امیر قلعه نویی می گوید بازیکنان با غیرت تیمش پولی نگرفته اند. او این جمله را در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان گفته است. اما آیا استقلالی ها خیلی کم پول گرفته اند؟

داریوش سعیدی - خبرآنلاین ؛ کمتر از یک هفته قبل 500 میلیون تومان از سوی سازمان لیگ به باشگاه استقلال داده شد و کادر مدیریتی تیم این مبلغ را میان همه اعضای کادرفنی و بازیکنان تقسیم کردند.اتفاقی که باعث شد به گفته بهرام افشارزاده رقمی بین 10 تا 40 میلیون تومان میان اعضای کادر و بازیکنان تقسیم شود. قلعه نویی اما همچنان از بی پولی در تیمش می نالد و می گوید بازیکنان او با تمام تعصب شان بدون اینکه پولی گرفته باشند به پیش می روند. استقلال البته یکی از تیم های بالای جدولی است که کمترین دریافتی را میان تیم های لیگ برتری داشته است. این تیم اگر چه از بودجه مصوب اول سال با اسپانسرش نزدیک به 75 درصد دریافتی داشته اما اتفاقاتی که از گذشته و بیرون برای این تیم رقم خورده اند باعث شده کل پولی که میان قلعه نویی و شاگردانش تقسیم شده رقمی حدود 7 میلیارد تومان باشد و در صورتی که آنها سقف 15 میلیارد تومانی هزینه ها را رعایت می کردند ، متوسط دریافتی شان حدود 45 درصد می شد اما گذشتن از این سقف باعث شده تا به گفته پندار توفیقی دریافتی بازیکنان و کادرفنی این تیم در حال حاضر بین 30 تا 50 درصد در نوسان باشد. او در این باره به خبرآنلاین می گوید:« هیچ بازیکن یا مربی را در تیم نداریم که کمتر از 30 درصد گرفته باشد البته هستند افرادی که دریافتی های شان به 50 درصد نزدیک شده است. » و البته افشارزاده مدیرعامل تیم می گوید قلعه نویی رقمی نزدیک به 500 میلیون تومان از قراردادش را گرفته. قرارداد امیر با استقلال بر اساس اعلام سازمان لیگ 1.3 میلیارد تومان بوده است. او با این دریافتی درحالی که 70 درصد از لیگ گذشته چیزی نزدیک به 35 درصد قراردادش را گرفته است. افشارزاده مدیر آبی ها هم می گوید قلعه نویی و بازیکنانش از شرایط بی پولی تیم دلخورند و مدام گلایه می کنند. گلایه هایی از این دست که امیر در کنفرانس های مطبوعاتی مدام تکرار می کند.
دریافتی استقلالی ها در مقایسه با پرسپولیس
استقلالی ها در قیاس با رقیب سنتی شان تقریبا دریافتی شان نصف بوده است. این اعداد را امیررضا خادم معاون وزیر و نماینده او در امور واگذاری این دو تیم تائید می کند و می گوید:«غیر از 6 میلیارد تومانی که در ابتدای فصل برای تسویه بدهی های بازیکنان فصل گذشته از سوی علیرضا رحیمی هزینه شد ، این فصل برای تیم و بین بازیکنان و کادرفنی بیش از 10 میلیارد تومان هزینه شده است.» این رقم برای تیمی که با هزینه 17 میلیارد تومانی بسته شده ، رقمی بیش از 60 درصد است . این یعنی تیم نهم جدول رده بندی که البته نمایشی قابل قبول در لیگ قهرمانان آسیا داشته است ، تقریبا دو برابر تیم دوم جدول به بازیکنانش پرداختی داشته است. شاید این یکی از دلایلی است که استقلالی ها و قلعه نویی مدام اعتراض می کنند.
در قیاس با دیگر حریفان
استقلال در بالای جدول با تیم هایی مل فولاد ، سپاهان و تراکتورسازی در رقابت است. از این جمع ، نفتی ها که صدرنشین نیم فصل دوم بودند تا قبل از بازی آسیایی شان شرایطی به مراتب بدتر از استقلال داشتند و حالا هم امیدوارند تا شاید پول فروش پورعلی گنجی و رقم وعده داده شده از سوی یکی از شرکت های نیمه دولتی وابسته به وزارت نفت نقد شود تا آنها بتوانند 30 درصد دریافتی شان را به رقمی نزدیک به 60 درصد برسانند. نفت که کل هزینه های این فصلش زیر 10 میلیارد تومان است ، با 3 میلیارد حاصل از این دو ردیف می تواند 30 درصد دریافتی های بازیکنانش را تهیه کند.
تراکتورسازی هم شرایطی مشابه با نفت و استقلال دارد اما فولاد و سپاهان که این فصل کمی در هزینه های شان کاهش داشته اند بیش از 65 درصد قراردادهای شانرا دریافت کرده اند و مشکل مالی ندارند. البته در لیگ تیم هایی مثل نفت مسجد سلیمان، صبا و راه آهن هم هستند که شرایط مالی به مراتب بدتری از استقلال یا نفت دارند و بازیکنان شان بی سر و صدا و جنجال های بزرگ رسانه ای فعالیت می کنند.


4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =