مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 2 اردیبهشت 1393

مرد جنایتکار که با انگیزه ای نامشخص خواهر خود را به قتل رسانده بود، با تیزهوشی برادرزاده اش شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، ساعت 10 صبح پنجم فروردین امسال، کشف جسد ناشناس متعلق به یک زن در جاده تلو به کلانتری 166 لواسانات اعلام شد.
با حضور ماموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به زنی حدودا 50 ساله است که بر اساس نظریه تیم تشخیص هویت و پزشکی قانونی حاضر در محل کشف جسد، به علت خفگی ناشی از انسداد شریان تنفسی گردن به قتل رسیده بود .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور رئیس شعبه 102 دادگاه بخش لواسانات، پرونده برای انجام رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده و در شرایطی که هیچگونه اعلام فقدان با مشخصات جسد ناشناس جاده تلو به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام نشده و در بازرسی از مقتول نیز هیچگونه مدارک شناسایی کشف نشده بود ، 24 فروردین فردی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام داشت:  نزدیک به 20 روز است که از خواهرم سکینه 54 ساله که پس از متارکه از همسرش، به تنهایی زندگی می کند اطلاعی ندارم.
با توجه به تشکیل پرونده فقدانی در پایگاه چهارم آگاهی و آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان این پایگاه با بررسی بانک اطلاعاتی اجساد ناشناس موفق به شناسایی هویت جسد کشف شده در جاده تلو شده و در ادامه برادر مقتول برای انجام تحقیقات و رسیدگی به پرونده قتل خواهرش، به اداره دهم پلییس آگاهی دعوت می شود.
برادر مقتول پس از حضور در اداره دهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: حدود چند سالی است که خواهرم به تنهایی زندگی می کند و ارتباط چندانی با اعضای خانواده اش ندارد تا اینکه چندی پیش تعدادی از بستگان با بنده تماس گرفته و عنوان کردند که خواهرم جوابگوی تماس های تلفنی آنها نیست. من نیز برای پیگیری موضوع ، چندین بار با تلفن منزل و همراهش تماس گرفته و زمانی که پاسخگوی تماس های تلفنی من نشد به منزلش واقع در منطقه تهرانپارس مراجعه و در کمال تعجب، همسایه طبقه بالایی خواهرم (صاحبخانه) عنوان داشت که چند روزی است که او را ندیده است.
روز شنبه مورخه 30 فرودین و در شرایطی که تحقیقات پلیسی برای بررسی انگیزه های مختلف جنایت در دستور کار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت، خواهرزاده مقتول با حضور در اداره دهم پلیس آگاهی مطالبی را بیان داشت که باعث شناسایی و دستگیری قاتل شد.
خواهرزاده مقتول به کارآگاهان گفت: روز پنجشنبه 28 فروردین، به همراه دایی (برادر مقتول) در مسیر رفتن به مراسم ختم یکی از بستگان بودیم که در بین راه و برای انجام عملیات بانکی، لحظه ای از ماشین پیاده و در حالیکه دایی در داخل ماشین بود به داخل بانک رفتم. در زمانیکه در داخل بانک حضور داشتم، در یک لحظه و از پشت شیشه بانک متوجه شدم که دایی در حال قرار دادن وسیله ای در زیر صندلی سمت شاگرد راننده است. بدون آنکه به موضوع مشکوک شده و از دایی سؤالی کنم، هر دو نفر به مراسم ختم رفتیم تا اینکه پس از بازگشت به منزل، به وارسی زیر صندلی پرداخته و در کمال تعجب کارت شناسایی و طلا و جواهرات عمه ام (مقتول) را در زیر صندلی پیدا کردم !!!.
با توجه به اظهارات خواهرزاده مقتول، بلافاصله برادر مقتول توسط کارآگاهان اداره دهم دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد.
برادر مقتول در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از مدارک شناسایی و طلا و جواهرات کشف شده متعلق به خواهرش در زیر صندلی ماشین متعلق به خواهرزاده اش شد تا اینکه 31 فروردین لب به اعتراف گشود و به قتل خواهرش اعتراف کرد.
متهم در اعترافاتش و در تشریح نحوه جنایت به کارآگاهان گفت : ساعت 11 شب چهارم فروردین، با طرح و نقشه ارتکاب جنایت و در حالیکه یک ساندویچ، همراه با یک نوشیدنی مسموم تهیه کرده بودم به در منزل خواهرم مراجعه و از او دعوت کردم تا برای صحبت در خصوص برخی اختلافات، سوار ماشین من شود تا ضمن چرخیدن در سطح شهر و همچنین خوردن ساندویچ، با یکدیگر نیز صحبت کنیم . زمانی که خواهرم نوشیدنی مسموم را نوشید، بیهوش شد و من نیز گردنش را به صندلی بسته و به سمت جاده تلو حرکت کردم. پس از رسیدن به جاده تلو و اطمینان از مرگ خواهرم، جسد را از ماشین پیاده و بلافاصله به منزل خواهرم مراجعه کردم. در داخل منزل، به محل نگهداری مدارک شناسایی خواهرم مراجعه کرده و پس از برداشتن مدارک شناسایی و همچنین طلا و جواهرات، از خانه خارج شدم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و تحقیقات برای شناسایی انگیزه واقعی و ... ، در دستور کار کار کارآگاهان اداره دهم پلیس اگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

دستگیری عامل قتل در سفرخانه پس از 15 ماه زندگی مخفیانه
پسر جوان که در جریان درگیری در سفرخانه مرتکب قتل شده بود، پس از 15 ماه زندگی مخفیانه شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، ساعت 6 بعدازظهر ششم بهمن سال 91 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، یک فقره درگیری منجر به جنایت به کلانتری 122 دربند اعلام شد.
با حضور مامورین کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که درگیری در یک سفره خانه سنتی واقع در منطقه دربند ، انتهای خیابان گلاب دره به وقوع پیوسته که طی آن و در یک نزاع دسته جمعی ، تعدادی از افراد مورد اصابت چاقو قرار گرفته و در بین آنها جوانی 30 ساله به نام محسن به علت اصابت ضربه چاقو به ناحیه قلب فوت کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور جنایی، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت که مقتول ساکن یکی از استان های شمال غرب کشور است که برای دید و بازدید بستگان خود به تهران آمده و شب جنایت نیز به همراه آنها و کشیدن قلیان به سفرخانه ای در منطقه دربند مراجعه کرده است.
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی افراد شرکت کننده در درگیری، کارآگاهان اداره دهم اقدام به شناسایی و دستگیری این افراد کرده و در تحقیقات از آنها مشخص شد که قاتل فردی به نام ماجد 31 ساله است. بلافاصله محل سکونت ماجد در منطقه لواسانات شناسایی، در مراجعه به این محل مشخص شد که وی پس از ارتکاب جنایت، از محل سکونت خود متواری شده است.
رسیدگی به پرونده برای دستگیری متهم همچنان در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا سرانجام با انجام اقدامات و تحقیقات پلیسی ، مخفیگاه ماجد در شهرستان ساوه شناسایی شد. بلافاصله نیابت قضایی از مقام قضایی اخذ و متهم ساعت هفت عصر اول اردیبهشت امسال در مخفیگاهش دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.
در تحقیقات اولیه از متهم مشخص شد که متهم در طول متواری بودن و برای مخفی ماندن هویتش، از هویت جعلی امیر احتشامی استفاده می کرده که با وجود تمامی اقدامات از سوی کارآگاهان اداره دهم شناسایی و دستگیر شد.
متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم به ارتکاب جنایت اعتراف و در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: من مقتول را اصلا نمی شناختم. اختلاف و درگیری من با یکی از بستگان مقتول به نام هادی بود که شب حادثه به همراه یکدیگر به سفره خانه خانه آمده بودند. زمانیکه با هادی بر سر اختلاف خود در حال صحبت بودم ، ناگهان با یکدیگر درگیر شدیم و در آن زمان، مقتول به هواداری هادی با من درگیر شد. من نیز در حالیکه مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودم ، در یک لحظه کنترل خود را از دست داده و با چاقویی که همراه خود داشتم ، چند نفر از جمله مقتول را با چاقو زده و از محل فرار کردم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

دستگیری قاتلی که عروسی را عزا کرد
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزه خراسان رضوی از دستگیری عامل نزاع دسته جمعی منجر به قتل در یک مجلس عروسی خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حسینی در تشریح این خبر گفت: ‌ساعت 2:46 بامداد روز بیست و نهم اسفندماه سال گذشته خبری مبنی بر نزاع دسته جمعی در یکی از محلات حاشیه شهر فیروزه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مخابره و بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری مرکزی این شهر برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند که با حضور ماموران در محل، نزاع دسته جمعی مهار شد اما در بررسی‌ها مشخص شد که در این نزاع یکی از طرفین نزاع به نام امیر 20ساله بر اثر ضربه چاقو به شدت مصدوم و به بیمارستان 22 بهمن شهر نیشابور منتقل شد که با توجه به شدت جراحات وارده و خونریزی شدید در بیمارستان جان خود را از دست داده است.
وی افزود: در ادامه تحقیقات و بررسی های به عمل آمده توسط ماموران آگاهی در محل مشخص شد که نزاع بین 18 نفر از مهمانان بوده که به علت مشاجره لفظی با چوب و چاقو و زنجیر یکدیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در این رابطه 15نفر از طرفین نزاع شناسایی و در همان شب دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات و بازجویی های فنی کارآگاهان پلیس آگاهی سرانجام بعد از گذشت 28 روز از وقوع حادثه قاتل که جوانی 29 ساله به نام محمد بود شناسایی و در مواجهه با ادله پلیسی لب به اعتراف گشوده و به قتل جوان 20 ساله با وارد کردن یک ضربه چاقو به پهلوی سمت چپ وی اعتراف کرد.
متهم پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شد.

 

شکارچی خودروهای مدل بالا بدام افتاد 
زن جوانی که با همدستی یکی از سارقان سابقه دار اقدام به فریب رانندگان خودروهای مدل بالا و سرقت از این خودروها می کرد، دستگیر شد. 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرپرست فرماندهی انتظامی مشهد با اعلام این خبر گفت: گزارش چند فقره سرقت از خودروهای سواری مدل بالا به شیوه مشابه، پلیس را در برابر پرونده ای قرار داد که نشان می داد این سرقت های سریالی توسط اعضای یک باند حرفه ای انجام می شود.
سرهنگ حجت نیکمرام افزود: شاکیان پرونده اظهار داشتند زنی جوان با سوار شدن در خودرو پس از دقایقی به بهانه خرید مالک خودرو را راهی مغازه و فروشگاه کرده و در فرصتی مناسب مرتکب سرقت می شده است.
وی خاطر نشان کرد: در بررسی چند پرونده دیگر نیز مشخص شد زنی با همین مشخصات سوار خودروهای مدل بالا شده و پس از چند دقیقه، مرد جوانی در حالی که به شدت عصبانی بوده جلوی خودرو را گرفته و اقدام به سر و صدا و اخاذی از افراد فریب خورده کرده اند.
با توجه به اهمیت و حسایت موضوع، طرح وی‍ژه ای برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت های فریبکارانه در دستور کار قرار گرفت و تیم آگاهی کلانتری 15 در این ماموریت ضربتی توانستند با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیگیری سرنخ های موجود، محل زندگی متهم اصلی پرونده که زنی 24 ساله بود را در حوزه استحفاظی خود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر کنند.
نیکمرام در ادامه گفت: متهمه در برابر شواهد و ادله غیر قابل انکار راهی جز بیان حقیقت ندید و اعتراف کرد که به شیشه و کراک اعتیاد دارد و از چندی قبل با همدستی مردی جوان که قبلا همسر موقتش بوده اقدام به سرقت های سریالی از رانندگان خودروهای مدل بالا کرده است.

 

پایان کار سارقان 68 فقره ای در رباط کریم
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم غرب استان تهران از دستگیری 2 سارق و کشف 68 فقره سرقت داخل خودرو خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جعفر علیزاده با اعلام این خبر گفت: ماموران گشت یگان امداد در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو توسط سرنشینان یک سواری در سطح شهر پرند و رباط کریم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس شهرستان رباط کریم افزود: ماموران یگان امداد با تشکیل تیم ویژه ای، محل های سرقت و نقاط آلوده را شناسایی و اقدام به گشت زنی کرده و در این ماموریت به سرنشینان یک سواری که به طور مشکوک اطراف خودروهای پارک شده بودند مظنون شدند.
علیزاده ادامه داد: سارقان پس از دیدن ماموران سریعا از محل متواری شده که ماموران یگان امداد بلافاصله با محاصره خودرو، خودرو فراری را به همراه هر 2 سرنشین توقیف و دستگیر کرده و در بازرسی از خودرو تعدادی پخش خودرو و کیف زنانه کشف کردند.
متهمان دستگیر شده در بازجویی به عمل آمده به 68 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرده و اظهار داشتند خودروی توقیفی را از تهران بزرگ به سرقت برده و در شهر رباط کریم و پرند اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو می کردند.
به گفته علیزاده، کلیه محل های سرقت داخل خودرو شناسایی و در این خصوص 80 مالباخته که از آنها سرقت شده بود شناسایی شدند.

سارق اینترنتی پدربزرگ، نوه از کار درآمد
فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز ۱۱ میلیون ریالی از حساب پدربزرگ خود کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی شد.
به گزارش فارس، سرهنگ سید محسن عرفانی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت مرد سالخورده‌ای مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس با سوء استفاده از کارت عابر بانک وی، حقوق بازنشستگی‌اش را برداشت و حسابش را خالی کرده اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های فنی و پلیسی انجام شده، متهم که با برداشت غیر مجاز توسط رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی کرده بود، شناسایی و با دستور قضایی، به پلیس فتا منتقل شد.
متهم که یکی از نوه‌های شاکی بود پس از مواجهه با شواهد به جرم خود اعتراف کرد و گفت: چند ماه قبل کارت عابر پدربزرگم را برای پرداخت یکی از قبوض مصارف خانگی گرفتم و با ایجاد رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی به مبلغ 11 میلیون ریال کردم.

 

اخاذی در پوشش کارمند سفارتخانه
مرد شیادی که در پارک های تهران با لباس پلیس و یا تحت پوشش کارمند یکی از سفارت خانه ها از دختران و پسران اخاذی می کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، دوشنبه شب ماموران کلانتری 169مشیریه هنگام اجرای طرح جمع آوری معتادان در پارک گلشن با مشاهده مرد جوانی که با لباس نیروی انتظامی در پارک حضور دارند، برای بررسی موضوع به سوی وی رفتند.
مرد جوان در پاسخ به سوال ماموران پلیس، خود را مامور معرفی کرد و گفت: در حال شناسایی عامل اصلی توزیع مواد مخدر در این پارک هستم.
ماموران پلیس که از پاسخ های مرد جوان قانع نشده بودند، وی را به علت نداشتن کارت شناسایی به کلانتری 169 مشیریه منتقل کردند. فرد مظنون در تحقیقات پلیسی، گفت: پرسنل پلیس دیپلماتیک یکی از سفارتخانه ها هستم.
ماموران در بررسی مدارک ارائه شده از سوی متهم متوجه شدند مداک مزبور جعلی است، و تمای صحبت های وی کذب بوده و وی دارای سابقه کیفری در مور جعل، کلاهبرداری و اخاذی است.
متهم در ادامه تحقیقات پلیسی اعتراف کرد که با لباس پلیس و جعل عنوان کارمند یکی از سفارت خانه ها از شهروندان و دختران و پسران در پارک ها اخاذی می کردم.
سرهنگ محمد حسن خلیلی، سرکلانتر ششم پلیس پایتخت گفت: این متهم جهت تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

انهدام باند 7 نفره توزیع شیشه در شاهین شهر اصفهان
باند 7 نفره توزیع شیشه در شاهین شهر اصفهان منهدم شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه به واحد مرکزی خبر گفت : با دستگیری یک خرده فروش روان گردان شیشه اعضای باند توزیع شیشه در اصفهان به دام افتادند.
سرهنگ بلفکه افزود: از مخفیگاه افراد این باند 230 گرم شیشه ، چند ترازوی توزیع مواد و پک های مخصوص بسته بندی مواد درون یک جاساز کشف و ضبط شد. در این عملیات 7 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضای تحویل داده شدند.

 

آتش سوزی پست برق فشار قوی در بازار مبل
پست برق فشار قوی در یک مجتمع تجاری در بازار مبل یافت آباد آتش گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران طی تماس شهروندان مبنی بر مشاهده دود بسیار زیاد در داخل پارکینگ یک مجتمع تجاری در بازار مبل یافت آباد شرقی، این ستاد بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 70 را در ساعت 21:05 دقیقه دوشنبه شب به محل حادثه روانه کرد.
مهدی فتحی، افسر آماده منطقه 4 عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: محل حادثه طبقه منفی یک پارکینگ مجتمع تجاری بود که به علت آتش سوزی در یکی از پست های برق فشار قوی، دود زیادی همه فضای این طبقه را فرا گرفته بود.
آتش نشانان بلافاصله با قطع جریان برق و گاز مجتمع همزمان اقدام به خاموش کردن آتش و تخلیه دود کرده وبه یاری محبوسین احتمالی شتافتند که خوشبختانه با توجه به تعطیل بودن مجتمع و پایان ساعت کاری، در این حادثه به هیچ کس صدمه جانی نرسید.
آتش نشانان با تخیله کامل دود با فن های هوا ده و تحویل محل به عوامل برق، به عملیات خود خاتمه داده و به ایستگاه مراجعت کردند.

 

آتش سوزی در زیرزمین یک منزل مسکونی
انباری یک منزل مسکونی در قسمت زیرزمین ساختمانی دو طبقه دچار آتش سوزی شد و خساراتی ببار آمد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، مالک این منزل با استشمام دود ناشی از این آتش سوزی در قسمت زیر زمین، سراسیمه در تماس با سامانه 125 درخواست کمک کرد. ستاد فرماندهی در ساعت 06:54 دقیقه دیروز دوشنبه آتش نشانان ایستگاه 95 را به خیابان شهید رجایی، ایستگاه ورزشگاه، کوچه بشر حق اعزام کرد.
عباس زارعی، معاون عملیات منطقه7 سازمان آتش نشانی تهران گفت: در بررسی اولیه مشخص شد که آتش سوزی در قسمت زیرزمین یک منزل مسکونی دو طبقه و در قسمت انباری آن به وسعت 50 مترمربع که مملو از وسایل مستعمل منزل بود رخ داد.
آتش در حال سرایت به داخل واحد مسکونی بود که آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز منزل با کمک دستگاه های تنفسی وارد انباری منزل مسکونی شدند و با استفاده از دو رشته لوله آب پرفشار آتش نشانی اقدام به مهار شعله های آتش کردند و از سرایت آتش به طبقات ممانعت به عمل آوردند.
 نیروهای عملیاتی پس از تخلیه دود با استفاده از دستگاه تهویه مخصوص آتش نشانی اقدام به ایمن سازی کردند.

 

آبگرمکن ناقص خانه ای را شعله ور کرد
نقص فنی در آبگرمکن دیواری، موجب بروز آتش سوزی در یک آپارتمان مسکونی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با شعله وری شدن آبگرمکن دیواری در آشپزخانه منزل مسکونی، مالک منزل در تماس با سامانه 125 درخواست کمک کرد که ستاد فرماندهی در ساعت 10:15 دقیقه صبح امروز سه شنبه آتش نشانان ایستگاه 14 را به خیابان بروجردی، خیابان فرهنگ اعزام کرد.
مرتضی بهروز، رئیس ایستگاه 14 آتش نشانی تهران گفت: حادثه در یک ساختمان مسکونی 4 طبقه اتفاق افتاد که در جریان آن آتش سوزی از آشپزخانه طبقه سوم آغاز و گسترش یافت.
وی علت بروز این حادثه را نقص فنی در آبگرمکن دیواری تشخیص داد و افزود: آتش نشانان پس از قطع برق و گاز منزل اقدام به ایمن سازی و خاموش کردن آتش کردند و پس از دادن تذکرات ایمنی به مالک منزل مبنی بر انجام سرویسهای دوره ای توسط متخصصان امر، به کار خود خاتمه داده و به ایستگاه مراجعت کردند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =