انتقاد مسجدجامعی از شهرداری: چرا افتتاح مترو را به روز دیگر موکول نکردید؟/ درخواست برای جمع‌آوری BRT‌

شهرداری تهران امروز فاز دوم خط ۳ مترو را افتتاح کرد. همزمانی این مراسم با جلسه هفتگی شورای شهر، با انتفاد اعضای شورا مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اولین تذکر را شهرداری تهران امروز در ابتدای جلسه علنی شورای شهر دشت کرد. جایی که اعضای شورای شهر به افتتاح همزمان خط 3 مترو توسط محمدباقر قالیباف با شروع جلسه هفتگی شورای شهر اعتراض کردند.

رئیس شورای شهر در سخنانی به شهردار تهران تذکر داد "ادب اداری" را درباره شان شورای شهر رعایت کند.

احمد مسجدجامعی، درباره افتتاح خط 3 مترو در صبح امروز سه شنبه گفت: "قطعا روزهای زیادی برای افتتاح مترو وجود داشت و زحمت زیادی که دوستان برای این دوره کشیده اند، قطعا در دوره های قبلی نیز کشیده شده و بخشی هم که معاونت سابق اداری و مالی شهرداری آقای پورزرندی کشیده اند. ولی لازم است شان شورا نیز رعایت شود."

رئیس شورای شهر گفت: "این جمع (شورای شهر) نمایندگان مردم تهران هستند و مردم دوست دارند نمایندگان آنها در مناسبتهایی که مربوط به همه می شود از جمله متروی تهران، حضور داشته باشند. لذا این سئوال باقی می ماند چرا امروز مترو افتتاح شده است."

او در ادامه از دنیامالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر خواست از شهرداری تهران درباره تنظیم وقت افتتاح مترو سئوال کند: "تنظیم وقت افتتاح چطور می شود درست در ساعت شروع جلسه علنی شورای شهر باشد، امیدواریم آقای دنیامالی در کمیسیون این مسئله را بپرسند. شورای شهر دوره چهارم برای حمل و نقل ریلی به دلیل اینکه اولویت دارد تا آلودگی هوا را از بین ببرد و باعث کاهش هزینه در سبد خانوار خانواده های آسیب پذیر باشد، تلاش زیادی کرده است، از جمله جلساتی که با شهرداری و دولت گذاشته تا این اولویت را شاهد باشیم لذا به لحاظ ادب اداری اقتضا می کرد شرایط به گونه ای فراهم شود تا اعضای شورای شهر در این افتتاح کنند. اگر اعضای شورا نباشند که اقدامات شهرداری راه به جایی نمی برد."

 

تذکر برای جمع‌آوریBRT‌ اتوبان امام‌علی

به دنبال جلسه امروز، اسماعیل دوستی نیز تذکراتی داشت. 

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نسبت به جمع‌آوری خط BRT در اتوبان امام علی، تعیین حریم در محدوده جنوبی شهر تهران و ترخیص‌ واگن‌های خریداری شده توسط وزارت کشور و شهرداری،‌ تذکر داد.

او گفت: باید خط BRT‌ اتوبان امام علی به دلایلی از جمله غیرهمسطح بودن این خط و عدم دسترسی به آن، کم تردد بودن، ایجاد اختلال در حرکت خودروها در سایر خطوط، استفاده از خطوط این خط در سایر خطوط و تسهیل در سایر خطوط اتوبان، به ویژه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه که مردم به سمت بهشت زهرا در حرکتند جمع‌آوری شود.

دوستی در ادامه گفت: شهرداری باید با وزارت مسکن و راه و شهرسازی نسبت به تعیین حریم در محدوده جنوبی اقدام و نسبت به دریافت عوارض به دلیل ارائه خدمات اقدام کند. سالهاست خدماتی از قبیل آسفالت، جمع‌آوری زباله و فضای سبز به این نواحی ارائه می‌شود اما درآمدی به شهرداری پرداخت نمی‌شود. روستای زرنان ، مناطقی همچون فیروزبهرام، شمس‌آباد،‌ گلدسته، شهرک رسالت، شهرک زیتون از جمله مناطقی هستند که خدمت دریافت می‌کنند اما هیچگونه کنترلی توسط شهرداری در مورد آنها وجود ندارد، چرا که اگر زیر نظر شهرداری هستند باید عوارض دریافت کنند.

او همچنین درباره فاصله زمانی حرکت قطارها در مترو گفت: باید فاصله زمانی حرکت قطارهای مترو دو دقیقه باشد. اما متاسفانه به دلیل کمبود قطارها فاصله زمانی به چهار دقیقه رسیده است که این موضوع سبب ازدحام جمعیت شده، بنابراین از وزارت کشور و شهرداری خواستارم در خصوص ترخیص واگن‌های خریداری شده اقدام کند و آنها را به شرکت بهره‌برداری مترو تحویل دهد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    64 16
    سعادت آباد اصلا مترو ندارد چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      10 0
      راست میگه . از 88 تا حالا برداشتن خیابون پاک نژاد و بستن واسه مترو ، هنوزم که هنوزه بستس، 5 ساله دیگه الان
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    جناب آقاي مسجد جامعي آنطور هم نيست كه مردم دوست داشته باشند نمایندگان آنها در مناسبت هایی که مربوط به همه می شود از جمله متروی تهران، حضور داشته باشند . مردم دوست دارند نمايندگان آنها بر سر كارهايشان حضور داشته باشند و شرايط انجام كارهاي زيربنايي را فراهم آورند حالا هر موقع اين پروژه ها افتتاح شد و با حضور يا عدم حضور آنها زياد تفاوت نمي كند.
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    آقای مسجد جامعی یه خورده هم به فکر مردم باشید که با افتتاح هر چه زودتر مترو میتونن از آن استفاده کنن و هزینه هاشون کاهش پیدا کنه. چه اشکال داره جلسه شما دیرتر برگزار بشه؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      97 25
      از یک سال و نیم پیش تا الان وعده افتتاح این خط رو مدن . اگه این شورا نبود این خط هرگز افتتاح نمی شد.
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    يعني بعد از يك سال تاخير نميتونستيد چند ساعت هم صبر كنيد تا اعضاي شوراي شهر حضور داشته باشند
    • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      میخواستن فقط به پای خودشان شهرداری و شخص شهردار تمام بشه و کس دیگه ای تو چشم نباشه
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    136 4
    رسیدگی به بزرگراه امام علی واجبه. تقریبا هر روز تصادف داره.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    بی آرتی اتوبان امام علی واقعا توجیه کارشناسی نداره ، چون اون منطقه تجاری یا اداری نیست و مسافرانش خیلی کم هستند و فقط باعث ترافیک وحشتناک و خطر تصادف خودروها با گاردریل ها شده البته بعید میدونم لج و لجبازی ها بگذاره این خط جمع بشه
    • كامران IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      بی آر تی کلا طرح بیخودیه، فقط باعث شده ترافیک بیشتر بشهمن چند شب پيش از فرشته تا شهرك غرب را تو ترافيك موندم و 1 ساعط دير يه مهموني رسيدم و از دست دادمش،
    • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      13 9
      من از اون مسير زياد تردد ميكنم، االبته با ماشين شخصي چون محل كارم كه در شهرستان هست ولي از اين خط هم استفاده كردم،اولا اون خط خلوت نيست،بعدش هم دليل اصلي ترافيك در آن منطقه پس زدن ترافيك خروجي ها به بزرگراه هست، نه وجود خط بي ار تي،دوم اين كه اين خط داره به اقشار كم در آمد خدمت ميكنه كه تعداد استفاده كنندگان از اتوبوس به مراتب بيشتر از از ماشين هستند ،بعدش هم اگر ايشان يك بار هم سوار اين خط يا هر خط بي ار تي شده بودند متوجه ميشدند كه مردم چه قدر از احداث اين خط راضي هستند،شما فقط كافيه بري جنوب شهر،اون ها براي ترددشون بي ار تي و مترو ميخواند،فقط تعداد ايستگاهها در بعضي از مناطق كم هست
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      19 8
      يعني شما ميگي منافع خيل عظيم مردم به خصوص در جنوب شهر را فداي چند تا خودروي تك سرنشين كنيم؟
    • فاتحي IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      17 17
      بي ار تي كلا ضررهاش بيشتر از منفعتش بود و يك طرح شكست خورده اي است بي ار تي بزركراه جمران كه باعث تصادفهاي مركبار بسياري شد به همراه ترافيك زياد به خاطر طرح غير منطقي حمل نقل عمومي بايد به شيوه درست ساماندهي شود نه اينكه ١/٣ شاهراه و بزركراههاي اصلي شهر رو بديم به اتوبوس بي ار تي همه جا جواب نميده
    • بی نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      2 0
      اقای فاتحی عزیز، من هر روز از این بزرگرا رد میشم، ولی عات تین تصادف ها بی ار تی نیست، قبلا هم این تصادف ها میشد
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    هر چقدر هم مردم اعتراض كنند خط بي آر تي در بزرگراه امام علي هم مانند بزرگراه چمران جمع نخواهد شد و الي الابد مشكلات آنرا بايد مردمي كه از اين بزرگراه عبور مي كنند تحمل كنند. آنچه به جايي نرسد فرياد است. بعلاوه شيب اين بزرگراه زياد است و در آينده براي اتوبوسها مشكلات در پي خواهد داشت.
    • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      5 11
      اتفاقا بی آر تی برای مردم آنجا مفید است نه مضر
  • محمد زاده A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    بی آر تی کلا طرح بیخودیه، فقط باعث شده ترافیک بیشتر بشه. تو امام علی که دیگه واقعا مسخره است. من هر روز مسیرم از اون مسیره، با تاکسی میرم و میام. بطور میانگین از پیروزی تا اقدسیه، در نهایت یه دونه اتوبوس بیشتر نمیره، اونم بدون مسافر، فقط باعث شده مسیر تنگ تر بشه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    2 2
    شما به فکر شان خودتوتن هستید یا مشکل مردم هرچه زودتر افتتاح بشه مشکل ترافیک هم کم میشه
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    چه عجب بلاخره یکی حرف حسابجمع آوری بی آر تی زد.
  • شایان IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    14 7
    قشر مرفه جامعه از اینک میبینند دیرتر از اتوبوس سواران به مقصد میرسند خیلی ناراحتند .یکبار هم شما دیرتر برسید چه اشکالی دارد؟یا ماشینتان را بیرون نیاورید و از بی آر تی استفاده کنید.......
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    8 2
    اولا در همه جاي دنيا به خصوص شهر هاي پيشرفته نظير توكيو،پاريس لندن،اولويت با حمل و نقل عموميه و معابر را به حمل و نقل عمومي اختصاص ميدند،بعدش هم اغلب خورو ها تك سرنشين هستند ولي اتوبوس ها پر هستند، و مورد ديگر اين است كه اهالي مناطق جنوبي براي رسيدن به مناطق مركزي و حتي شمالي تهران دچار مشكل بودند كه اين مشكل با اين وسيله ارزان حل شده،بعدش هم در طراحي اين اتوبان خط اتوبوس راني پيشبيني شده بود،تزرافيك در اين منطقه به خاطر خطوط بي ار تي نيست بلكه به خاطر پس زدن ترافيك،سبلان،پيروزي و... به اين اتوبان است و در آخر بگم كه در جاهايي كه گره ترافيكي وجود داره خط بي ار تي وجود نداره و خورو ها با بي ار تي مسير مشترك دارند
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    12 4
    بيايد،مخالفاي بي از تي كساني نظير كامران هستند كه ناراحتند چرا يك ساعت دير به يك مهماني چند ساعته رسيدند،در حاليكه بقيه مردم نظير كارمند،دانشجو،كارگر،بازاري كه دارند تو كشور كار ميكنند ترجيح ميدهند از وسايل حمل و نقل عمومي نظير بي ار تي استفاده كنند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    5 4
    اره واقعا نبودش بهتراز وجودش است نه مسافر داره نه اتوبوس
  • علی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    8 10
    خدا پدر و مادر اون کسی رو بیامرزه که علاوه بر خط بی آر تی اتوبان امام علی ع خطوط بی آر تی بقیه مناطق رو هم جمع آوری کنه. این طرح فقط یه جور قدرت نمایی شهرداری بود چون برعکس مترو که زیر زمین بود و دیده نمی شد، می شد نشونش داد و پز داد. خط بی آر تی امام علی ع مسخره ترین و غیر کارشناسی ترین و بی فایده ترین خط بی آر تی دنیا می تونه لقب بگیره اما دوستان در شهرداری گوششون بدهکار این حرفا نیست.
  • بی نام FI ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    6 4
    نماینده شورای شهر رو ببین. مترو هر روزی که آماده بهره برداری شد باید افتتاح بشه و در دسترس قرار بگیره ، پس می خواستید تا دهه فجر نگه دارید اون موقع افتتاح کنید؟
  • ميثم IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    5 4
    از وقتي كه بي آر تي اتوبان امام علي راه افتاده هميشه در اين اتوبان ترافيكه ضمن اينكه در جاهايي از مسير بدليل عرض كم اتوبان تبديل به خيابان شده. لطفن بي آر تي اتوبان امام علي را برداريد.
  • مهدی A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    4 0
    می بایست زمانی که اتوبان و یا مسیر جدیدی می خواد احداث بشه مثل همین اتوبان طراحی لاین واسه اتوبوس و فاضلاب شهری , مترو و ... بشه که دیگه خطوط بی آر تی باعث کم عرض شدن اتوبان هامون نشه , و از اول 5 یا 6 لاین در نظر گرفته بشه و مترو و فاظلاب هم زیرش قرار داده باشن
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    5 4
    بی آر تی شاید در کشورهای دیگر واقعا راه گشای ترافیک بوده باشد اما در کشور ما به دلیل عدم کارشناسی هر جا که دلشان میخواهد این طرح رو اجرا میکند تازه چند روز پیش اعلام کردند که اتوبان صدر هم قرار بی آر تی گذاشته شه. بی آر تی های خط خاوران آزادی بیشتر پیست موتور سواری هست تا ماشین و اتوبوسها هم برای اینکه حادثه ای پیش نیاد اونقدر آروم رانندگی میگنند که انگار دارند پیاده روی می کنند.خدا به داد ما برسه با این طرحهای کارشناسیشون.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    11 8
    واقعا این brt امام علی خیلی مسخره است. هر نیم ساعت یه اتوبوس خالی ازش رد می شه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    2 9
    واقعا حرف مردم را زدید۰۰۰ خداییش همه این مشکلات مطرح شده درست و از روی عقل است نه لجبازی۰۰۰خوشحالم که شورای شهر داره به روزهای منطق گرای خودش بر میگرده۰۰۰۰
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    7 7
    brt واسه من و شما فایده نداره واسه بعضیا که نون داره
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    1 0
    مترو ميدان صنعت كي راه ميوفته؟
  • علی A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 1
    مردم تهران باید یاد بگیرن که به جای استفاده از خودروی شخصی از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنن خود من از وقتی بی ار تی امام علی راه افتاده دیگه ماشینمو بیرون نیاوردم به نظرم طرح خوبیه