ایلنا نوشت : برنامه‌های فیلم تئاتر فصل بهار در پردیس سینمایی چارسو، 25 اردیبهشت با پخش فیلم نمایش «بازی استریندبرگ» به کارگردانی حمید سمندریان آغاز می‌شود.

عباس غفاری از برگزارکنندگان برنامه‌های تئاتری پردیس چهارسو؛ همچنین  اجرای «کارنامه بندار بیدخش» بهرام بیضایی و «عروسی خون» علی رفیعی را دو فیلم تئاتر بعدی پردیس چارسو اعلام کرد.

او «چهارسوخوانی» را دیگر برنامه فصل بهار در مجموعه چارسو اعلام کرد و گفت: برنامه‌های چهارسوخوانی این فصل که عنوان «نمایشنامه‌های مارتین مک دونا» را دارد، 18 اردیبهشت با نمایشنامه خوانی «اینیشمور» توسط حسن معجونی و گروه لیو آغاز می‌شود.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: نمایشنامه بعدی در اول خرداد توسط حمید آذرنگ و ساناز بیان اجرا می‌شود؛ نادر برهانی مرند، اصغر دشتی و رضا گوران از دیگر کارگردانانی هستند که در فصل مارتین مک دونا نمایشنامه‌خوانی می‌کنند.

غفاری با تاکید بر اینکه در این نمایشنامه‌خوانی‌ها علاوه بر کارگردانان حرفه‌ای سراغ جوان‌ترهای تئاتر هم رفته‌ایم، به قیمت بلیت نمایشنامه‌خوانی و فیلم تئاترها اشاره کرد و گفت: هزینه هر یک از این اجراها تنها 10 هزار تومان است که علاقه‌مندان آن را از طریق سایت تیوال و سایت پردیس چارسو می‌توانند خریداری کنند.

او همچنین از برگزاری مسابقه و رقابت نمایشنامه‌نویسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی فراخوانی برای این رقابت آماده شده و اطلاع‌رسانی می‌شود. قصد داریم علاوه بر جوایز نقدی، آثار برگزیده و منتخب را تبدیل به نمایشنامه‌های صوتی کنیم.

غفاری با اشاره به فیلم تئاترهای پخش شده در این برنامه، گفت: در فیلم تئاترها هیچ محدودیت موضوعی یا جغرافیایی وجود ندارد. قصد داریم سراغ فیلم‌هایی که براساس نمایشنامه‌های برتر جهان ساخته شده‌اند نیز برویم. شروع فیلم تئاترها را به نمایش‌های مطرح دهه هفتاد اختصاص داده‌ایم و جامعه هدف‌مان در مرحله اول دانشجویان و سپس تماشاگران عادی هستند.

او یادآور شد: قصد داریم در آینده فراخوان‌هایی برای مسابقات ترانه‌سرایی و فیلم‌نامه نویسی برای فیلم کوتاه آماده و منتشر کنیم.

شب‌های ادبیات انگلیسی با چهار تراژدی از شکسپیر/ اجرای موسیقی محیطی

اشکان خطیبی، از دیگر برگزارکنندگان برنامه‌های تئاتری پردیس چارسو در تشریح برنامه شب‌های ادبیات انگلیسی گفت: برنامه‌های این فصل به آشنایی و نقد هرمونتیک چهار تراژدی و غزلیات شکسپیر اختصاص دارد.

او تاکید کرد: قصد داریم در فصل‌های بعدی برنامه‌های تئاتری پردیس چارسو، برنامه‌های چهارسو خوانی، شب‌های ادبیات انگلیسی و فیلم تئاترها به یک هم‌پوشانی برسند و در دو فصل مداوم، ارتباطی موضوعی با یکدیگر داشته باشند؛ مثلا اگر در این فصل نمایشنامه‌خوانی‌ها درباره مارتین مک دونا است، فصل بعدی فیلم تئاترها به همین موضوع اختصاص می‌یابد.

این بازیگر تئاتر و سینما برگزاری چنین برنامه‌هایی را فراخوانی برای هم‌دلی بیشتر در فضای تئاتر کشور توصیف کرد و گفت: امیدواریم گروه‌های تئاتری بیشتری به دعوت ما پاسخ مثبت بدهند تا بتوانیم با کمک هم نشان دهیم در گذشته چه نمایش‌های خوب و قدرتمندی به روی صحنه رفته بود.

اشکان خطیبی؛ راه‌اندازی سینماتک را از برنامه‌های بعدی این گروه در پردیس چارسو اعلام کرد و گفت: این برنامه تنها به اکران فیلم‌های خارجی روز و وجه سرگرم‌کنندگی آنها نمی‌پردازد بلکه فیلم‌ها براساس رایزنی گروه انتخاب شده و در کنار فیلم‌های روز، بخشی نیز به اکران فیلم‌های دهه 50 میلادی اختصاص خواهد داشت.

خطیبی همچنین خبر داد: امیدواریم بتوانیم تا پیش از شروع ماه مبارک رمضان برنامه اجرای موسیقی محیطی را در پردیس چارسو آغاز کنیم؛ قبلا حدود 30 گروه موسیقی محیطی با پردیس چارسو همکاری می‌کردند که ترس‌های پیش از انتخابات مجلس در سال گذشته باعث تعطیلی برنامه‌های آنها شد. امیدوارم حالا که آن ترس‌ها برطرف شده، اجرای موسیقی دیگر از فضاهایی که در آن رویدادی هنری اجرا می‌شود قطع نشود.

یک ماه و یک تجلیل هنری

بابک چمن‌آرا، مدیر مرکز موسیقی بتهوون با بیان اینکه پردیس چارسو تبدیل به یک پاتوق فرهنگی شده است، گفت: همین پاتوق شدن باعث شده به اجرای برنامه‌های مختلفی در این فضا فکر کنیم و مناسبت‌های دیگری را هم برای دور هم جمع شدن علاقه‌مندان هنر فراهم کنیم.

بابک چمن‌آرا ادامه داد: در هر ماه از هر فصل یک هنرمند را در رشته‌های مختلف هنری انتخاب کرده و مراسم تجلیل و قدردانی از آنها برگزار می‌کنیم؛ تعریف اصلی ما در این برنامه‌ها تهران و احیای برنامه‌های فرهنگی هنری گذشته آن است بنابراین کسانی را برای تجلیل انتخاب می‌کنیم که یا در تهران یا برای تهران کار هنری کرده‌اند.

یادآور می‌شود، تمامی برنامه‌های این گروه در پردیس چارسو برای فصل بهار ساعت 7.30 عصر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت و جزئیات برنامه‌ها به سایت تیوال یا سایت پردیس چارسو مراجعه کنند.

58241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =