بازداشت های گسترده مظنونان  به آزار جنسی کودکان در بریتانیا

پلیس بریتانیا بیش از۶۰۰ مظنون به آزار جنسی کودکان را درعملیاتی شش ماهه دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،موج جدید دستگیری هم‌زمان با بررسی پرونده‌های پرسروصدای آزار جنسی کودکان توسط افراد مشهور اتفاق افتاد.

با استفاده از روشهای پیچیده وعملیاتی ملی، پلیس بریتانیا موفق شد ۶۶۰ مظنون آزار جنسی کودکان را دستگیر کند. این افراد متهم به بارگذاری عکس‌های غیراخلاقی ازکودکان در اینترنت هستند. آن‌ها این عکس‌ها را در اختیار کاربران دیگر قرارمی‌دادند.

نایب رئیس آژانس ملی جرم و جنایت بریتانیا، ان سی ای، گفت این دستگیری بزرگترین عملیات پلیس درنوع خود بوده است. وی افزود دراین عملیات صرفا افرادی که مرتکب جرم شده‌اند مورد توجه پلیس نبوده‌اند، بلکه افرادی هم که پتانسیل سواستفاده جنسی از کودکان را داشته اند، برای پلیس اهمیت داشته‌اند.

پلیس در نقش خلافکار

در این عملیات زیرکانه درمواردی پلیس وانمود کرده بود آزارگرجنسی کودکان است. ۴۵ نهاد قانونی در سراسر بریتانیا در این فرایند به پلیس کمک کرده‌اند. ان سی ای جز‌ئیاتی که منجر به شناسایی مظنونین ازطریق رهگیری فعالیت‌های سایبری آن‌ها شده بود را بیان نکرد.

آژانس ملی جرم و جنایت بریتانیا همچنین گفت افراد دستگیر شده پزشک، وکیل، معلم، مددکار وافسران سابق پلیس بوده‌اند.۳۹ نفر از دستگیرشدگان آزارگران جنسی سابقه‌دار هستند.

منبع : دویچه وله

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =