دادگاهی در مصر ۷ نفر را به جرم تجاوز جنسی به زنان به زندان ابد و دو نفر دیگر را در همین رابطه به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماه گذشته چند زن در جریان جشن پیروزی عبدالفتاح سیسی در انتخابات ریاست جمهوری مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند.

  بعد از این حادثه به دستور آقای سیسی قانون جدیدی وضع شد که طبق آن برای اولین بار آزار جنسی جرم تلقی می شود.

گروه های فعال در زمینه حقوق زنان در گذشته از مقامات مصری برای عدم مقابله با آزار جنسی انتقاد می کردند.

طبق تحقیقاتی که سازمان ملل متحد در ۲۰۱۳ انجام داد از هر ۱۰ زن در مصر ۹ نفر از آنان مورد یکی از انواع آزار جنسی (از مزاحمت گرفته تا تجاوز) قرار می‌گیرند.

وزارت کشور مصر می‌گوید از روی فیلم‌هایی که دوربین‌های امنیتی و حاضران گرفته‌اند به نظر می‌رسد تجاوزها در طی جشن پیروزی برنامه‌ریزی شده بود و گروه مردان، قربانیان بالقوه را در جمعیت شناسایی می‌کرده‌اند.

دست کم ۹ مورد تجاوز جنسی گروهی و مزاحمت در روزهای بین ۳ تا ۸ ژوئن که هواداران آقای سیسی به مناسبت پیروزی او در انتخابات و مراسم تحلیف وی در میدان تحریر و اطراف آن جشن می گرفتند، به ثبت رسیده است.

این ۹ نفر که روز چهارشنبه ۱۶ ژوئیه محکوم شدند، با جرم‌هایی در رابطه با چهار پرونده مختلف مواجه هستند.

منبع : بی بی سی

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام بهرامی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    20 0
    درستش هم همینه . اعدام ، راحت کردن فرد متجاوزه و یه جورایی پاک کردن صورت مسئله س . اما حبس ابد با این امید که بعد از چند سال طرف رو نبخشن و از زندان درش نیارن یکی از بهترین نوع مجازاتهاست . انقدر توی زندان بمونه و فکر کنه و حسرت بخوره تا بفهمه تباه کردن سرنوشت یه انسان چه حالی داره . به نظرم زندانش هم مثل زندانهای با کلاسی که برنامه های ویژه داره نباشه و یه جایی مثل زندان های دور افتاده ی بدون امکانات باشه تا قشنگ تنبیه بشن .
  • enayat UA ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    17 0
    بهتر از مرگ که ‌یک دفعه راحت بشند.....اینجوری هر ثانیه به کاری که کردند فکر میکنند تا آخر عمر...