاد و حدود 600 تا 700 میلیارد تومان بین قرارگاه و شهرداری، قرارداد منعقد شد، ولی در دوره‌های سوم و چهارم مصوبه اینچنینی نداشته‌ایم.

او در پاسخ به اینکه آیا شهرداری حق دارد بدون اطلاع اعضای شورای شهر تهران، با پیمانکاران تفاهمی داشته باشد، گفت: آنچه منتشر شده است «تفاهمنامه» است نه «قرارداد» و شرایط آن فرق دارد.

چمران گفت: طبق این تفاهمنامه، شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیاء کار می‌کند و یک پروژه مثل پروژه پل صدر، کافی است تا تمام هزینه‌های این تفاهم‌نامه، صرف آن شود.

او با اشاره به عقد قرارداد شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا برای پروژه پل صدر، گفت: در آن زمان هم قانونی نداشتیم که باید شورا را از این موضوع مطلع کرد. آنها با خاتم قرارداد منعقد کردند و در عین حال پیمانکار دیگری هم توان اجرای این پروژه را نداشت.

رییس سابق شورای شهر تهران همچنین با تاکید بر اینکه شهرداری می‌تواند با پیمانکاران قرارداد ببندد یا تفاهم نامه امضا کند و مشکل قانونی از این بابت وجود ندارد، در پاسخ به اینکه آیا تفاهم‌نامه بین شهرداری و قرارگاه خاتم‌النبیاء باعث ایجاد انحصار و خارج شدن سایر شرکت‌های خصوصی نمی‌شود، ادامه داد: قاعدتا اگر قراردادی بین این مجموعه و شهرداری منعقد شود باید مزایده و مناقصه صورت گیرد و مراحل قانونی طی شود، اما فعلا این موضوع در حد تفاهم‌نامه است ، البته ممکن است بخواهند «ترک تشریفات» کنند که آن هم باید دلیل داشته باشد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی همچنین با بیان اینکه در پروژه‌هایی مثل تونل توحید و نیایش، از پیمانکارانی جز قرارگاه خاتم‌الانبیاء استفاده شد، گفت: این تفاهم‌نامه ظرفیتی را ایجاد می‌کند تا بتوانیم همانطور که دولت اعلام کرد پروژه‌های بزرگ را برای قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار کنند و در همین راستا پروژه‌های بزرگ شهرداری هم واگذار می‌شود.

او در همین راستا به واگذاری چند فاز از پروژه‌های عسلویه به قرارگاه خاتم‌الانبیاء اشاره کرد که توسط دولت صورت گرفته است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    14 1
    مطمئن باشید این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد خواهدشد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    54 3
    عجب توجيهي
    • مستر الف A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      5 61
      بخش اول صحبت رو متوجه نشدی گفت در حال حاضر کسی درون کشور قادر به انجام بعضی پروژه ها مثل پروژه پل صدر نیست یعنی کسی مثل قرارگاه سرمایه و ادوات ساخت و ساز ندارد بهتره واقع بین باشیم
    • معین A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      9 1
      شرکت های بزرگی که در خارج از کشور پروژه های سنگین انجام می دهند: کیسون، جنرال مکانیک
  • مریم IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    7 2
    "تا بتوانیم همانطور که دولت اعلام کرد پروژه‌های بزرگ را برای قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار کنند و در همین راستا پروژه‌های بزرگ شهرداری هم واگذار می‌شود." یعنی دولت دستور داده پروژه های بزرگ را به قرار گاه خاتم الانبیا واگذار نمایند درصورتی که فعالیت سپاه درامور مالی ممنوع است
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    21 1
    بازی با کلمات رو ببینید، قرارداد نیست تفاهمنامه است. ما هم که… .
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    13 0
    ادعای عدم وجود توان در پیمانکاران بخش خصوصی باید اثبات شود. به عنوان یک مهندس، این ادعا را نمی توانم بپذیرم.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    9 0
    اگر هر شرکت دیگری هم اطمینان داشته باشد از گرفتن پروژه های اینچنینی ادوات و تجهیزات لازم را مهیا می کند . تا زمانی که این رانتها در کشور باشد شرکتهای دیگر سقوط می کنند
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    20 0
    ببخشید مستر الف . خاتم از کجاش این امکانات رو آورده؟در ضمن بیشتر کار رو برادران چینی کردن ،خب اینو میدادن 2 تا شرکت خصوصی هم بلد بودن انجام بدن.