۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰
سفته بازی سامورایی ها

ژاپن آماده است تا در صورت نیاز تمهیداتی برای بازار ارز بیاندیشد به طوریکه وزیر دارایی ژاپن اعلام کرده احتکار کالا توسط فعالان بازار نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش ارزش«ین» در بازار موجب این شده که سفته بازی به وجود آید و این موضوع بسیار نگران کننده است.

برهمین اساس اگر نیازی باشد ژاپن واکنش نشان خواهد داد.کارشناسان معتقدند تغییر قیمت ین در دو روز قطعا سفته بازی یک طرفه به حساب می آید و خیلی نگران کننده است. 

صرافان مستقر در فرودگاه هاندا، که روزانه اقدام به مبادله ارز مسافری می کنند خبر داده که با دقت ارزها را رصد می کنیم و گوش به زنگ اخبار هستیم. این اظهار نظر نشان می دهد که کارشناسان ارز نیز در انتظار تغییرات روزانه ارزش ین هستند. 

در همین حال تارو آسو وزیر دارایی ژاپن اعلام کرد، دولت به دقت بازارهای ارز را رصد کرده تا از ادامه‌ نیافتن روند سفته‌بازی اطمینان یابد  و در صورت لزوم اقداماتی را انجام خواهد داد. 

پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن، بر خلاف انتظار بازار از اعمال تسهیلات پولی بیشتر صرف‌نظر کرد، در آخرین روز ماه آوریل، ین با رشد در برابر دلار به بالاترین سطح ارزش در 18 ماه اخیر خود رسید و در مقابل دلار 106.21 ارزش گذاری شد. در سال جاری ین با رشدی 13 درصدی در برابر دلار مواجه شده است.

آسو در سفرش به آلمان  گفت که با اینکه من به آلمان سفر خواهم کرد ولی تلفن ها و راه های مختلفی وجود دارد تا در تماس باشند و ما برای اقدام‌های جدی آماده هستیم.

آسو در حالی این اظهارات را ابراز کرده که وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی، شیوه صادرات و عملیات ارزی کشورهایی چون چین،‌ ژاپن، آلمان، کره‌جنوبی و تایوان را مورد انتقاد قرار داده بود. وزیر دارایی ژاپن اعلام کرد گزارش 29 آوریل خزانه‌داری آمریکا توانایی ژاپن در انجام اعمال مورد نیاز را دست‌کم گرفته است. 

وزیر دارایی گفته است که گزارش آمریکا نیازی به  واکنش ندارد.

منبع:بلومبرگ



22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =