سبحانی‌فر: دلایل برای استیضاح وزیرعلوم کافی نیست/ مگر در یکسال چه فعالیت سیاسی در دانشگاهها شده است؟

نماینده مردم سبزوار می گوید: در یک سال گذشته کدام فعالیت سیاسی در دانشگاه ها شده که به استناد به آن می خواهند وزیر علوم را استیضاح کنند؟

زهرا تالانی: با وجود جنجال رسانه ای که برای استیضاح وزیر علوم وجود دارد،‌ اما در جمع نمایندگان مجلس مخالفان بسیاری هم برای این استیضاح وجود دارد. به عنوان مثال رمضان‌علی سبحانی‌فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس معتقد است عملکرد یک وزیر را در کمتر از یکسال نمی توان بررسی کرد. با او درباره استیضاح وزیر علوم گفتگو کردیم. 


شما موافق استیضاح وزیرعلوم هستید؟

نه.

چرا؟

چون دلایلی که برای استیضاح اعلام می شود برای استیضاح یک وزیر اصلا کافی نیست. نمایندگانی که استیضاح وزیر را مطرح می کنند به نحوه انتصابات و سیاسی شدن فضای دانشگاهها اشاره دارند یا اینکه نبود مدرک برای بورسیه های غیرقانونی را اعلام می کنند اما من این موارد را قبول ندارم و به نظرم کاملا شخصی با این موضوع برخورد می کنند.


اتفاقا نمایندگان مخالف وزیر علوم معتقدند که هیچ مدرکی برای اعلام پرونده های غیرقانونی وجود ندارد؟

کسانی که این موضوع را اعلام می کنند اصلا به دنبال مشخص شدن این موضوع نیستند.دلیلی ندارد چون ما از فردی خوشمان نمی آید اما در سمتی منصوب شده او را زیر سوال ببریم. ما نمایندگان مردم هستیم و نباید با مسائل به صورت شخصی و سلیقه ای برخورد کنیم. وقتی از آقای فرجی دانا در مورد پرونده بورسیه ها سوال شد ایشان کاملا توضیح دادند و مدارکشان را ارائه کردند. الان کاملا این موضوع برای ما روشن است.

در مورد سیاسی شدن دانشگاهها چطور؟

این هم اصلا موضوع بی ربطی است که برخی نمایندگان روی آن انگشت گذاشته اند. الان در این یک سال کدام فعالیت سیاسی در دانشگاهها شده یا کدام جریانی راه افتاده که اینها اینگونه برداشت می کنند. تعدادی از نمایندگان از تغییر رئیس دانشگاه تهران ناراضی هستند و تصور می کنند ممکن است در آینده برای این دانشگاه مشکلاتی پیش آید. اما سوال من این است که آیا این دانشگاه تا کنون با حضور آقای رهبر هیچ مشکلی نداشت.من به تعدادی از این دوستان نماینده هم گفتم که نباید با مسائل شخصی برخورد کرد.

بنابراین شما الان استیضاح وزیر علوم را صلاح نمی دانید؟

در آستانه سال تحصیلی نبابد فضای دانشگاهها را متشنج کرد.به هرحال الان روسای دانشگاهها کارشان را شروع کردند و دانشگاهها به یک روال خوب یا بد بازگشته.فعلا نباید اینگونه عمل کرد چون اجازه زشد علمی را به دانشجویان نمی دهیم.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصولگرا A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    9 1
    نخیر باید استیضاح وعزل بشه تا کسی جرات نکنه اسرار بورسیه های تقلبی ورانتی را افشاکنه،چرا آب تو لونه مورچه ریخت که حالا کار به اینجابکشه؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    22 0
    احسنت
  • سبزواری A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    14 0
    سربلندمان کردی همشهری
  • حسن IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    4 0
    مهمترین عامل استیضاح وزیر علوم از دید افراد منصف و بی غرض ، افشا و پیگیری سه هزار نفر بورسیه های تقلبی از سوی وزیر حق گوی علوم و وجود اسامی برخی نمایندگان فعلی ، سابق مجلس و اعوان و انصارشان در میان این سه هزار نفر رانت خوار می باشد.
  • بابک A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    5 0
    درودبه این نماینده اصلاح طلب