تسنیم نوشت:

شصت‌وهشتمین نشست خبری حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضاییه دقایقی پیش با حضور نمایندگان رسانه‌های مختلف کشور آغاز شد.

محسنی اژه‌‌ای در ابتدای مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و امام رضا(ع)، اظهار داشت: همه ما باید در مسیر حق و اسلام باشیم و در این راه قدم برداریم همچنین انجام وظیفه کنیم.

محسنی اژه‌‌ای افزود: در جلسه گذشته مطرح کردم  که در این دوره ریاست قوه قضاییه برنامه‌های در دست اقدام بود و انجام شد تا بتوانیم وظیفه‌ای که قانون اساسی برعهده قوه قضاییه گذاشته است و همچنین براساس توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص انتصاب اخیر و هفته قوه قضاییه، با جدیت برنامه‌ها را دنبال کرده و تلاشمان را بیشتر کنیم. در حقیقت بتوانیم همه مأموریت‌های خود را انجام دهیم. بنابراین بعضی از موضوعات در دستور کار قرار گرفت.

تداوم جابجایی‌ها در قوه‌قضاییه/ حجت‌الاسلام رازینی به دیوانعالی کشور می‌رود

محسنی اژه‌‌ای با اشاره به اینکه قوه قضاییه دارای وظایف عدیده‌ای است و مجموعه مسائل برعهده رئیس قوه قضاییه است که قرار شد اختیارات معاونت اول قوه قضاییه بیشتر از گذشته شود تا بتواند کمکی در راستای امورات به رئیس قوه قضاییه باشد، اظهار داشت: برخی جابجایی‌ها اخیرا در مدیریت‌ها صورت گرفت که افرادی که سالیان طولانی خدمت کرده‌بودند از خدماتشان در جای دیگر مورد استفاده قرار گرفت؛ و یا از تجربیات و انرژی آنها استفاده شد درحقیقت این جابجایی یا انجام شد یا درحال انجام است.

وی بیان کرد: رئیس دیوان عالی کشور بازنشسته شد و نیروی جدید و تازه‌ای به نام آقای کریمی جایگزین وی شد تا بتواند در این راستا خدمات بهتری ارائه دهد همچنین آقای رازینی که معاونت حقوقی قوه قضاییه را برعهده داشت قرار است به دیوان عالی کشور منتقل شود و رئیس کل دادگستری استان فارس آقای خداییان جای وی منصوب شود که به زودی تودیع و معارفه آنها انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: برخی روسای دادگستری استان‌ها جابجا می‌شوند و همچنین القاصی دادستان استان فارس به جای آقای خداییان منصوب می‌شود که چهارشنبه مراسم تودیع و معارفه آن است. آقای حبیبی دادستان اصفهان به جای آقای حیدری آمده که آقای حیدری به دیوان عالی می‌روند همچنین آقای مظفری رئیس کل دادگستری کرمانشاه  به جای آقای شریعتی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی می‌آیند.

معاون اول رئیس‌جمهور سابق به حبس و جزای نقدی محکوم شد

محسنی اژه‌‌ای بیان کرد: در خصوص پرونده (م. ر) باید بگویم وی به جزای نقدی و حبس محکوم شده و نمی توانم جزئیات را بیان کنم.

اموال بابک زنجانی در خارج کشور شناسایی نشود کیفرخواست صادر می‌شود

محسن‌اژه‌ای در ادامه شصت‌وهشتمین نشست خبری خود به آخرین اتفاقات در پرونده متهم نفتی اشاره کرد و گفت: بازداشتی‌های این پرونده کماکان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها در حال اجراست ولی در مورد رسیدگی به نقدینگی متهم در خارج از کشور، مدرکی در خصوص ادعای متهم اصلی مبنی بر وجود اموال وی در خارج از کشور پیدا نشد.

معاون اول قوه‌قضاییه ادامه داد: لذا چنانچه اموال خارج از کشور این فرد پیدا نشود و یا از قابل دسترس بودن این اموال مأیوس شویم کیفرخواست این پرونده صادر و برای محاکمه به دادگاه ارسال خواهد شد و به نظر می‌رسد سیر این پرونده در حال رسیدن به نقطه‌ای است که این فرد یا اموالی در خارج از کشور ندارد و یا قابل دسترس نیست.

مزایده اموال مهرگان امیرخسروی در روزهای آینده/بازداشت 3 متهم قتل پیمانکار شهرداری

وی در خصوص پرونده بزرگ 3 هزار میلیاردی نیز گفت: اموال مهرگان امیرخسروی شناسایی و کارشناسی شده است و این اموال در روزهای آینده به حد پرداخت دیون بانکها و سایر طلبکاران به مزایده گذاشته خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در ارتباط با قتل یکی از پیمانکاران شهرداری نیز گفت: ضاربین این فرد شناسایی و دستگیر شده‌اند و در حال حاضر 3 نفر در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از این پرونده کماکان ادامه دارد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمنانی A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    27 1
    نمیتونی جزئیات رو بیان کنی؟؟؟؟چرا؟؟؟؟اون همه خبرنگار یکی اجازه نداره بگه چرا؟؟؟