۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸

وزیر خارجه انگلیس گفت که به شدت نگران وضعیت آتش بس برقرار شده در سوریه است و طرح های ابتکاری جدیدی برای زنده نگه داشتن روند مذاکرات سوریه لازم است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: من به شدت نگران وضعیت آتش بس در سوریه هستم و برای زنده نگه داشتن گفتگو در سوریه نیاز به طرح های ابتکاری جدیدی است.

اظهارات هاموند در شرایطی است که خشونت ها در شهر حلب بار دیگر تشدید شده است. واشنگتن و مسکو اعلام کرده اند که در حال تلاش و کار سخت هستند تا آتش بس به حلب نیز گسترش یابد.

هاموند در جمع خبرنگاران در شهر مکزیکو سیتی تصریح کرد: نیاز به طرح های ابتکاری جدیدی است تا مذاکرات سوریه همچنان به حیات خود ادامه دهد، مخالفان میانه روی سوری سخت است که خود را برای مشارکت در روند سیاسی سوریه، توجیه کنند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشستی در شهر ژنو شرکت کرد تا برای تجدید آتش بس اعلام شده دو ماهه با میانجیگری روسیه و سازمان ملل، تلاش کند.

درگیری های حلب به شدت روند مذاکرات صلح سوریه را تهدید می کند. هاموند گفت: امیدوارم طی روزهای آینده شاهد پیشرفت هایی باشیم. آمریکا و روسیه برای برگزاری نشست هایی در خصوص سوریه در ژنو، میانجیگری کرده اند. من انتظار دارم که نشست های بین المللی بیشتری طی هفته آینده یا بعد از آن برگزار شود.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =