تسنیم نوشت:

خبرگزاری رویترز در تحلیلی ضمن اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی نوشت: ایران به دنبال تمدید مذاکرات با 5+1 است.

رویترز گزارش دادکه تهران بر این باور است امکان تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی وجود دارد ولی جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است ایران اگر می‌خواهد به توافقنامه بلندمدت هسته‌ای دست پیدا کند باید ظرفیت غنی سازی اورانیوم را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، ایران و قدرت‌های جهانی قصد دارد تا 20 جولای به توافق نهایی برای پایان دادن به اختلافات موجود بر سر برنامه هسته‌ای ایران که در 10 سال گذشته وجود داشته دست یابند.

ایران بارها بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده ولی قدرت‌های غربی تهران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم کرده‌اند. در حالی که هنوز هیچ تصمیمی در خصوص تمدید مذاکرات هسته‌ای اتخاذ نشده ولی یک مقام رسمی ایران که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: من بر این باورم که تمدید مذاکرات هسته‌ای روز یکشنبه بسیار محتمل خواهد بود.

جان کری برای مشورت با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن بازگشته است. یک گزینه تمدید مذاکرات هسته‌ای به مدت 6 ماه دیگر است که این مساله از نظر تئوری و در چارچوب توافق موقت هسته‌ای امکان پذیر است.

بر اساس توافقنامه موقت هسته‌ای بخشی از تحریم‌های تجاری و اقتصادی در ازای متوقف شدن قسمتی از برنامه هسته‌ای ایران لغو شده است.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =