تسنیم نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت از طرح این سازمان و بانک‌های ملت و ملی برای ودیعه گذاران عمره برای سفر ب عتبات عالیات خبر داد و گفت: ودیعه گذاران ‌می‌توانند بنابر این پیشنهاد با حفظ نوبت و فیش خود از تسهیلات برای سفر بهره بگیرند.

سعید اوحدی با اعلام این مطلب افزود: به دنبال این هستیم که تا زمان برقراری مجدد سفر حج برای عمره گذاران تسهیلاتی را برای ودیعه‌گذاران که دوستدار سفر به عتبات عالیات هستند را فراهم آوریم که بنابراین موضوع طرحی را با مسئولان بانک ملی و ملت در میان گذاشتیم.

وی ادامه داد: بنابر این طرح که مراحل تهیه آن در حال نهایی شدن است بانک‌ها مکلف می‌شوند با مساعدت مبلغ یک میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار ودیعه گذاران حج عمره برای سفر به کربلا قرار دهند که البته ودیعه اصلی و نوبت ودیعه گذاران در جای خود باقی می‌ماند.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: این تمهیدات برای علاقمندان به سفر معنوی عتبات تدارک دیده شده و قطعا بسیاری از ودیعه گذاران نیز از آن استقبال خواهند کرد که امیدواریم این مهم هرچه زودتر نهایی شود.

اوحدی به افزایش تعداد زائران عتبات عالیات در نوروز اشاره کرد و افزود: امسال شاهد حضور 135 هزار نفر بودیم که نشانگر افزایش چشمگیر زائران بود و بعد از نوروز نیز جلسات آسیب شناسی را آغاز کردیم که امیدواریم در سال 95 به هدف لازم برای افزایش اعزام زائران تا یک میلیون زائر برسیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کاروان‌های غیرقانونی به هیچ عنوان زیرنظر سازمان حج و زیارت نیستند اضافه کرد: مشتاقانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند باید حتما از طریق مراجع قانونی و کاروان‌های دارای مجوز سازمان حج و زیارت اعزام شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از برنامه‌های سازمان متبوعش برای ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برای ماه رمضان بسته‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم حتی قصد داریم تا 15 درصد کاهش قیمت‌ها را در نظر بگیریم.

سفر به سوریه منوط پیوست امنیتی است

اوحدی همچنین درباره سفر به سوریه اظهار داشت: در سفر اخیر مسئولان گردشگری سوریه قرار بر این شد تا پیوست امنیتی را تدارک ببینند تا بعد از مورد تایید بودن اعزام‌ها از سر گرفته شود.

وی اضافه کرد: چند روز قبل بعد از پیروزی‌های اخیر که در سوریه انجام گرفت وزیر گردشگری سوریه دعوت نامه‌ای را برای مذاکرات درباره اعزام زائران ارسال کرد و مقامات گردشگری این کشور تاکید کردند که پیوست امنیتی را آماده کرده‌اند؛ ما نیز در صورتی که این پیوست امنیتی را به تایید برسانیم و زیر ساخت‌ها رامدنظر قرار دهیم زائران را اعزام می‌کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان اظهار داشت: شرایط سوریه در حال حاضر مناسب است اما در هر حال این سفر نیاز به پیوست امنیتی دارد که امیدواریم نهایی شود و مشتاقان این سفر زیارتی به این کشور اعزام شوند.
47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =