۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۷

شانا نوشت:پتروشیمی لرستان امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نفت، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان ملی و استانی افتتاح شد.

 پتروشیمی لرستان صبح امروز (سه شنبه ١٤ اردیبهشت) در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نفت، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان ملی و استانی افتتاح شد.

محمدحسین مغازه ای، مدیرعامل پتروشیمی لرستان در این مراسم اظهار کرد: پتروشیمی لرستان در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار احداث شده و محصولات طرح ۳۰۰ هزار تن در سال پلی اتیلن سبک خطی سنگین و ۳۰ هزار تن در سال بوتن وان است.

وی با بیان این که خوراک طرح به میزان ۳۲۴ هزار تن در سال از محل خط لوله اتیلن غرب تامین می شود، یادآور شد: این پروژه با ۲۵۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۲۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی آماده بهره برداری شده است.

پتروشیمی لرستان در سه مرحله راه اندازی شده که نخستین آن شامل سرویسهای جانبی در شهریورماه سال ١٣٩٢ بود، مرحله دوم مربوط به تولید بوتن -١ بود که در فروردین ١٣٩٣ راه اندازی شد و مرحله نهایی اواخر پارسال بود که مربوط به پلی اتیلن سبک و سنگین خطی است.

طرح پتروشیمی لرستان از آخرین فناوریهای جهانی برای حفظ محیط زیست استفاده کرده و تأمین مالی و پیمانکاری آن از طریق منابع و متخصصان داخلی انجام شده است و مصداق کامل سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =