مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان نماینده هیأت رئیسه گزارشی برای مجمع ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ، تاج در مورد عملکرد سازمان لیگ گفت: یکی از کارهای مثبت سازمان لیگ ارائه برنامه یک ساله لیگ بود تا باشگاه های لیگ برتر از برنامه بازیهای خود آگاهی داشته باشند و بتوانند برنامه ریزی های لازم را برای یک فصل انجام دهند.
تاج بیان کرد: اثرات جوانگرایی در لیگ به تدریج مشخص شده است و هم اکنون همه آنهایی که در ابتدا با این امر مشکل داشتند اذعان دارند که این کار به نفع لیگ بوده و در لیگ امسال بسیاری از بازیکنانی که تاثیرگذار بودند و گل به ثمر رساندند جوانان کم نام و نشانی بودند.
تاج افزود : ما مراسم افتتاحیه ها و اختتامیه های خوبی برگزار کردیم.همچنین مراسم قرعه کشی لیگ برتر در حضور میلیون ها بیننده انجام شد و این کار شان و منزلت خوبی پیدا کرد.همچنین مراسم برترینهای لیگ برتر فوتبال را به بهترین شکل برگزار کردیم.
تاج ادامه داد: بحث سربازها مشکلات زیادی برای ما پیش آورد که همچنان لیگ ما را تهدید می کند.با شیب ملایمی این مشکلات را پشت سر گذاشتیم.هیات رئیسه سریعا تسهیلاتی برای جایگزینی سربازها خارج از زمان نقل و انتقالات برای تیمهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تصویب کرد.
تاج در ادامه گفت: بحث بعدی ما مشکلات باشگاه ها است: از جمله مشکلاتی که در باشگاه های پرسپولیس، نفت تهران، تراکتورسازی و راه آهن وجود دارد که این کار را برای ما سخت می کند که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
رئیس سازمان لیگ افزود:ما سقف بودجه برای تیمهای لیگهای برتر و تیمهایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند را 15 و 18 میلیارد اعلام کردیم. همه باشگاه ها به جز دو باشگاه سقف بودجه را رعایت کردند.این عامل کمک کرد که از هزینه های سرسام آوری که بازیکنان از مدیران باشگاه ها درخواست می کردند کاسته شود.
تاج در ادامه گفت: امسال برای لیگ دسته اول نیز تقویم منظمی در نظر گرفتیم.بحث مالیاتها را هم دنبال کردیم و لوگوی جدیدی برای سازمان لیگ در نظر گرفتیم.در ضمن بلیت الکترونیک را مکانیزه کردیم که این کار با تدبیر همکارانمان در سازمان لیگ انجام شد.
این مقام مسئول بیان کرد: قبلا ناظران برای ارائه گزارش مشکلاتی داشتند ولی هم اکنون با خرید لپ تاپ برای ناظران ، تهیه گزارش ها اینترنتی شده و هم اکنون به صورت سیستماتیک انجام می شود.ضمنا سن ناظران را پایین آوردیم و ناظران بالای 65 سال را کنار گذاشتیم.
تاج در ادامه گفت: حق الزحمه سنوات قبل لیگهای مختلف داوران و ناظران را پرداخت کردیم.از جمله کارهای مثبت دیگر سازمان لیگ تهیه البسه یکسان و شکیل توسط اسپانسر برای عوامل اجرایی از جمله توپ جمع کن،امدادگر و غیره است که شکل زیبایی به برگزاری مسابقات داده است.
رئیس سازمان لیگ ادامه داد: در سمینارهای کمیته صیانت AFC شرکت کردیم و با سیاستهای آنها پیش می رویم.از جمله کارهای دیگر سازمان لیگ،تهیه چارت تشکیلاتی سازمان لیگ و تولید و ارسال اخبار توسط سامانه 6090 است که تولید خبر توسط این سامانه در نیم فصل دوم به مراتب بهتر خواهد شد.
تاج ادامه داد: یکی از مشکلات ما فوتبال گریزی و فوتبال ستیزی است که اگر راه حلی برای آن پیش بینی نشود مشکلات عدیده ای پیش خواهد آمد، ما همچنین با آکادمی ملی فوتبال و کمیته آموزش فدراسیون فوتبال برای ارتقای باشگاه ها،همکاریها ی لازم را انجام می دهیم.
تاج در پایان گفت: از جمله کارهایی که قرار است در آینده انجام دهیم،بازنگری فنی و اجرایی مسابقات،ایجاد شورای حل اختلاف، انطباق هر چه بیشتر با استانداردهای AFC و هم سویی با سیستم انطباق TMS و DTMS است.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سحر IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    شما اول به وضعیت پرسولیس یه سامانی بده تابعد
  • amordad A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    آقای تاج نگفتند با تیمهایی که سقف قرارداد را رعایت نکردند چرا برخورد نکردند.سپاهان و استقلال.