۱ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۳

مهر نوشت:

مدیرکل روابط عمومی ثبت احوال کشور گفت: ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی برای صاحب شناسنامه و گیرنده آن جرم محسوب می‌شود.
مهدی تدین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این سازمان صدور اسناد هویتی برای تمامی ایرانیان در اقصی نقاط دنیا است، گفت: مردم نیز موظف به حفظ این اسناد هویتی هستند.

او گفت: برای حفظ این سند حاکمیتی مهم، مردم باید از ودیعه گذاشتن اسناد هویتی و تابعیتی خود مانند شناسنامه و کارت شناسایی ملی نزد دیگران اکیدا خودداری و کسبه و افراد نیز از گرو گرفتن شناسنامه، کارت شناسایی ملی افراد به عنوان ودیعه جدا خودداری کنند.

تدین با اشاره به اینکه هویت و تابعیت افراد با اسناد هویتی آنان محرز می‌شود، گفت: به همین دلیل مردم باید نسبت به نگهداری، حفظ و حراست از اسناد هویتی خود ‌‌نهایت دقت را داشته باشند تا هویت آنان توسط افراد سودجو مورد سرقت و سوء استفاده قرار نگیرد.

او گفت: همچنین دست کاری در شناسنامه نیز جرم تلقی می‌شود و با توجه به اینکه افراد با این مدرک می‌توانند در هر شهر یا ارگانی هویت خود را معرفی و یا از حق خود دفاع کنند، بنابر این لازم است در حفظ و نگهداری آن دقت کنند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    28 0
    قابل توجه سازمانها و شرکتهایی که وقتی کسی میره داخل کار داره ازش کارت شناسایی گرو میگیرن .
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    19 0
    مجازات ش چيه؟
  • اعتدال IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    14 0
    اخيرا جهت اخذ پرونده پزشكي و تسويه مالي با بيمه گر اول به يكي از شعبات بيمه ايران در تهران مراجعه نموده ام كه فرمودند ميبايست شناسنامه و يا كارت ملي را بايد در ازاي ارايه پرونده نزد شركت بيمه مذكور گرو بگذارم هرچه اصرار كردم كه ممكن است نياز به استفاده باشد نپذيرفتند و من هم ناچار به پذيرش اين موضوع گرديدم .لطفا اين موضوع به صورت بخشنامه به كليه سازمانها ابلاغ گردد.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    44 2
    لطفا مستند قانونی این جرم را اعلام کنید.
  • میثاق A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    8 0
    برخی ادارات آگاهی حداقل در تهران بزرگ از متهم کارت شناسایی و یا گواهینامه و یا کارت ملی و یا شناسنامه می گیرند. بقول خودشون این یک نوع قرار تامین هست. در صورتی که کلی وثیقه و یا کفیل بطور قانونی در دادسرا و یا دادگاه از متهم گرفته شده. ادارات آگاهی باید حواسشون باشه که این کارشون غیرقانونی است طبق قانون و حق ندارند چیزی گرویی از متهم بگیرند. هر آنچه که لازم بوده، دادگاه و دادسرا، گرو گرفته است. نمونه اش : آگاهی میدان نیلوفر که اگر بهش مراجعه بفرمایید، یک کمد پر از اسناد هویتی مردم رو گرو گرفتند ...
  • محسن A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    7 1
    دوست عزیز بی نام پنجشنبه 28 فروردین 1393 12:33:44 مستند قانونی این جرم ماده 132 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوّب 1378 می باشد که صرفاً به "قاضی" دادسرا و یا دادگاه اجازه گرفتن ضمانت جهت حضور در دادسرا و یا دادگاه تجویز کرده است. تازه؛ در اون ماده هیچ اسمی از گرو گرفتن اسناد هویتی نیست یعنی اینکه، حتی دادگاه و دادسرا هم اینجور اسناد رو نمی توانند گرو بگیرند ... و موارد اخذ ضمانت و گرویی گرفتنطبق اون ماده همه چی هست جز شناسنامه و اسناد هویتی افراد.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    14 0
    اصل خبر باید اینطور باشد که ودیعه گرفتن مدارک شناسایی جرم است، وگرنه مردم بیمار نیستن که مدارکشونو گرو بزارن...ازشون میخوان. برخی از این مسءولین انگار تو این کشور زندگی نمیکنن...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    13 0
    تاکسی تلفنی بخوای کار کنی کارت ملی رو ازت میگیرن
  • بی نام JP ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    20 0
    پس هرکس یه شب هتل خوابیده مجرمه؟ بگیرید همه مون رو دستگیر کنید.
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    9 0
    لطفا یکسر تشریف ببرید حرم مطهر امام هشتم برای تحویل یک عدد ویلچیر از شما کارت ملی گرو میگیرن
  • مازیار A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    3 0
    پس بیمارستانها پس از این چیکار باید بکنند