مهر نوشت:

مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی با اعلام اینکه برای هر کودک واجد شرایط فرزند خواندگی 7 زوج متقاضی وجود دارد، گفت: در حال حاضر 87 درصد کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی بد سرپرست هستند.
حمیدرضا الوند گفت: در حال حاضر حدود 23 هزار کودک فاقد سرپرست صلاحیت موثر تحت پوشش این سازمان بوده و در خانه های کودک و نوجوان زندگی می کنند و 13 هزار و 500 نفر از این کودکان در خانواده های واجد شرایط ساماندهی شدند و حدود 9500 از این کودکان نیز در 590 خانه بهزیستی ساماندهی شده و خدمات می گیرند.

او از خروج 500 کودک تحت پوشش مراکز سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: این افراد به مدت 5 سال تحت نظارت مستمر مددکاران سازمان قرار می گیرند.

او با اشاره به اینکه سالانه یک تا 2 درصدکودکان تحت پوشش از چرخه حمایت خارج و تشکیل زندگی مستقل می دهند، گفت: بیش از 60 درصد این فرزندان در درون خانواده های جایگزین و 40 درصد نیز در خانه های کودک و نوجوان بهزیستی زندگی می کنند.

او از پرداخت 11 میلیون تومان وام ترخیص خبر داد و گفت: 7 میلیون تومان از بودجه ملی و 11 میلیون تومان از بودجه استانی برای تشکیل زندگی مستقل پرداخت می شود.

مدیر کل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه 85 درصد خانه کودک و نوجوان توسط بخش غیردولتی و به صورت هیات امنایی اداره می شوند، گفت: در تمام این خانه ها تیم تخصصی وجود دارد و مدیریت آن برعهده فردی است که مددکاری و یا لیسانس داشته باشد به طوریکه به ازای هر 8 تا 10 کودک یک مربی تربیتی مسوولیت بچه ها را برعهده دارد.

به گفته الوند، به ازای نگهداری هر کودک در خانه های غیردولتی ماهیانه 225 هزار تومان از سوی سازمان بهزیستی برای تامین بخشی از هزینه های این کودکان پرداخت می شود و مابقی از محل درآمدهای موسسه تامین می شود.

این مسوول در سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه 87 درصد کودکان بد سرپرست هستند، گفت: سالانه حدود یک هزار تا 1200 نفر از کودکان که فاقد جد پدری هستند و هویت خانوادگی شان مشخص نیست به سرپرستی دائم سپرده می شوند که حدود 13 درصد کودکان سازمان را شامل می شوند.

او گفت: بهزیستی طی چند سال گذشته زمینه واگذاری کودکان بد سرپرست به خانواده ها را فراهم کرده است بطوریکه تعداد این کودکان طی چندین سال افزایشی نداشته است و با ورود کودک جدید زمینه خروج را برای تعدادی دیگر فراهم می شود.

الوند گفت: براساس آمارهای بدست آمده در کشور در ازای هر کودک واجد شرایط سرپرستی، 7 زوج متقاضی فرزند خوانده هستند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    25 3
    ماه عسل کمک کرده به این اتفاق