مهر نوشت:

نایب رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه من ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل را بعید می‌دانم گفت: باید به این مهم توجه کرد که روابط معتدلین اصلاحات با تندروهای اصلاحات همواره محفوظ است.

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به برگزاری جلسات مشترک بین گروه های اصولگرایی گفت: این جلسات معمولا به دو صورت فردی و گروهی برگزار می‌شود؛ بعضا دوستان بصورت تک به تک با هم جلسه می‌گذارند و اخبار آن را نیز منعکس می‌کنند.

او گفت: برخی دوستان حزب موتلفه از جمله آقای حبیبی جلسات مستمری را با بخشی از گروه‌های اصولگرایی داشتند و در این زمینه صحبت‌های خوبی هم شده است که بطور طبیعی باید خروجی آن به افزایش همگرایی بیانجامد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به اظهارات اخیر محمدرضا عارف مبنی بر اینکه «ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان معتدل به واقعیت نزدیک است» گفت: این آرزو آقای عارف است و می‌تواند قابل پیگیری باشد. این حرف شاید براساس این است که چون بخشی از اصلاح‌طلبان ارزشی معتقد به مبانی و چارچوب هستند می‌توانند با اصولگرایان معتدل ائتلاف کنند.

او گفت: البته این سخن آقای عارف صرفا یک برداشت و تحلیل شخصی وی است.

کوهکن با تشریح انواع تعامل میان گروه‌های سیاسی گفت: شما می‌توانید از «اجماع» شروع کنید و اگر نشد به «ائتلاف» برسید و اگر ائتلاف هم نشد «عدم تخاصم» را مد نظر قرار دهید.

او ادامه داد: کف این قضیه این است که اصلاح‌طلبانی که به قانون اساسی و ولایت فقیه پایبند هستند و خط خودشان را از فتنه جدا و زیر سقف نظام فعالیت می‌کنند می‌توانند در انتخابات پیمان نانوشته عدم تخاصم را با اصولگرایان داشته باشند که این امر می‌تواند به آرامش انتخابات کمک کند.

نایب رئیس جبهه پیروان با تاکید بر اینکه من ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل را بعید می‌دانم گفت: مجموعه اصلاح‌طلبان معتدل با جریان فتنه موافق نبودند اما هیچگاه هم حاضر نشدند در مورد آن اعلام موضع صریحی بکنند زیرا اگر موضع خود را روشن می‌کردند با چالش‌های داخلی مواجه می‌شدند.

کوهکن گفت: به نظر می‌رسد روابط بین جریان معتدل و تندروی اصلاح‌طلب بنا بر یکسری صلاحدیدهای سیاسی خودشان باید محفوظ بماند.

او گفت: در مجموع کف اظهارات عارف می‌تواند عدم تخاصم اصولگرایان با اصلاح‌طلبان ارزشی و معتدل برای حفظ آرامش سیاسی کشور و انتخابات باشد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: باید متذکر شوم که این سخن عارف سخنانی نیست که در جریان اصولگرایی مطرح شده و تشکل‌های حقوقی روی آن نظر داده باشند و در نهایت به یک جمع بندی رسیده باشد و کسی بیاید این جمع بندی را بیان کند، بلکه این سخنان صرفا نظرات شخصی است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =