اکران روزهای پایانی سال 1392 مانند وضعیتی که به طور کلی در طول سال در سینماها اتفاق افتاد چندان پررونق نیست و سینما سوت و کور راه خود می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها 10 فیلم سینمایی روی پرده سینماست؛ از «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی که به تازگی به جمع فیلم‌های روی پرده پیوسته تا «شب‌های روشن» که بعد از 10 سال دوباره به نمایش عمومی درآمده است.

«شب‌های روشن» ساخته فرزاد موتمن 10 سال قبل در سینماهای تهران روی پرده رفت و با استقبال علاقمندان به شعر و سینما قرار گرفت. موتمن بعد از آن فیلم نتوانست به موفقیتی مشابه دست پیدا کند و حالا ده سالگی اکران آن فرصتی برای نمایش دوباره آن فراهم کرده است.

هانیه توسلی و مهدی احمدی نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند، این چهار شب همراه می‌شوند تا فرصتی باشد از شعر گفتن و از ناگفته‌ها حرف زدن؛ حس و حال فیلم و غرق شدن سینما در ادبیات فضای دلچسبی بود که موتمن در این فیلم رقم زد و همچنان به عنوان کاری درخشان در کارنامه اش مطرح است. این فیلم در حال حاضر در سینماهای آزادی، سمرقند و ملت به صورت تک‌سئانس به نمایش عمومی در آمده است.

یکی از فیلم‌هایی که این روزها به نمایش درآمده، «دو ساعت بعد، مهرآباد» اولین ساخته بلند سینمایی علیرضا فرید است. این فیلم از ابتدای اسفند ماه در گروه سینمایی آفریقا روی پرده رفته است. در این فیلم اندیشه فولادوند و پژمان بازغی به ایفای نقش می پردازند. «دو ساعت بعد، مهر آباد» به تهیه کنندگی محمد احمدی ساخته شده است. در یادداشت نیکی کریمی آمده است: «دو ساعت بعد، مهرآباد» یک فیلم خوب، ساده و بی ادعا... فیلمی که باید دید...

همچنین هوشنگ گلمکانی منتقد پیشکسوت سینما و داور سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم نوشته است: فیلمی آرام، موقر، محکم، غافلگیرکننده و یادآور آثار آنتونیونی از فیلمساز جوان ایرانی با یک فیلمبرداری فوق العاده، باند صوتی و دقیق و کار شده و بازی درخشان و خویشتن‌دارانه اندیشه فولادوند...

«معراجی‌ها» به کارگردانی ده‌نمکی هم از چهارشنبه گذشته به نمایش عمومی درآمده است که تاکنون به فروش 18 میلیون و 500 هزارتومانی دست پیدا کرده است. ده‌نمکی امیدوار است فیلمش بتواند خاطره «اخراجی‌ها» را برایش تکرار کند و به فروش قابل توجهی برسد.

اکبر عبدی، برزو ارجمند، دانیال عبادی، بهاره افشاری، مهران رجبی، سید جواد هاشمی، پندار اکبری، پوراندخت مهیمن، اصغر نقی زاده، ماشاالله شاهمرادی، عباس محبوب، سهراب یاری، احمد ایراندوست بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محمد جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود.

فیلم ده‌نمکی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نتوانست چندان خبرسازی کند. در جریان تولید این فیلم سینمایی محمدجواد شریفی به همراه چهار تن از همکاران خود به دلیل انفجار در پشت صحنه فیلم درگذشتند.

«بوی گندم» به کارگردانی رضا خاکی از جمله فیلم‌هایی است که در این روزهای رکود نسبی سینما فروش نسبتا خوبی دارد. این فیلم بعد از 44 روز اکران به فروشی نزدیک به 700 میلیون تومان دست پیدا کرده است. رضا یزدانی در کنار الناز شاکر دوست، مصطفی زمانی، پولاد کیمیایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است. او همچنین در سکانس آخر فیلم سینمایی «بوی گندم» در سکوی ابوذر خلیج فارس قطعه «خلیج فارس» را به همراه ارکستر اجرا کرده است.

«سر به مهر» ساخته هادی مقدم‌دوست هم تاکنون بعد از 57 روز نمایش عمومی به فروش 450 میلیون تومانی رسیده است. لیلا حاتمی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد. نخستین فیلم مقدم‌دوست در جشنواره فیلم فجر سال 1391 موفق به دریافت جایزه کارگردانی شده بود.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شب های روشن A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    6 0
    آشکارا نهان کنم تا چند، دوست می دارمت به بانگ بلند..
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    3 3
    شب های روشن تنها فیلم ایرانی ِ که من حاضرم ببینم!
  • بی نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    3 7
    معراجی ها را خیلی میخوام ببینم.