روسها با گانگسترهای اینترنتی و مافیای الکترونیکی آغازگر جنگی پشت پرده شده اند که بیش از یک سال از آن می گذرد.

 

داستان با لو دادن دروغین حمله بزرگ اینترنتی به غرب و ایران، توسط کسپرسکی آغاز شد. {لینک} و روسیه به غرب فهماند که از 2007 بدین سو دنیا را ردیابی و مانیتور می کند.

سپس در عید 1392 اف بی آی و غرب خط مقدم جبهه روسها را در هم شکستند که با تعبیر جنگ جهانی از آن یاد شد{لینک} ضرر های مالی بدنبال این نبرد پنهان و در هم شکستن اسپمرها، روسهای سرخ را ناراحت کرد.

و با ظهور اسنودن تا جایی ماجرا پیش رفت که دودمان آژانس امنیت اطلاعات امریکا به باد رفت و لیستی از جاسوسی و کثیف کاری امریکاییها در شبکه اینترنت را بر همگان آشکار ساخت.

بخشی از آنچه بعد از افشاگری های اسنودن رخ داد، موضع گیری آلمان (انگلیس شریک اطلاعاتی امریکا در این بحث) بود که عصبانیت های پی در پی مقامات سیاسی آلمانی را در پی داشت.

آلمانی ها با چکش اتحادیه اروپایی سعی کردند پاسخ جاسوسی های مخابراتی-اینترنتی امریکا را بدهند اما آنها متوجه شدند که سالهاست زیر ید اطلاعاتی امریکا قرار داشته و دیتای شان ضبط، کپی،ردیابی و مانیتور شده است.

آنچه مهندسان آلمانی سالهاست به آن پز می دهند گرایش محافل آکادمیک و حکومتی به سیستم عامل قابل تعریف لینوکس و یونیکس و .. بر اساس متن باز بوده که نرم افزار  OpenSSL از آن جمله است.

هفته گذشته با لو رفتن باگ تعریف شده روی OpenSSL آلمانی ها متهم شدند که ارتباطات امن را از طریق این پروتکل ردیابی می کند.

هر چند آلمان ها سعی کردند این داستان را خطای برنامه نویسی جلوه دهند، اما مهندسان گوگل که کاشف باگ بودند بعد از رفع باگ موضوع را رسانه ای کردند تا هم سیستم های خود به خطر نیفتد و هم رودست بزرگی به سرویس های جاسوسی آلمانی بزنند.

آیا اسنودن به آلمان می رود؟ باید دید نبردهای پشت پرده که اینک رو شده ، چگونه دنیای اینترنت را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    7 14
    فعلا روسها برگ برنده رو دارن و اون اسنودن هست
  • محمد RO ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    6 0
    سلام و عرض ادب عذر میخوام که نظرم غیر مرتبطه.چند وقتی هست که بحث افزایش تعرفه کالاهای کامپیوتری شنیده میشه و حتی در خبرها بود که از 1 اردیبهشت اجرایی خواهد شد.از شما تقاضا دارم خبری در این مورد کار کنید.