بعضی از بچه های بی بی سی فارسی را از نزدیک می شناسم. همکاران مطبوعاتی ما بودند. با هم سر یک میز نبودیم اما سلام و علیک داشتیم و حرف های مشترکی برای گفتن. وقتی رفتند سعی کردم درکشان کنم. عصبانیتشان از دولت احمدی نژاد برایم تا حدودی قابل فهم بود. در استعداد و خوش ذوقی شان همین بس که صدا و سیمای ملی ما سعی دارد از روی دست آن ها کپی کند.

با آن ها اختلاف سلیقه داشتم اما از ته دل دو ستشان داشتم. گمانم حتی یک بار به یکی از آن ها گفتم جلسه ای بگذاریم و فارغ از اختلاف سلیقه ها و خط کشی های سیاسی بنشینیم و در باره حرفه روزنامه نگاری و هنر و ادبیات حرف بزنیم. آرزویی که فکر نمی کنم حالا حالا ها به واقعیت بدل شود. در این سال ها کم نبوده اخباری که کاملا غرض ورزانه از بی بی سی فارسی پخش شده. طبیعی هم بود. این بچه ها با همین قصد و نیت به آن شبکه رفته بودند. رفته بودند تا از حاکمان جمهوری اسلامی انتقام بگیرند. تا این جایش هم قابل فهم است. اما  این روزها بی بی سی فارسی رسما دارد فاجعه ای را که در غزه اتفاق می افتد وارونه جلوه می دهد. یعنی آن ها تصاویر لت و پار شده کودکان فلسطینی را نمی بینند؟ حتما می بینند، پس چه طور می توانند؟ چه طور می توانند این جنایت آشکار را ببینند و اباطیلی را به اسم تحلیل و تفسیر و خبر به خورد خلق الله بدهند که حتی صهیونیست های افراطی هم بدان باور ندارند. چه طور یک جوان ایرانی رو به دوربین می ایستد و می گوید تا وقتی که موشک های حماس به سمت اسرائیل شلیک می شود نمی توان از اسرائیل توقع داشت حملاتش را متوقف کند.چه طور آن گزارشگر می گوید اگر در غزه خانه ها ویران می شود در اسرائیل هم هستند کسانی که خانه هایشان ویران می شود.راستی بچه های بی بی سی فارسی چه طور می توانند در آیینه به خودشان نگاه کنند؟ چه طور می توانند شب سر آسوده بر بالین بگذارند؟ چه طور؟ 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 198
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    میدونم نظرم چاپ نمیشه امیدوارم خود اقای موسوی بخونن حداقل....... وقتی دارن از غزه دفاع میکنن میگن گردان عزالدین قسام طی 10 روز 2500 تا موشک سمت سرزمینهای اشغالی شلیک کرد حالا اسرائیل گنبد آهنین داره و همه رو رو هوا میزنه تقصیر اسرائیل هست؟ شما موشک اینا رو میبینی و موشک اونها رو نمیبینی؟
    • امید A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      26 23
      متاسفم برات متاسف کشته های غزه رو نمی بینی تا حالا چند نفر به خاطر موشک های غزه تو اسراییل کشته شدن ایا موشک های غزه به بیمارستان ها خورده ایا به خونه های مردم خورده ایا بچه های اونارو کشته لااقل ازاده باش
  • از ماست كه بر ماست IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    با تمام احترامي كه برات قائلم سيد ولي تو جنگ حلوا پخش نمي كنند راستي انقد مردم مشكلات دارند كه بايد گفت چراغ كه واسه خونه واجبه واسه مسجد حرومه...
    • بی نام IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      21 14
      این اسمش جنگ نیست. قتل عام و نسل کشی هست. جدای از مذهب و دین وظیفه هر انسان آزاده ای هست که در برابر این وحشی گری واکنش نشون بده بله مردم مشکل دارند ... اما دلیل نمیشه نسبت به اتفاقات اطرافمون بی تفاوت باشیم. ربطی به هم ندارن
  • مجید EU ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    میشه بفرمایید شما بی بی سی فارسی رو از گجا میبینید؟ ما که نداریم ببینیم. اگه خوشت نمیاد نبین. انتظار داری طرف از انگلیسی ها حقوق بگیره اونوقت باب میل شما اخبار بگه؟ مگه صدا و سیمای خودمون چیکار میکنه...؟
    • من :0 A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      0 0
      از پرچم نظر شما واضح و مبرهن است که شما نه از ماهواره استفاده می کنید و نه از فیلتر شکن
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    شما چطور بدون دیدن کامل برنامه ها اینطور حرف میزنی ؟ندیدی که با مردم فلسطین و غزه هم حرف زد؟یک طرفه به قاضی رفتن شده اصلت برادر
  • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    والا دروغ گویی که کنتور ندارد حالا شما بگویید. ما که تصاویر کودکان کشته شده و زنان و مردان کشته شده را از همین بی بی سی فارسی دیدیم. ولی حالا شما که ایران ماندی و دروغ گو نیستی آیا در مورد کودکانی که به دست ارتش بشار اسد کشته میشدند مینوشتی؟
    • بی نام IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      27 8
      خدا خیرت دهد حرف دل ما را زدی
  • ناشناس A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    همانطور که همکاران شما در صدا و سیما، بیست و سی، کیهان، ف..لان نیوز و بهمان نیوز در آینه به خودشان نگاه میکنند.
    • محمد رضا بهرامي ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      احسنت
  • كاهو A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    شما چى؟شبا راحت مى خوابى داداش؟روزى چند بار تو آينه خودتو نگاه مى كنى؟خبر جانبدارانه و سانسور شده هم واسه ملت هرگز نمى خونى. خوش بحال ما.
  • فرهاد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    اتفاقا در این زمینه مثل بسیاری از موضوع ها بی بی سی فارسی حرفه ای بودنش رو کاملا اثبات کرده. گزارشگری دقیق از تلفات، میزان حملات دو طرف، بیان دیدگاههای دوطرف و .... اگر منظورتون، روش اخبارگویی پر از احساسات و یک طرفه صدا و سیما هستش، آره به این صورت نیست و البته چه خوب که نیست
  • امین A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    من قبول ندارم این حرفتون رو. من خودم اخبار بی بی سی رو این چند شب دیدم کاملا موضعش مخالف این چیزی بود که شما میگی. من خودم دیدم با وزیر اطلاعات اسرائیل مصاحبه میکردن و رسما ازش میپرسیدن تا کی میخواین زن و کودکان اسرائیلی رو بکشید؟ میپرسید شما چه عایدی دارید از کشتن غیرنظامیان بی دفاع؟ چرا متوقف نمیکنید این حمله ها رو؟ و کلا تحلیل ها و نوع حرف زدن مجری ها و کارشناس ها مشخصه مخالف اسرائیلن. اما یه سری اصول حرفه ای رو رعایت میکنن و با مشت گره کرده تو تلویزیون شعار نمیدن
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    در دنیا هیچ رسانه ای بی طرف و مستقل نیست حتی خود خبر آنلاین
    • محمد IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      5 11
      در دنیا هیچ کسی بیطرف نیست. حتی خود من و شما. فقط خدا کنه انسان طرف حق باشه، طرف مظلوم رو بگیره. من هم از کشته شدن چند نفر در اسراییل خوشحال نمیشم. ناراحت میشم که عده ای غیرنظامی بمیرند. ولو اسراییلی. اما آیا بی بی سی میگه تعداد کشته شدگان 600 به 5 هست. آیا میگه غزه از موشکهای متداول استفاده میکنه و اسراییل تو هر جنگش از سلاحهای ممنوعه استفاده میکنه. حتی بعضی سلاحهای جدید رو آزمایش میکنه. آیا میگه جنگ چطوری شروع شد. آیا میگه اون اسراییلی که کشته شده بابا و مامانش یا بابابزرگ مامن بزرگش اصلا تو فلسطین اشغالی متولد نشدند و با اختیار خودشون از لهستان یا آلمان یا آرژانتین و ... مهاجرت کردند. آیا میگه این فلسطینیها جد در اندر جد تو همین منطقه زندگی میکردند و جای دیگه ای ندارند برند.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    آقا من یه سوال میتونم بپرسم؟ اول بگم که جنایتکارتر و پست تر از صهیونیست های اشغالگر نداریم. اینو به عنوان پیش فرض من داشته باشین. اما یه سوال. اگه یه روز یه کشوری به سمت شهرهای ما موشک بزنه ما چی کار میکنیم؟ میگیم ما به خاطر اینکه تو کشور شما زن و بچه زندگی میکنه هیچ پاسخی نمیدیم و شما موشک بزنید؟ خلاصه اسرائیل هم با تمام جنایتکاریش بهونه خودش رو داره دیگه. واسه همین نمیفهمم چرا این جمله واستون عجیبه: " چه طور یک جوان ایرانی رو به دوربین می ایستد و می گوید تا وقتی که موشک های حماس به سمت اسرائیل شلیک می شود نمی توان از اسرائیل توقع داشت حملاتش را متوقف کند."
    • اسمال طلا A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      7 5
      متاسفانه شما دارید شیپور را از سر گشادش میزنید. اگر وطن شما اشغال شده بود، محاصره هوایی دریایی و زمینی میشدید طوریکه حتی اجازه وارد کردن غذا دارو مصالح ساختمانی لوازم خانگی ابزار و ادوات الکترونیکی و ... را نداشته باشید اجازه نداشته باشید حتی در ساحل خودتان ماهیگیری کنید فرودگاه و اسکله نداشته باشید اجازه نقل و انتقال پول نداشته باشید تیمهای ورزشی تان اجازه مسافرت به خارج از کشور نداشته باشند و بیکاری و فقر به حد وحشتناکی رسیده باشه و بدتر از همه با هر بهانه ای از جمله کشته شدن چند نوجوان هر 2 سال یکبار خانه هایتان را روی سرتان خراب کنند چکار میکنید؟ می نشینید تماشا میکنید یا با هر وسیله ای از جمله موشکهای متعلق به چین باستان از خودتان دفاع میکنید؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    25 54
    نگاه امنیتی را از بی بی سی فارسی برمیداشتند، کار وکسبشون کساد میشد. و یا اگر صداوسیما بدون لکنت برنامه میساخت ،بی بی سی فارسی جایگاهی کسب نمیکرد. درمورد غزه هم بگم که مگه رویکرد رسانه ای انگلستان درمورد این مسئله ،چیز دیگریست؟یعنی موافق اسرائیل نیستند؟ نکنه انتظار دارید بچه های بی بی سی فارسی خلاف سیاستهای رسمی،تحلیل وتفسیر کنند؟؟؟
  • بی نام EU ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    59 9
    همون طور که صدا و سیما می تونه....من که به هیچ کدوم نگاه نمی کنم....امیدوارم این جنگ خانمان سوز هم هر چه زودتر به پایان برسه تا این قدر آدمای بیگناه پرپر نشن
  • امین IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    10 32
    بزرگوار گویا خود مصداق متن قبلی اتان شدید مقوله ی سیاست و دخل در ادبیات آیینه کاربردش در شعر و ادبیات بیشتر جا دارد نه در یک متن سیاسی و اجتماعی پس با احترام به نوشته ی شما بهنر است آینه استفاده شود نه آیینه که شکل شاعرانه ای دارد.
  • من A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    15 95
    براي اولين بار از صحبت هاي ايشون خوشم اومد آفرين
    • بی نام A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      89 24
      اما من برای اولین بار بدم امد، اسم سید و دیدم خودمو آماده خوندن یه مقاله عالی کردم ولی بعد از خوندنش به جان خودم یه لحظه شک کردم که این سید همون سید باشه خخخخ؛ این که اسرائیل داره جنایت میکنه شکی نیست ولی این دلیل نمیشه که فقط رسانه ها برای دلسوزی از مردم غزه فقط از طرف فلسطینی خبر بگه،تو یکی از بخش هاش چند شب پیش اگر اشتباه نکنم یه آمریکایی مخالف اسرائیل رو آورده بودن که داشت از غزه دفاع میکرد من کیف کردم،یا رفته بود با یکی از مسئولین اسرائیلی مصاحبه کرده بود که من بیشتر به جنایت کار و زورگویی این رژیم پی بردم، البته ما تقصیری نداریم از بس 20.30 و بقیه بخش ها خبری،اخبار یکطرفه به خورد ما دادن که ما بد عادت شدیم
  • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    من هر شب بخش خبري ساعت ٢٢:٠٠ اين شبكه رو ميبينم و به نظر من پوشش خوب و كاملي از اخبار بخصوص اخبار مربوط به غزه دارند. البته بنگاه هاي خبري حداقل در ظاهر بي طرفي را حفظ ميكنند. انتظار داريد ٢٤ ساعت تصاوير دهشتناك أجساد متلاشي شده مردم غزه را نشان دهند و خود را در غم آنها شريك بدانند؟ از شما كه داعيه كار مطبوعاتي داريد بيشتر انتظار ميرود
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    77 7
    همانطور که همکاران شما در بیست و سی می توانند آخه برادر ما که یکبار هم تصویری از خسارات اسرائیل در پی برخورد های موشک های حماس ندیدیم چگونه قضاوت کنیم خواهشا بیطرفانه حرف بزنید شما بی طرف نیستید...متاسفم
  • محمد IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    من نمیخوام از بی بی سی دفاع کنم ولی سوالاتون میتونید از مجریان صدا و سیما تو سال 88 بپرسید، وقتی خیلی راحت میمودن و میگفتن همه چی آرومه. ولی من روز قدس میام راهپیمایی
  • بی نام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    47 17
    من احتمالاً بیشتر از شما خبر های بی بی سی رو جانبدارانه می دونم ولی توی این یک مورد بحران غزه، خوب کار کرده و سعی کرده واقعیت رو بگه....لطفاً بهانه گیری بی دلیل نکنید که جوری بشه مردم خبر های جانبدارانه اش رو هم صادقانه بدونن
  • محمد A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    24 80
    متاسفانه این رسانه به شدت دروغ پرداز است و بدیهیات رسانه ای را نیز رعایت نمیکند.
  • پوریا US ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    15 19
    هر دو طرف اشتباه میکنن . ولی اونا دیگه واقعا از اون طرف بوم افتادن...
  • سیدعلی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    54 8
    در سایت بی بی سی من چند تا مقاله ضد اسراییل همین چند روز اخیر خوندم،در کل فکر نمی کنم رسانه های انگلیسی بر خلاف رسانه های آمریکایی از اسراییل جانب داری کنند
  • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    بی بی سی فارسی در مقایسه با صدا و سیما... بسیار حرفه ای تر و بی طرفانه تر عمل می کنه. جناب سید عبدالجواد موسوی اگه شما تصاویر کشته ها و مجروحان فلسطینی اعم از زن و مرد و کودک را از بی بی سی فارسی ندیدی یا نخواستی ببینی ولی ما دیدیم.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    88 10
    اتفاقن بی بی سی فارسی بر خلاف تصور خیلی بحران غزه رو پوشش داده. تا جاییکه من دیدم طرف اسرائیل رو هم نگرفته حتا بعضی تصاویر و اخبار از جنایت اسرائیل در این شبکه پخش شده که در اخبار صدا وسیما یا نشده یا با تاخیر پخش شده
  • علی TR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    34 12
    آنها هم رسالت حرفه ای خودشان را انجام می دهند ، درست مثل کارکنان صدا و سیمای خودمان و همه کشورهای دیگر
  • کورش A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    من اخبار بی بی سی را تا آخر نگاه میکنم ولی اخبار 20:30 پنج دقیقه نمیتونم تحمل کنم
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    16 68
    بی بی سی از دولت انگلیس بودجه می گیرد و باید سیاستهای آنها را پیروی کند، شما به فکر خودتان باشید.
  • سعید SK ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    13 59
    خدا خیرت بده
  • حسین A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    20 89
    به افتخار شما و این نوشته زیبایتان که حرف دل خیلی هاست کلاه از سر برمیدارم
  • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    13 65
    چه عجب شما هم
    • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      90 13
      فقط شما خوبین اسلام و انقلاب رو که به اسم شما سند زده بودن. فقط مونده بود انسانیت که اونم شما صاحاب شدین. مبارکه
  • سینا BE ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    80 18
    عجیب است. به نظر من موضع آنها نسبت به مردم غزه کاملاً حمایتی‌ست.
  • حسین IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    46 51
    سلام ممنون از مطلب خوبتون، واقعا بعضی از آدما چطور و به چه بهایی تا این حد انسانیت را زیر پا میزارن. ای کاش روزی برسه که همه بفهمن این رسانه اصلا بی طرف نیست.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    66 91
    دیگه از اباطیلی که درباره داعش به خورد ملت میدن که بدتر نیست. منم تا قبل از شروع قضیه داعش مثل نویسنده مقاله فکر می کردم. ولی وقتی تحلیل های تفرقه افکنانه و تاکید شون بر مسائل قومی منطقه رو دیدم ازشون بیزار شدم. ناگفته نماند که تعصبات بیجا کیفیت هر تحلیلی رو پایین میاره
    • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      7 5
      بله یادم هست در گیر و دار جدایی طلبی کردستان بی بی سی یه گزارش پخش کرده بود درباره استقلال ترکمن ها یعنی همه اقوام منطقه باید تشکیل یه کشور بدن که حقشون رو بگیرن؟ مثلا کشور لرستان؟ کشورگیلان؟ کشور مازندران؟ حتی اگه فرض کنین کارمندانشون چنین قصدی ندارن ولی افراد رده های بالاترشون قطعا چنین نیاتی دارن.ظرف یک ماه اخیر فهمیدم که هدف اول و اصلی اونا تجزیه کشورهای منطقه است. منتها به قدری این کار رو حرفه ای انجام میدن که خیلی از ما نمی فهمیم. البته کارشون در غیاب صدا و سیمایی که اخبار رو درست و حسابی پوشش بده راحت تره.
  • اهوازی A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    16 49
    احسنت بر شما
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    16 68
    تا جایی که ما در رسانه ها دیدیم تا به حال بیش از 500 فلسطینی که اکثریتشان زنان و کودکان بی گناه و غیر نظامیان بودند به خاک و خون کشیده شده اند. و فقط یک اسرائیلی غیر نظامی کشته شده. چطوره این کارکنان ایرانی نمای بی بی سی کمی انصاف به خرج بدهند و به این نسبت یک به صدها نیم نگاهی بندازند و بعد بگویند که چه کسی باید زودتر متوقف شود. البته نظر من نسبت به حماس بعد از اتفاقات سوریه و رفتار برخی سران این گروه تغییر کرد اما این صهیونیست های قاتل هستند که دست به کشتار کودکان مظلوم و بی دفاع میزنند نه حماس. این اشخاص برای لحظه ای هم که شده خود رو بگذارند جای فلسطینیانی که در عزه زندانی هستند و در یک وضع بحرانی زندگی میکنند.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    35 14
    مثل شما
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    25 7
    چون غرض آمد...
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    78 17
    اتفاقا اخباری که بی بی سی فارسی از غزه میدهد از اخبار صدا و سیمای ایران تکاندهنده تر و تاثیرگذارتر است. متاسفانه اخبار صدا و سیما تحت تاثیر دلخوری ایران از حماس بعلت حمایت آنها از مخالفین بشار اسد قرار گرفته است.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    همانطور که همکاران شما در اخبار صدا و سیما خصوصا در بخش خبری 20:30 و در سال 88 به آینه نگاه میکردند.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    30 66
    آفرین سید بزرگوار
  • روح اله IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    18 92
    چقدر بده که آدم خودشو تو گناه این صهیونیست های جنایتکار شریک کنه ...
  • محمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    19 94
    درود بر تو سید عزیز.
  • سارا A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    15 53
    چطور؟؟؟ وای دیدی بان کیمون چطوری ابراز همدردی میکرد با فجایعی که در اسرائیل توسط موشک های فلسطینی ها در حال وقوع است... یعنی هنوزم باورم نمیشه.....
  • ناشناس US ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    من هم مثل شما به بی‌بی‌سی و کارمندانش انتقادات جدی دارم، اما دوست عزیز، شما یا اخبار این روزهای این شبکه را نگاه نکرده‌اید یا مصالحی موجب شده است که این گفته‌ها را بر زبان برانید، وقتی خبرهای روز یکشنبه را از این شبکه می‌دیدم، حتی لحظاتی به شک می‌افتادم که شاید اخبار کانال سه است. انصافا وقایع آن روز که منجر به کشته شدن 60 فلسطینی در تنها یک روز شد را خیلی هم سوزناک پوشش دادند. ضمنا آیا شما در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید؟ همین افرادی که شما از آن‌ها انتقاد کردید اتفاقا در اکثر نوشته‌های خود جانب غزه را گرفتند. خواهشن اگر چاپ هم نمی‌کنید به گوش نویسنده برسانید. با تشکر
  • بی نام GB ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    12 70
    تامل برانگیز بود ...
  • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    29 13
    حق كاملا با شماست اما آنها هم دروغ نمي گويند ....
  • وحید DE ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    79 9
    شما با این همه مشکلات و اتفاقاتی که توی همین شهر و کشورمون میوفته و اصلا حرفی نمیزنین ؛ چه طور می خوابین؟؟؟ اونا هم همون طور می خوابند خوبه که آدم خودشو تو آیینه واقعا نگاه کنه نه اینکه آیینه به دست بگیره و به بقیه بگه این تا حالا خودتو دیدی؟ چاپ نمی کنی ولی به دست آقای نویسنده برسونید مرسی
    • کامی DE ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      10 90
      وحید جان نگران مدافعان دمکراسی در اونجا نباش ، آینه های همکاران در ب ی بی ی س ی همشون ساخت اس ر ا ئیله. درسته هوای آلمان هم گرم شده ولی نه اونقدر که ادم بچه های تیکه تیکه شده رو نبینه
  • پیمان A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    47 41
    بنده هم با شما اختلاف سلیقه دارم صد درصد...اما با این حرف شما موافقم
  • سجاد A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    چندان هم عجیب نیست که بی بی سی از اسراییل حمایت کنه بالاخره زندگی خرج داره دیگه
  • فرهاد101 A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    آقای موسوی. بی بی سی و کلا این افراد دارن "از ته دل" برای تجزیه و نابودی ایران تلاش میکنن اونوقت هنوز شما در بند نقش ایوانی؟ اتفاقا رویکردشون نسبت به فلسطین خیلی منصفانه تر از رویکردشون به "ایران" هست. بازم در مورد غزه دو نفر نسبتا مخالف رو میارن با روبروی هم. ولی برای مناظره و بحث در مورد ایران مثلا دو نفر میارن یکی از حزب کومله کردستان یکی هم از حزب دموکرات کردستان. که نهایت اختلافشون اینه که یکی میگه ایران باید لایت تر تجزیه بشه اون یکی میگه نه، شدیدتر. /// کار و برنامه اصلی این شبکه تضعیف، انزوا و خفت کردن ایران با هدف باجگیری و تضمین منافع بریتانیا در منطقه هست و نه چگونگی پوشش مسئله فلسطین. اینها قضیه غزه و اسرائیل رو هم فقط از دریچه و چارچوب اهدافشون برای ایران پوشش میدن. که معلومه.
    • بهروز IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      بالاخره شما اين حرف رو زديد اين ها هيچ چيز نيست جز شروعي براي تجزيه وطن
    • بی نام GB ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      از روی دست صدا و سیما کپ برادری می کنند.
    • بی نام A1 ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      24 12
      خوب ارتش سوریه هم از سلاحهای سنگین و بمب برای از بین بردن تروریستها تو مناطق مسکونی استفاده می کنه
    • یک ایرانی US ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      35 15
      نکته واقعی همینه. موسوی جان. ملت و عوام الناس از بغض جمهوری اسلامی و افراطیون داخلی هر روز در حب بی بی سی غرق تر و مفتون و مسحور اینها شدن. تنفرشون از صداوسیمان میـــلی باعث شده نبینن اهداف واقعی شبکه ای رو که هر روز داره با شدت هر چه بیشتر و مصمم تر، پروژه تئوریزه کردن و کاشت تفکر تجزیه کشور ایران رو در عمق ذهن مخاطبان ایران دنبال میکنه و هیچکس هم جلو دارش نیست. در حالیکه انگلیس اصلا از زمان حکومت پهلوی این سیاست رو پیش گرفت. »»» سیاستی که موفقیت آن برای ایران چیزی غیر از جنگ داخلی و خونریزی و «سوریه و عراق» شدن نخواهد داشت.
    • فرهاد101 A1 ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      32 9
      بی نام اول. رسانه میلی رو بیخیال شو چون خیلــی شــوتـن. اونا مهمترین دلواپسی شون شده سانسور بازی والیبال یا فوقش گزارش درست کنن که تو بی بی سی کی با کی رابطه جنسی داشته. همین.// بی بی سی مدام داره زارت و زارت انواع و اقسام تجزیه طلب و تروریست ها رو برای تبلیغ تجزیه خوزستان و کردستان و... میاره رو آنتن ش اونوقت اینا دنبال اینن که تو بی بی سی اقدس خانم با اصغر آقا رابطه جنسی داشته یا نه. ضمنا فقط صداوسیما نیست بقیه هم جیک شون در نمیاد در این مورد. /// فقط امیدوارم دلیل این بی توجهی ها همین شوت بودنشون باشه نه.....
    • بی نام US ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      18 29
      فرهاد101 مگر شماها و امثال شماها چیزی از ایران باقی گذاشتید که همش در خیال این هستید که دیگران میخواند خرابش کنند
    • بی نام US ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      22 18
      ظاهرا نظر درخشان جناب فرهاد101 طوری «انصار بی بی سی» رو دچار سوختگی کرده که ناچار به جمله سایبری شدن. من چند دقیقه رفتم دستشویی و اومدم این نظر 600 منفی خورد. احتمالا عنایت فانی مسئول پروژه تبلیغات تجزیه طلبی همینجور داره منفی میده. لووول
    • بی نام US ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      21 4
      من یجورایی با بی‌نام از انگلیس موافقم. وقتی در سریال ساخته صدا و سیما یعنی «سرزمین کهن» علنا سعی میکنن تجزیه طلبان وابسته شوروی رو تطهیر کنن دیگه معلوم نیست کی داره از رو دست کی کپی برداری میکنه. فقط فرقشون در شوروی از انگلیس هست ولی هدف یکسان.
    • جلال A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      16 8
      من از بی بی سی متنفرم چون به قول فرهاد،از ته دل" برای تجزیه و نابودی ایران تلاش میکنن
    • بی نام RO ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      13 20
      بارها از مقامات جمهوري اسلامي دعوت كردن ولي اونا شركت نميكنن و اصلا اين كانال رو به رسميت نميشناسن و همه مخالف هاي خودشون رو به رسميت نميشناسن بي بي سي فارسي هم روش
  • بی نام FI ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    16 59
    مشكل همه ما با رسانه هايي مثل بي بي سي همينه دوستان براي اينكه به حقيقت پي ببرن كافيه يه مقايسه اي بين فجايع وتلفاتي كه اسراييل بار آورده و خرابي هايي كه حماس به بار آورده انجام بدن وهمچنين سلاح هاي وحشتناكي كه رژيم صهيونيستي به كار ميبره وموشكهاي حماس اون موقع است كه ميفهمند به كي داره ظلم ميشه .كسي رو كه خودشو زده به خواب رو نميشه بيدار كرد
    • بی نام A1 ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      34 5
      قضاوت کار خداست اما حماس وقتی زورش نمیرسه غلط میکنه اسرائیل رو تحریک کنه و می اندازه به جون مردم بی دفاع و بی گناه و یه عمر آواره. مردم غزه دارن تاوان همون موشک پراکنی ها و خرابی های جزئی که شما میفرمایید رو میدن. راست میگن اسرائیل داره از مردمش محافظت میکنه و حماس مردمش رو سپـردفاعی کرده. شما هم خودتون رو بخواب زدید که از حماس طرفداری میکنید حماسی که طرف تروریست های سوری و داعشی ها بوده و هست
  • بی نام RO ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    44 20
    من خودم وقتی میبینم تلویزیون یه چیزی رو هی تکرار میکنه و به قول خودشون مخاطب رو تسخیر میکنه، جبهه میگیرم و ضدش میشم ولی اینبار موضوع فراتر از اینه که چه کسی با چه گرایشی داره چی میگه...حرف آخر اینکه اوباما هم خیلی ناامیدم کرد، بعضی جاها به جای سیاست مدار بودن باید انسان مدار بود...
    • بی نام US ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      8 3
      یعنی قبلا به اوباما چشم امید داشتی؟ هیچ گربه ای محض رضای خدای موش نمیگیره. تو این صحنه هاست که آدم میتونه دوست و دشمن رو از هم تشخیص بده. ما تنها کشوری هستیم که هیچ دوستی نداشته، نداریم و نخواهیم داشت.
  • کبلائی EU ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    همانطور که بچه های بیست و سی در آینه به خود نگاه میکنند....وقتی که با صدای بلند از پیشرفتهای اقتصادی دوره احمدی میگفتند...همانطور تصویر یک خانم مجهول الهویه را به عنوان دختر نامزد انتخابات معرفی میکردند....باز هم بگم......
    • علیرضا سوری A1 ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      9 11
      20:30 و بی بی سی در یک راستا عمل می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    73 19
    تو خودت چطور
  • سعيد A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    من بي بي سي فارسي رو خيلي وقته مي شناسم و بينندش هستم. شما رو هم همين طور آقاي موسوي. هميشه خواننده ي مقاله هاي قشنگتون هستم. بي بي سي فارسي اخبار غزه رو بدون هيچ گونه حب و بغضي داره پخش ميكنه و اتفاقا من همش احساس ميكنم كمي تا قسمتي از فلسطيني ها هم دفاع ميكنه ولي اين اظهار نظر از شما بعيد بود ...
    • بی نام US ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      مطمئن باش بدون جهت گیری نیست اخبار و تفسیرها و نحوه اطلاع رسانیشون.گاهی اوقات در همون بیطرفی شون هم جهت گیری هست و یا اینکه موقعی بیطرف میشن که همه چیز تموم شده باشه.
    • علی IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      کاملا با نظر سعید موافقم ، به نظرم این مطلب رو کسی نوشته که این روزها حتی یه بار هم بی بی سی ندیده...
    • مرتضی A1 ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      54 30
      تاریخ صد ساله دیگه درباره ما اینجوری قضاوت میکنه: مردم ایران به رسانه کشوری که بیش از صد سال برای غارت نفت و تنباکو و تجزیه ایران تلاش کرد و بخش های وسیعی از خاک این کشور رو جدا کرد اعتماد می کردند و اون رو مطمئن ترین رسانه میدونستن و بعد خنده تلخ تاریخ...
    • رضا A1 ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      18 13
      من هم با نظر شما موافقم اخبار بی بی سی کاملا صحیح است و و در تفسیر ان نظرات متنوع رو اعلام میکنه ولی دروغ نمیگه خبر رو بدون حب بغض اعلام میکنه
    • حسین A1 ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      11 10
      اصلا هم اینطور نیست غرض ورزی میشه تو اخبارش دید منم همیشه دنبال میکنم ولی راجب حمله اسرائیل داره کاملا بیطرفی نقض میکنه طوری اخبار میگه انگار حملات حماس با حملات اسرائیل فرقی نداره. همون تیتر خبرش که میخواد شروع بشه عکس یک خانواده اسرائیلی و فلسطینی با هم نشون میده انگار شرایط فلسطینی ها و اسرائیلی ها شبیه هم هست
    • mohammad A1 ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      5 8
      آقا سعید: باید گفت جنگ رسانه یعنی همین یعنی طوری اخبار رو بیان میکنند که برداشت شما این میشه ولی در اصل شما رو به دیگر اخبارشون وابسته و از جانب مخاطب پذیرفته میشه واگر خبر درست است در تحلیل و تفسیرش مخاطب رو همسو اهداف خبیثشان میکنند.باید گفت بازیرکی بسیارو لطایفی اینکار میکنند که متاسفانه دراهدافشان خوب حرکت میکنند و مطمئن باشید که دشمن هیچ وقت دست از دشمنی برنمی داره 1 وظیفه ما آگاه سازی وروشنگری است. 2 کار کردن در این جبهه آن هم بارسانه اول رسانه ملی دوم رسانه های جمعی .
    • سیاست A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      6 4
      سیاست های بی بی سی مبتنی بر سیاست های ابلاغی بریتانیا است و کاریش هم نمیشه کرد.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      3 2
      آره تاریخ قضاوت میکنه که چرا مردم این روزگار به رسانه به اصطلاح ملی خودشون اعتماد نداشتن ولی این رسانه ای که تو میگی رو نگاه میکردن
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    خوب اشکال خبررسانیشون چیه؟ حتما باید مثل صدا و سیما باشه
    • حمیدرضا A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      شماها تو ایران زندگی میکنید؟ایرانی هستید؟مسلمان هستید؟بعید میدونم
    • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      شما ها آدم هستید
    • بی نام A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      عزیزم من اصلا کاری با خبر های صدا وسیما ندارم و بحثش جداس ولی شما باید کمی عاقل باشی و بدونی شبکه های مثل بی بی سی فارسی کلا قصدشون اختلاف انداختن بین ایرانیاس . من کاملا با دید روشن فکری نگاه میکنم قصد بیبی سی فارسی و بقیه شبکه های دیگه فارسی که خبر میدن رو همین میدونم تخریب ایران و ایرانی خبر آنلاین لطفا منتشر کن
    • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      14 13
      قصد پرس تی وی چی هست ؟ نابودی انگلستان یا غرب ؟
  • بی نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    مگر گويندگان و مفسران تلويزيون جمهوري اسلامي در قبال خبرهاي ... و تحليل هاي ... در اينه خود را مي بينند كه از ديگران اين انتظار را داريد
    • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      مگه نویسنده این مطلب طرفدار صدا و سیماست؟ چرا همه چی رو با هم دارین قاطی می کنین؟ همه دنیا صداشون از جنایتای اسرائیلی یا بلند شده. این که دیگه یه مسئله صرفا سیاسی نیست. تصویر اون بچه های بی گناه جیگر آدم رو کباب می کته.
    • کامی DE ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      حالا تو چرا دق کردی، تو این هوای گرم یخ در بهشت بخور حالت جا میاد .
    • رضا A1 ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      63 70
      جناب موسوي من اكثرا مقاله هاي شما را ميخونم و از طرفدارهاتون هستم، ولي اگر اين متن را بدون امضا ميخوندم امكان نداشت كه حدس بزنم نويسنده اش شما هستيد، اينجوري از اونور بوم افتادن از شما بعيده، يك چيزي مثل خودزني بود.
    • بی نام US ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      43 21
      چرا همه ملت فکر میکنن انتقاد از بی بی سی یعنی حمایت از رسانه میلی؟؟ کی خواست از این صداوسیمای درپیت دفاع کنه که شما جبهه میگیرید یهو و برای حمایت از رسانه ضد ایرانی جیره خور انگلیس سینه سپر و جانثاری میکنید؟؟ یعنی این ملت با اینهمه ""ادعای فهم و هوش"" هنوز حالیش نشده که بی بی سی اندازه پشکل هم برای زندگی و منافع ایران و ایرانی اهمیت قائل نیست؟؟ انگلیس فقط و فقط دنبال منافع خودش و چاپیدن هرچه بیشتر منطقه هست که از 80 سال پیش که ایران ناحودآگاه یکم چوب لای چرخش گذاشت تصمیم گرفت هر طور شده ایران رو تجزیه و نابود کنه.
    • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      44 26
      جالبه، نمی دونم چرا بعضی ها فکر می کنند بی بی سی و امثالهم عاشق چشم و ابروی ایرانیها هستن که میلیونها دلار رو خرج بخش فارسیشون می کنن...
    • علی از مشهد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      18 2
      اونقدر دنیای ما با سیاست به لجن کشیده شده که از این حرفها گذشته ، چندروزه که در اکثر سایتها موضوع 150 هزار نفر مردم بی گناه و بی دفاع سوریه رو که طی 3 سال در سوریه کشته شدن رو یاد آوری کردم ،ما با اینکه تصاویرش رو فقط از از شبکه های ماهواره ای نه سیما و سایت های خودمون دیدیم به روی خودمون نیاوردیم صحنه های شیمیایی شدن بچه های سوریه شبیه به همین تصاویری بود که امروز اسراییل های وحشی بوجود آوردن، ، متاسفانه ما برای مردم فلسطین ناراحت نیستیم که کشته می شن، ناراحتیم چون اسرائیلها اونا رو می کشن مهم نیست کی می کشه مهم اینه که انسانهای بی دفاع و بی گناه کشته می شن
    • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      7 4
      بخدا قلبم میلرزه وقتی میبینم مردم ما دارن نسبت به ستم بی تفاوت میشن
    • ایرانی باشرف A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      11 9
      خیلی زشته که ریحانا خواننده ی سلبریتی آمریکا ی دبرا مسینگ بازیگر زن هالیوود و هالی رابینسون وکریس رونالدو از مردم غزه حمایت کنن و من بچه مسلمون آریایی باغیرت به بهانه معارضه سیاسی چشم ببندم بر روی این همه جنایت
  • چنگیز A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    همونجور که ما فقط بمب هایی که روی سر فلسطینی ها میاد رو می بینیم اونا هم فقط بمب هایی که روی سر اسرائیلی ها میاد رو می بینن
  • بی نام RO ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    "اگر در غزه خانه ها ویران می شود در اسرائیل هم هستند کسانی که خانه هایشان ویران می شود" این مگه دروغه ؟ نمی خوام طرف اسرائیل رو بگبرم اما اخبار درست همینه چند تا از موشکای حماس از سپر ضد موشکی اسرائیل گذشته و به تلاویو خورد دروغش کجا بود ؟ پس باید بگه هیچ موشکی به اسرائیل نخورده و فقط این فلسطینه که موشک میخوره؟ مردم فلسطین مظلومند و اسرائیل هم کارش نادرست امــــــــا....کم کم باید اخبار راست رو بدون جانب داری به مردم گفتن رو یاد بگیریم ..نشیم صداوسیما
    • بی نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      مثلا 2 تا موشک از گنبد آهنین رد شده یعنی اسرائیل نابود شده؟ اسرائیل نامرد از موشکهای ممنوعه استفاده میکنه. یک نمونش که "تابناک" زده بود پیش از برخورد به هدف، 5 هزار قطعه ی فلزی چند پر از داخل موشک تا شعاع چند صد متری پرتاب میکنه که بدن انسانها را سوراخ سوراخ میکنه. تو تصاویر هم کاملا گویاست. البته احتمالا شما از اونهایی هستی که شعار نه غزه نه لبنان سر میدادی
    • دوستدار خاتمی A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      55 17
      اگر اسراییل یک کشور مشروع با سرزمین خود بود حرف شما قابل قبول بود ولی وقتی سرزمینی رو غصب کرده هر چقدر هم کشته بده انتخاب خودش بوده. من وارد خونه شما بشم و اعضای خانوادت رو بکشم شما هم من رو بکشی کاملا حق داری و به این حمله نمیگن به این میگن دفاع مشروع
    • واقعیت تلخه حتی اگه به نظر برخی خوش نیاد A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      11 10
      این چه استدلالی که شما دارید جناب بی نامآیا واقعاً جوانمردانه است که در عوض چند موشک که شاید به سرزمین های اشغالی اصابت کنه ،صدها و هزاران موشک آن هم از نوع پیشرفته بر سر مردم منطقه کوچک غزه فرو بریزه.
    • حقیقت گو A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      10 8
      آقای بی نام اول هر وقت فرق استفاده از سلاح های ممنوعه رو با موشک فهمیدی بیا صحبت کن سلاح های فسفر داری که اسرائیل در جنگ قبل غزه استفاده کرد صدای کی رو توی دنیا در آورد؟ بی بی سی اگر راست می گفت اونقدر قدرت رسانه ای داشت که روی همین خبر اونقدر پافشاری کنه که نتانیاهو آدمکش مجبور به عذرخواهی بشه
    • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      5 4
      دوستدار خاتمی من و شما اسراییل رو مشروع نمیدونیم ولی خودشون و خیلی کشورهای دیگه و سازمان ملل به رسمیت میشناسه
  • سینا IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    91 27
    همه مردم ایران ناراحت ونگران مردم غزه هستند ولی این دلیل خوبی برای نشان دادن صحنه های بسیار فجیع که باعث ایجاد ترس در کودکان میشود، نمیشود. میدونم عده ای کامنت میزارن وحرف های بنده را سیاسی خطاب میکنن ومنفی میدن ولی این واقعیت ه
    • مهسا IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      24 63
      حرفتون رو قبول دارم که نباید هر تصویری رو نشون داد ولی بنظرم صدا و سیما تصاویر خوب رو انتخاب میکنه ، والا آدم یسری عکس در این فضای مجازی میبینه تا مدتها تنش درد میکنه ....اگر همین تصاویر هم نشون ندن که یه عده از ملت ما که فقط نشستن ببینند آمریکایی ها چی میگن ، اصلاً منکر وجود این همه خشونت درغزه میشن.
    • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      6 2
      همه ما حداقل خود من از اسراییلی ها متنفریم.... دیروز از بس از تلویزیون صحنه های دهشتناک نشان میداد که دختر من که 10 سالشه می پرسید مامان اگر ما با آمریکا در مذاکره به نتیجه نرسیم و جنگ بشه همین بلا سرمان میاد؟ حالا نشان دادن این تصاویر برای مردم ایران که سالهاست از فجایع اسراییل مطلعند به نظر من فقط تبلیغات برای کشاندن بیشتر مردم به تظاهرات روز قدسه والا مردم دنیا که تلویزیون ایران را نمیبینند.....
  • reza A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    77 21
    این بالا بردن و زمین زدن از اون بالا خیلی جالب نیست. آقای موسوی ، شما که به آینه نگاه میکنید آیا میتونید بیاید همه چی رو که میبینید بگید؟؟؟ غبار روی آینه شما همون دروغ جمله دهمه که اینجوری مینویسید که بهتون نچسبونن که شما از اونایید. خبرآنلاین تایید هم نشد اشکال نداره.
  • بی نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    هیچ رسانه فارسی زبان منصف تر از بی بی سی فارسی نداریم. آنها از کشته شده های غزه خوشحالند؟ ولی برخی سایتهای ما، همین اوایل ماجرا فیلم وحشت اسرائیلی ها از موشک را میگذاشت و ذوق میکرد. شما هیچوقت جرئت محکوم کردن رفتار حماس با مردم خودش را دارید؟
    • بی نام A1 ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      14 12
      جمله اولت خیلی مصخره حداقل تو موضوع نبرد اخیر
    • بی نام A1 ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      10 9
      آقا چرا مسائل رو با هم قاطي ميكنيد حماس غلطي هم بكنه ميشه ٢ تا زخمي، اسرائيل بيش از ٣٠٠ نفر رو فقط اين بار كشته فهم فرقش انقدر سخته من هم صدا و سيمامون رو نمي بينم و قبول ندارم ولي اسرائيل واقعا سرطانه سرطان باور كن وقتي اين كلمنت ها رو مي بينم بيشتر مي فهمم چقدر افراطي وضعيت رو تو كشور خراب كردن كه يكي بياد ضمني اسرائيل رو با حماس يكي بكنه
  • فاطمه A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    می دانم منتشر نمی کنید...حسادت و بخل هم حدی دارد. همکاران شما چکار کنند؟ والا کم مانده کارمندان بی بی سی چفیه به گردن بپرند وسط میدان ترافالگار حتی تظاهرات علیه خودشان را هم پخش کردند اینقدر به برنامه های ... تلویزیون ایران عادت کرده اید که یادتان رفته خبر رسانی حرفه ای یعنی چه.
    • بی نام A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      7 18
      همین کار رو می کنن تا من و شما رو بشونن پای برنامه هاشون . اونا خیلی ریز و خیلی آروم و با بازی با کلمات اخبار رو می پیچونن نه مثل صدا و سیمای بی سواد ما
    • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      4 1
      دقیقا، اونا حداقل نظر مردم مخالف خودش که جلو دفتر بی بی سی اعتراض میکردند رو هم پخش کرد ولی صدا سیمای ما قبل ثبت نام دور جدید هدفمندی یارانه تماما مصاحبه کسانی که میگفتن یارانه نمیگریم پخش میکرد بعد ثبت نام گفتن بیشتر از ۹۰ درصد ثبت نام کردن
  • بی نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    22 86
    مرگ بر روباه مکار سیاست
  • بی نام A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    25 18
    البته شما جناب موسوی که در نوشته هایتان به رعایت انصاف شهره اید ، بهتر بود یک قید بعضی هم در نوشته خودتون به کار می بردید ، چون بعضی هاشون علی الخصوص بعضی افرادی که از ایران به بی بی سی نرفتند ، به شکل واقعا حرفه ای و زیر پوستی اسراییل را مسخره می کنند و اونهارو به صورت غیر مستقیم ، جنایتکار جنگی میدونند....
  • ماهان ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    به نظر من بي بي سي كاملن بي طرفانه و به طور حرفه اي اخبار ورويدادها رو مخابره ميكنه همين كه احساسات وعواطف خود رو منعكس نميكنه و تصميم گيري و جهت گيري رو به مخاطب واگذار ميكنه نشان دهنده دقت آنه در انعكاس رويدا ها است من واقعن به بي بي سي اعتماد دارم كه اخبار مغرضانه و اطلاعات غلط ارايه نميدهد
    • بی نام A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      21 34
      نظرت خیلی خنده دار بود، فک کنم شوخی کردی باهامون....
    • بی نام A1 ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      14 10
      میشه اخبار جانبدارانه بی بی سی قشنگ فهمید نمیدونم چرا بعضی ها اینطور از بی بی سی دفاع میکنن
  • مسعود IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    18 73
    حرف حق زدی سید .وقتی ارزش های یک جامعه برعکس میشود وقتی ضدارزش ها ارزشدار میشود دیگر نمیتوان "هل من ناصر ینصرنی" حسینی را درک کرد و به دنبال آن بشریت به طرف منجلاب پوچی و خودبینی سقوط میکند.انسان هایی که به بدی و ظلم دیگران بی تفاوت باشند راه و روش یزیدی رو اتخاذ میکنند کسانی که در لشکر یزید نبودند اما فکرشان فکر یزیدی است و عاقبتشان عاقبت یزید است.. هستند کسانی که حرف های ما را نمیفهمند اینها كرانند از شنيدن حق، گنگانند از گفتن حق، كورانند از ديدن حق، و از گمراهى‏ بازنمى‏ گرردند. سید جان سیساسیون خود فروخته همیشه بوده اند و هیچ راه چاره ای جز مقابله ندارند...یا علی
    • بی نام GB ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      14 5
      سخنان شعار گونه پوچ است و دردی را از مردم مظلوم فلسطین دوا نمی کند.
    • بی نام A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      14 2
      برادر دلواپس اوج نگیر بیا پایین... این بخش نظرات خبرآنلاینه، سِن تئاتر شهر نیست
  • امير A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    13 56
    حدا شاهده بعد از برنامه ٦٠ دقيقه به همين موضوع داشتم فكر مي كردم خواستم به فيس بوك فرناز قاضي زاده برم و دقيقا همين سئوال رو ازش بپرسم
  • علی IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    با تمام احترامی که برای آقای موسوی قائلم اما به نظر من بی بی سی بی طرفانه تر از هر رسانه ای درباره غزه اطلاع رسانی میکنه.
    • بی نام A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      70 35
      متاسفانه مشکل این جاست که شما بی بی سی رو با صدا و سیمای خودمون مقایسه می کنین.
    • بی نام A1 ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      6 11
      کاملا موافقم. بی بی سی کاملا بی طرف است اما مشکل اونجاست که همه دائی جان ناپلئون شدند
  • بی نام DE ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    17 40
    خبر جان تو دیگه چرا؟؟ به وجدانهای خفته همکاران در بی بی سی ، به نقش اختلاف بیانداز و بخند ، همکاران بی بی سی و به قلم های شریفشون که اصرار بر اختلاف شیعه و سنی دارند و دنبال جنگ بیشر و تجزیه ایران و عراق و ...هستند و .. اینقدر منو سانسور نکن.
  • ایمان IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    بی بی سی هر چی باشه از صداوسیمای خودمون که همه چی رو به چشم دلواپسی میبینه بهتره . این روزها هم بی بی سی عالی درحال خبرسانیه.
  • الیاس IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    87 15
    مطمئنم این روزها آقای موسوی اخبار بی بی سی در مورد غزه را نگاه نکرده اند و تحت تاثیر سایت های داخلی این مطلب را نوشته اند چون بی بی سی عالی به هر دو طرف درگیری پرداخته و کاملا حرفه ای این رویداد را پوشش داده است.
  • تیان ایرانی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    16 19
    دنیا اون وقتی به قهقرا رفت که که افکار عمومی جهان طبق خواست ابررسانه ها و بنابر مقتضیات منافع اونها هدایت شدن.منم از اعراب دل خوشی ندارم، ولی ظلم هرجای دنبا که باشه ظلمه.رژیمی که به بهانه ی حالت جنگی حقوق بشررو رعایت نمیکنه و به بچه ها و زن ها رحم نمیکنه و قدرتش رو با تانک و هواپیمای جنگی به رخشون میکشه حمایت نداره. تا وقتی که غزه زیر بمبارون موشکهای صهیونیستی داره چراغونی میشه حیفه که اسراییل از این شهابای کم نور بی بهره بمونه.بی بی سی که خط مشی مشخصی داره، به کار همکارای سابقتون نمیشه خرده گرفت ولی به وجدانشون چرا...
    • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      0 0
      دوستای عزیز کار همه ی خبرگزاریها و بی بی سی دادن خبر و تحلیل کارشناسهاست نه ضجه زدن
  • حامد IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    19 49
    بابا موسوی دمت گرم تو و این حرفا
  • کیان‌پور US ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    22 16
    تمرکز و برنامه و دستور کار اصلی بی بی سی فارسی تجزیه و نابود کردن ایران هست.اصلا فرقی نداره رویکردشون نسبت به موضوع جانبی و فرعی مناقشه فلسطین و اسرائیل چیه.مسلما چیزی غیر از سیاست بقیه رسانه های انگلیسی و امریکایی نمیتونه باشه.اینها موظف شدن که سیاست های دولت انگلیس و مسئولیت تحکیم منافع بریتانیا در منطقه رو پیگیری کنن.در هیچ کجای این سیاست،جایی برای یک ایرانِ بیش از حد بزرگ، قدرتمند، غیر منزوی، پیشرفته و مستقل وجود نداره.فرقی هم نداره جمهوری اسلامی باشه یا شاهنشاهی پلهوی یا قاجاری یا هرچی.برای تحقق و تضمین منافع بلند مدت انگلیس در منطقه و خلیج فارس، ایران باید به چند کشور کوچک،ضعیف و متخاصم با همدیگر تجزیه بشه.اونها هم بخوبی و بصورت حرفه ای دارن این برنامه رو پیش میبرن و ملت از بیخ غافلن.
    • بی نام EU ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      1 3
      این سیاست مدت هاست که توسط غربی ها و بخصوص بریتانیا دنبال میشه ولی چه ربطی به این موضوع داره؟
    • مش قاسم A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      3 7
      سلام دايى جان ناپلئون خوشحالم اينجا پيدات كردم،امضا مش قاسم.
  • فرهاد IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    16 27
    هیچ موقع یادم نمیره وقتی که بی بی سی اخبار سوریه رو پوشش میداد و این جمله که این گزارش شامل تصاویر دلخراشی است و بعدش تصاویر بچه های بی گناه به خاک خون کشیده شده اما واقعا از نگاه بی بی سی تصاویر دلخراشی در غزه وجود نداره. جز تونل های مخفی حماس و سامانه گنبد آهنین و صدای آژِیر در اسراییل
  • نوشین IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    6 12
    اتفاقا وقتی خبرنگار بی بی سی گفت در انطرف مرز هم هستند کسانی که خانه هایشان ویران شده... من درست همین سوال رو از خودم پرسیدم.چطور میشه شب اروم سر به بالش گذاشت چطور میشه تو روی خودت در اینه نگاه کنی چطور ممکنه بدن تکه تکه ی کودکان رو دید و برای صدمه دیدن خانه ی یه غاصب دل سوزوند؟ و بعد چهر ی نتانیاهو:حماس مسئول حمله ی ما به بیمارستان هاست و مرتکب جنایت جنگی شده... متاسفم
    • آرزو A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      3 2
      نوشین جان مسلما مصاحبه نتانیاهو را از صدا و سیمای ایران ندیدی به احتمال زیاد از بی بی سی دیدی. اگر بی بی سی این خبر رو پخش نمیکرد چطور به ماهیت جنایتکارانه اسراییل پی می بردی؟
  • بی نام IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    5 7
    دوست عزیز تعداد کشته های اسرائیل 23 نظامی ه تعداد کشته های غزه تا الان 600 نفر که سه چهارمش غیر نظامین.چندتا راکت حماس تونسته از گنبد اهنین عبور کنه؟چندتا خونه چقدر اسیب دیده؟و در طرف مقابل چنتا مدرسه بیمارستان خونه در غزه با خاک یکسان شده؟متاسفم برای افرادی که از بغض حکومت ایران جانب اسراییل رو میگیرن عشق به حکومت فاشیستی اسراییل و دفاع از نسل کشیش با رویا ی ازادی ایران تناقض داره هرگز کسی نمیتونه از ضجه های یک کودک بیگناه لذت ببره و جانب قاتلش رو بگیره و ادعا کنه دلش برای بچه های ایرانی میسوزه...
  • محمدرضا A1 ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    8 3
    آقا زندگیتونو بکنید و سیاستو بگذارید واسه کسایی که از توش نون میخورن.
  • بي نام ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    5 8
    بي بي سي سخنگوي روباه پيره الحق كه هر كي اين صفت رو داده استاد بوده اونايي كه اين طور جانبدارانه از بي بي سي حرف ميزنن كاش ميدونستن بي بي سي چه طور آروم راحت مغزشون رو شسته باور كنيد تو دو تا خبر كاري ميكنه كه مخاطب بگه طفلك اسراييليا چقد ظلم بهشون ميشه
  • علیرضا سوری A1 ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    5 8
    اتاق فکر بی بی سی توسط یهودیان فارسی زبان اداره میشه.
  • بی نام IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    4 8
    انگار سید تو هم دلت میخواد بری بی بی سی
  • بی نام US ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    10 3
    هروقت صداوسیما از طرفداری روسیه در قضیه ی سقوط هواپیمای مالزیایی دست برداشت می توان از این افراد هم انتظار داشت...
  • شورآباد A1 ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    9 3
    صداوسیمای میلی تو برنامه جشن رمضان برای اولین بار یه زن و پسربچه هفت هشت ساله اش رو توی وضعیت افتضاح زندگی نشون داد،قکر کنم تو منطقه ی سوهانک بود...بقدری فجیح بود زندگیشون که کل صحنه هایی که این چند روز از غزه دیده بودم رو فراموش کردم...باورتون نمیشه روزی 1کیلو میخ با چکش صاف میکردن تا 700تک تومنی بگیرن...یعنی ما تو ایران همچین کسانی داریم و غصه بقیه رو میخوریم؟؟؟؟حالا باز اینایی که نزدیک به تهرانن وضعشون بهتره خدا میدونه چه بدبختایی تو همین ایران حسرت زندگی های غزه و لبنان رو دارن و ما از شکم سیری بی خبریم ازشون..وای برما که ناشکریم...وای برما که هموطن خودمون رو از یاد بردیم دنبال پز سیاسی تو اخبار و قمپز در کردن واسه بقیه ایم
  • مینا IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    10 4
    شما اگه بیل زنی باغچه خودمونو بیل بزن همین صدا وسيما همه چی رو همیشه میگه اونم کامل و بدون سانسور و تغییر
  • حمید IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    12 10
    بی بی سی منصفانه ترین اخبار را از این مناقشه منتشر کرده.
  • حمید رضا A1 ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 3
    مدتها بود که دوست داشتم بدونم واقعا چ خبره و کی مقصره و از نظرم بی بی سی از تلویزون ایران منصف تره اما متاسفانه بعد از طوفان آنتنم را ردیف نکردم هرچند پارازیت هم باید باشه. ممنونم آقای موسوی که از این طریق به اطلاعمون رسوندی
  • بی نام US ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    8 4
    هر کسی یک انسان دیگر را شکنجه کند یا بکشد، اسم هیچ حیوانی رو هم نمیشه رویش گذاشت، حالا چه اسرائیلی باشه چه ایرانی چه فلسطینی چه آمریکایی................اوکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شرافت IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    10 10
    سه نکته اقای موسوی. 1 اینا اگه مرد هستن و شرافت دارن مثل ایرانیای شریف، جنگ رو ببرن خارج از شهر و از پشت بوم مردم موشک نندازن و نیان توی خونه های مردم قایم نشن که زن و بچه مردم بمیره و البته به عمد این کار رو میکنن که مردم دنیا رو تحریک کنن. 2 زن و بچه هایی که تو سوریه توی این چند سال کشته شدن هزاران برابر این تعداد کشته های غزه بوده شما چطور اونموقع تاحالا تو اینه نگاه میکردی؟ 3 وقتی شما توی کشوری زندگی میکنی که بیست و سی داره اصلا حق نداری در مورد صداقت و شرافت رسانه ای صحبت کنی. 4 شرافت و جرات داشته باش و این نظر رو منتشر کن این حقایق رو منتشرکن. تو این حقایق واضح رو میتونی منتشر کنی؟
  • بی نام A1 ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    12 7
    تعداد إظهار نظر ها نشوى ميده كه بي بي سي چقدر بيننده داره...
  • بی نام IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 3
    اتفاقاً تحلیل ها وگزارش های بی بی سی در مورد غزه بسیار بهتر از ایران بود خیلی بهتر اخبار میگه سانسور نکنید
  • امیر A1 ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 3
    من بی بی سی رو هر شب می بینم و خیلی خوب داره جنایت اسرائیل رو نشون می ده...من نمی فهمم این آقا و صدا و سیمای ما بر چه اساسی حرف می زنن ؟..
  • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    4 4
    اتفاقا بي بي سي در زمينه غزه بي طرف بوده ولي در مورد مسايل قومي كاملا هدفمند براي تجزيه ايران عمل مي كنه
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    6 3
    تصور کنید اگر حماس امکانات نظامی اسرائیل را داشت چه می شد؟
    • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      3 0
      حماس هیچی نمیشه برای اینکه نمک می خوره نمک دان را میشکنه یادتون نره از ایران حمایت نکرد مردم بیچاره ی فلسطین گوشت دم توپ اینها همه شون گردن کلفت یاسر عرفات زنش مسیحی بود وپول های فلسطین را یک جا خورد
  • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 2
    شما تا زمانی که بیست و سی هست دیگه راه دور نرو اول خودتان را درست کنید بعد به سایرین گیر بدهید اینها هر دروغی هم بگویند دروغ شاخدار د روز روشن نمیگویند فدات بشم عزیزمی
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 8
    من متاسفم براي كساني كه طرفداري از حرفهاي منافقان و مخالف ايران كه در شبكه هاي بيگانه همچون بي بي سي پخش مي شود,مي كنند بيشتر اينها يك عده آدمهايي هستند كه در كشور مشكل اقتصادي دارند كه به نظر من با اين ذهنيت منفي از دولت و كشور هيچ پيشرفتي نخواهند كرد.
    • نوید A1 ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      3 3
      " بيشتر اينها يك عده آدمهايي هستند كه در كشور مشكل اقتصادي دارند" فرمایش شما درسته اما انسان اگر انسان باشه گرون شدن شیر و ماست و مشکلش با 20:30 باعث نمیشه چشم به روی جنایت ها در غزه ببنده ... خطاب به اونهایی که میگن بشار اسد بچه ها رو کشت و فلان و بهمان شما روتون میشه این حرفو بزنید ؟ دشمن بشار اسد امثال این تکفیری های داعش بودن از 3 سال پیش دائش جنایتکاره یا بشار اسد ؟ احتمالا اسد چون شیر و ماست گرونه ، پراید گرونه و 20:30 رو هم دوست ندارید خبر آنلاین لطفا منتشر کن .
  • ashel A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    10 4
    من اخبار غزه رو کلا زیاد پی گیری نمی کردم فقط از بی بی سی بیشتر همان تیتر اخبار بی بی سی و خبر اولو گوش می دم و چند شب پیش گزارشی تکان دهنده پخش کرد از 4 دختر خردسال که گریه کنان در بیمارستان به همراه مادربزرگ و پدرشان که از شدت غم و غصه از دست دادن همسرش زیر آوار بمباران اسرائیل بیهوش می شد و همزمان دخترا بشدت اه و ناله می کردن دیگر تحمل نکردم و... مردم یا نگاه نمی کنند یا اگر هم بی بی سی یا هر کانال دیگری را نگاه کنند خودشان می توانند متوجه امور شوند و احتیاجی نیست شما اضافه بر مازاد باشید...
  • ناشناس A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 5
    باسلام . فقط میخاستم بگم یه مقایسه سطحی ، فقط سطحی بین یادداشت های سید عزیز و دیگر همکارانش داشته باشید ببینید چقدر تعداد نظرها بالا می باشد . این نشان دهنده قلم توانا و قوی در نوشته های سید عزیز است و اینکه مردم تفکر ایشان را قبول دارند . دوست داریم سید
  • هاشم IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 12
    بی بی سی شیطان ثفط است.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 9
    قیافه روشنفكری می‌گیرند اما ....
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 2
    والا من که اخبارو کلا از بی بی سی می بینم و خداییش خیلی بیشتر به سمت مردم مظلوم غزه گرایش داره و در تقبیح اسراییل
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 5
    پیشنهاد میشود آقای فلاح از لندن را بفرستن غزه اخبار دقیق بده حتی یه خبرنگار تو غزه نداریم خبرنگار خانم بی بی سی ورد از توی غزه داره گزارش میده خبرنگار بی بی سی فارسی از یک کیلومتری داعش
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    8 3
    اتفاقا و انصافا بی بی سی و رادیو زمانه به قدری سریع و اثر گذار اخبار غزه را پوشش دادند که من در دل به شان افرین گفتم. مهم حجم خبر نیست مهم اثرگذاری ان است.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    9 2
    به فرض که بی بی سی یه سری اخبار رو پخش نکنه یا وارونه جلوه بده. تا وقتی مخاطب ازدوچیز بهره مند باشه1.ماهواره2. شعور میتونه بادیدن اخبار ِ شبکه های مختلف، حقیقت رو از لای دروغها بکشه بیرون.خدا این ماهواره رو از ما نگیره واقعا .چون رفتار صداوسیما بدتر از بی بی سیه
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    11 3
    شما بیست و سی را هم نگاه می کنید یا من خودم تنها ادمی هستم که بیست و سی رو گاهی میبینم؟و شاخ درمیارم؟
  • بهنام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 12
    متاسفانه غم نان در غربت را نمی توان دست کم گرفت.لعن الله اسراییل
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    9 4
    دیگه غلو نکنید من تمام خبراشو می بینم به نظر من که منصفانه است دلیل براش دارم ببینید چو تو ایران تنفر نسبت به اسرائیل وجود داره به طور طبیعی افراد فقط اخباری رو که این تنفر توش باشه رو حقیقت می بینن بقیه ای خبر ها می شه غرض ورزانه و غیر واقعی
  • مجتبی A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    47 7
    دیروز بی بی سی می گفت :«موشکهای اسرائیل به بیمارستان غزه اصابت کرد» ولی شما بخوانید: تانکهای اسرائیل بیمارستانهای غزه را هدف قرار دادند. به این می گویند شیوه مکارانه اعلام خبر
    • بی نام EU ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      2 3
      دقیقا از همین روش صدا و سیما استفاده می کنه اول خودمون رو درست کنیم بعد از دیگران ایراد بگیریم وگرنه این رو همه می دونن که بی بی سی رسانه دولتی بریتانیا و تامین کننده منافع این کشور هست هرچقدر هم بخواد به برنامه هاش رنگ بی طرفی بده فایده نداره. نویسنده ای حق نوشتن داره که جانب بی طرفی رو رعایت کنه وقتی این آقا مشکلات صدا و سیمای خودمون نادیده میگیره دیگه حق حرف زدن و نوشتن از کارهای اشتباه دیگران نداره. این جوری میشه نوشتن برای خوش آیند دیگران
    • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      3 1
      من نمیدونم شما کدوم بی بی سی رو دیدی ولی اونی که من دیدم اتفاقا گفت تانکهای اسرائیل بیمارستانی در غزه را هدف قرار دادند
    • بی نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      3 1
      اشتباه ثبت دادم
  • نیما A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    8 2
    آقای موسوی به نظر می رسه اخیرا پارازیت در محله زندگی شما افزایش یافته و نمی تونید شبکه بی.بی.سی فارسی رو درست نگاه کنید خودتون قضاوت کنید کدوم بیشتر شامل این عبارت میشن: خبررسانی بدون حب و بغض و گفتن واقعیت صداوسیما یا بی بی سی؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    6 4
    اولا کجا وارونه نشان می دهد با سخن گوی حماس مصاحبه می کند با سخن گوی ارتش اسراییل هم. بسیاری از مهمانانش علیه اسراییل حرف می زنند دوما گیرم که بلند گوی اسراییل باشند مگر مثلا مسولیت جنایات صدام با گوینده تلویون عراق بود که مسولییت کودکان غزه با بی بی سی باشد .؟
    • علی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      1 2
      عجب منطق مشعشعی
  • رضا ایرانی A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 3
    بر خلاف نوشته جنای موسوی بی بی سی انصافا کاملا بیطرف بوده و تمام صحنه ها را به تصویر کشیده
  • دارا IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    6 21
    همین پارسال حسین درخشان نامه ای با مضمونی مشابه از اوین برای فرناز قاضی زاده نوشته بود. گمانم در فارس بود.
  • فریدون IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    4 2
    شنیدن و دیدن وقایع حق مسلم نوع بشر است ولیکن تعصب و سانسور به ناحق وناپسند است. وآمار مراجعین و بینندگان یک رسانه تائید ی برحقشناسی آن رسانه است وانتقاد به دروغ نشان از دلواپسی تیمی و غرض ورزی است . وجدان بشریت همیشه بیدار است جای نگرانی نیست.
  • سعید A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 2
    آقای موسوی عزیز صادقانه میگم به نظرم اصلاً بی بی سی فارسی رو تو این دو هفته ندیدید چون گزارش های زیادی درباره غزه و کشتار غیرنظامیان پخش کرده در برنامه شصت دقیقه هم گفتگوی مناظره مانند جالبی بین دو نفر که هر دو ایرانی تبار بودند یک یهودی ساکن اسرائیل و نسبتاً مدافع، و دیگری از دانشگاه آمستردام و منتقد سیاست های اسرائیل برگزار شد. با دکتر محمودی استاد حقوق بین الملل دانشگاه استکهلم هم درباره «ادعای دفاع از خود» گفتگو شد که وی هم اسرائیلو به نقض حقوق بین الملل در طریقه دفاع از خود متهم کرد. مامان من کلا با سیاست کاری نداره ولی فکر میکنم این گزارش ها درباره غزه خیلی روش تأثیر گذاشته این هم از یک فرد بیطرف البته خیلی از دوستان کامنت گذارم کلا ندیدن فقط به دایی جان ناپلئون اقتدا کردن
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 4
    برادر مومن شما چطور سر به بالین می‌ذاری وقتی کشته‌شدن یک اسرائیلی یا خراب شدن خونش برات اصلاً مهم نیست؟ خونه فلسطینی‌ها باارزش‌تر از خونه اسرائیلی‌هاست؟ خون مردم غزه رنگین‌تر از خون مردم اسرائیله؟ حاکمان اسرائیل خیلی وحشی‌تر یا احمق‌تر از حاکمان غزه هستن؟ یا فقط مشکلت اینه که چرا اسرائیل زورش بیشتره؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    4 2
    این نوشته دیروز حسین باستانی تحلیلگر بی بی سی در حمایت از مردم غزه است: «اسرائیل در پاسخ به خبرنگارانی که از آنها راجع به تلفات غیر نظامیان سوال می کنند الگویی کاملا آشنا را به کار می برد که سه بخش تکراری دارد: 1 ذکر اینکه "شخصا خیلی از کشته شدن غیرنظامی ها ناراحتند ولی ... " انگار کافی است سیاستمداران یا نظامیانی ناراحت باشند برفرض که باشند تا بتواند به هر تعداد مایلند غیرنظامی بکشد. 2 تاکید بر "حق دفاع مشروع اسرائیل" با تکیه بر این "حق" مشخصا می توان چند تا کودک کشت؟ صد تا؟ دویست تا؟ هزار تا؟ ده هزار تا؟ اساسا این حق، محدودیتی هم دارد یا نه؟ 3 یادآوری اینکه حماس چقدر "بد" است ایا مقررات جلوگیری از جنایات جنگی علیه غیرنظامیان فقط هنگام جنگ با "فرشتگان" موضوعیت دارد؟»
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 19
    بعید میدونم کامنت های بی بی سی دوستان نظر حرفه ای اقای موسوی در مورد این رسانه رو که چندی پیش ایران رو کشوری جعلی نامیده بود تغییر دهد.
  • علی A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 7
    همه ی کامنتها را خواندم . من تمام اخبار غزه را در بی بی سی و در سیما در بیست روز اخیر با دقت دیده ام . نظر نویسنده کاملا درست است . تا دو سه روز اخیر بی بی سی این اخبار را مغرضانه و جهت دار هدایت می کرد و نظر اسرائیل و امیکا را برجسته می کرد . ولی پس از تظاهرات سه روزه ی مردم لندن جلو بی بی سی و اعتراض به این روش ، سعی کرد خود را بی طرف جا بزند و اخباری از وخامت حال مردم غزه نشان داد . ولی زیرکانه در نتیجه گیری القا می کند که مقاومت غزه بیهوده و شکست خورده است .
  • ایمان IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 3
    بابا شما چرا دعوا می کنید به خدا هم بی بی سی و هم صداوسیما منافع خودشون رو دنبال میکنن وهیچوقت اخبار رو کامل منعکس نمیکنن ولا نه خوشم از صداوسیما میاد و نه از بی بی سی هر دوشون دروغ میگن دروغ
  • ایمان IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    6 6
    درسته حماس هم موشک میزنه و خونه هم در اسرائیل ویران میشه اما باید انصاف داشت کی اول جنگ رو شروع کرد و تلفات کدوم طرف بیشتر بوده و کدوم وحشی تره همش اسرائیل اسرائیل واقعا جنایتکاره و رحم نداره اینو نباید فراموش کرد
  • بی نام DE ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    3 2
    ارتش سایبری آقا منفی مثبت ها تابلوست.
  • ramin A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    3 1
    مشكل مردم فلسطين حاكمان نالايقشون هست خداوكيلي نگاه كنيد مردم فلسطين چند ميليون هستند جمعيت به اين اندكي اون وقت دها و صدها گروه تندرو يا غير تندرو دارن هر كدوم هم جداگانه با همديگه اختلاف دارن هر كدوم هم يه ادعاي متفاوت دارن بعد اون طرف مردم اسراييل يه حكومت تشكيل داده كاملا منسجم و متشكل و مدرن و حرفه اي خب نتيجه مشخصه امروز يه تصوير ديدم توي اينترنت يارو فلسطيني راكت گذاشته روي سه چرخه روش هم كارتن گذاشته مخفي بشه بعد فعالش كرد راكتها شليك شدن يكيش رفت مشرق يكيش هم رفت مغرب خودش هم گذاشت در رفت خب به اين ميگن جنگ ؟ توقع داريد نتيجه چي بشه هر وقت مردم فلسطين و حاكمانشون برگشتند به عقلانيت مشكلشون هم حل ميشه .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    1 5
    بی بی سی به داعش میگه مخالفان شورشی اصلا نمیگه تروریست.من نمیگم بی بی سی اخبار کذب پخش میکنه .اصلا سیاست بی بی سی اینه که راست بگه راست بگه ...یدفه یه دروغی میگه شر به پا میکنه
  • محمد شیرازی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت برشما
  • محمد شیرازی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت برشما
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    آقای موسوی پایدار باشی حرفهات از دل برمی آید وبه دل می نشیند
  • بی نام US ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    انقدر که شما به بی بی سی اهمیت میدید اونا به شما اهمیت نمیدن .انقدر که شما سعی دارید به هر روشی خرابشون کنید اونا حتی به شما فکر نمیکنند.اگر رسانه های داخلی ما اعتماد مردم جلب میکردند این مسایل پیش نمیومد