رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به کارشکنی سعودی ها درباره حج امسال و پاسخ ندادن به شروط و درخواست های ایران گفت: ادامه چنین رفتاری ما را وارد محدوده قرمز زمانبندی اجرای عملیات حج کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی در پاسخ به این سئوال که قرار بود تا آخر هفته عربستان نظر نهایی خود را راجع به پیشنهادات و درخواست های ایران اعلام کند، افزود: ما تلاش کردیم از طریق مذاکره مسائل و مشکلات راجع به تمتع امسال را برطرف کنیم تا فریضه حج برای زائران ایرانی با حفظ عزت و کرامت برگزار شود اما دولت عربستان تا به امروز جوابی به شروط و خطوط قرمز ما نداده است.

وی تامین امنیت زائران را مهمترین خط قرمز جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در این باره در مذاکرات مکه ۲۰ پیشنهاد و راهکار را به آنها اعلام کردیم.

اوحدی افزود: همچنین درباره چگونگی صدور ویزا و چگونگی بهره مندی زائران از خدمات کنسولی در صورت بروز مشکلات احتمالی که جزو خطوط قرمز ماست؛ وزارت حج عربستان هیچ پاسخی نداده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تا به این لحظه ۴ ماه از زمان انجام امور اجرایی عملیات حج نسبت به سال گذشته عقب تر هستیم.

اوحدی گفت: ما نیاز به زمان کافی برای تمهیدات لازم برای قراردادهای مسکن، حمل نقل زمینی و هوایی، تدارکات و مخصوصا قرارداد مربوط به ایام تشریق (اعمال منا و عرفات) داریم اما متاسفانه با توجه به اینکه دولت عربستان تاکنون جوابی نداده است ما عملا وارد محدوده قرمز زمانبندی اجرای عملیات حج شده ایم.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =