نتایج یک نظرسنجی حاکی از نزدیک بودن رقابت میان مخالفان و موافقان حضور انگلیس در اتحادیه اروپا و تمایل بیشتر سالمندان این کشور برای خروج از این اتحادیه است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط ایندیپندنت، 50 درصد مردم بریتانیا مخالف و 50 درصد نیز موافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند اما حضور میزان بیشتری از مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در انتخابات می‌تواند کفه ترازو را به سود آنها تغییر دهد.

طبق این نظرسنجی آنلاین که از دو هزار نفر انجام شد اظهارات اوباما درباره ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا نیز آنچنان تاثیرگذار نبوده است. با اینحال 23 درصد اعلام کردند که حمایت وی از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا می‌تواند باعث تمایل بیشتر نسبت به این مسئله شود. پس از صحبتهای اوباما 45 درصد معتقدند که تمایل به خروج از اتحادیه داشته و 43 درصد نیز تمایل به ادامه حضور در اتحادیه اروپا دارند.

51 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی معتقدند که در همه‌پرسی تیرماه به ادامه حضور در اتحادیه اروپا رای خواهند داد درحالی که تنها 17 درصد اعلام کردند مخالف ادامه حضور در این اتحادیه هستند. یک سوم از افراد نیز پاسخ مشخصی برای این سوال نداشتند.

رده سنی 65 سال و بیشتر افرادی هستند که 80 درصد از آنها اعلام کرده‌اند مسلما در همه‌پرسی شرکت خواهند کرد. این درحالی است که اکثر این افراد خواستار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند. 60 درصد از این سالمندان حامی خروج  و 40 درصد نیز مخالف خروج از اتحادیه اروپا هستند.

پیش از این آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تاکید کرد: توافق تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا منافع اقتصادی به همراه خواهد داشت. ادامه عضویت در اتحادیه اروپا نیز این مساله را تضمین خواهد کرد که انگلیس همچنان از نظر اقتصادی کشوری موفق خواهد بود.

وی تصریح کرد: چیزی که باید واقعا درباره آن صحبت کرد این است که مزایای عضویت در اتحادیه اروپا و مزایای قرارداد تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا چیست.

مرکل گفت: هر کسی از دیدگاه خودش در این باره صحبت می کند. من نیز از دیدگاه خودم صحبت می کنم. ما یک انگلیس مقتدر و قوی از نظر اقتصادی را در اتحادیه اروپا می خواهیم.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =