تعداد 10 سازمان مردم نهاد استثنایی شامل سازمانی غیردولتی از ایران، جایزه روبان قرمز2014 را برای خدمات برجسته خود در زمینه کاهش همه گیری ایدز دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد؛ این جایزه معتبر اخیرا در جلسه ای ویژه و در بیستمین کنفرانس بین المللی ایدز در ملبورن استرالیا به آنها اهدا شد.

جایزه روبان قرمز از جوایز برتر دنیا در زمینه اقدامات برجسته و خلاق مردمی در پاسخ به همه گیری ایدز به حساب می آید.

سازمان مردم نهاد "احیای حیاط صرمد" که برای اقدامات چشمگیرش در زندان ها شناخته شده است، خدمات درمانی را برای معتادان عرضه کرده و همچنین کارگاه های آموزشی در زمینه سلامت جنسی و باروری اجرا کرده که موجب پیشگیری بین مصرف کنندگان مواد مخدر شده است.

احیای حیاط صرمد یکی از اولین سازمان های مردم نهاد جمهوری اسلامی ایران است که در زمینه کاهش آسیب و اچ آی وی در نظام زندان ها فعالیت کرده است.

سازمان های مردم نهاد به دنیا نشان می دهند چگونه برای تغییر در پاسخ به ایدز بسیج می شوند و جایزه روبان قرمزاز دستاوردها و تحولات آنان تقدیر می کند.

آقای میشل سیدیبه، مدیر اجرایی برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز می گوید در روستاها و شهرهای سراسر دنیا جوامع مشکلات را در دست خود گرفته و به راه حل هایی خلاقانه در پاسخ به مشکلات ایدز دست یافته اند که اغلب غیرقابل حل به نظر می رسند. من به برندگان جایزه روبان قرمز 2014 برای شجاعت، عزم و فداکاریشان تبریک می گویم. مدیریت و افکار راهبردی آن ها ما را به جایی که امروز هستیم رسانده است.

روبان قرمز نشانی جهانی برای نهضت توجه به ایدز است. این جایزه هر دوسال یک بار در کنفرانس بین المللی ایدز برای قدردانی به سازمان های مردم نهادی اهدا می شود که مدیریت و کارهای خلاقانه و چشم گیر آنها باعث کاهش تاثیر و گشترس ایدز می شود.

این جایزه تلاشی همه جانبه از سوی خانواده برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز است که امسال تاکید آن بر اولویت های جدید جهانی به رسمیت شناخته شده این سازمان است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =