ایسنا نوشت:

تویوتا موتور پی برده است مشتریان مایلند برای ایمنی در مرگبارترین جاده‌های جهان پول بیشتری پرداخت کنند.

سال های زیادی است که خودروسازان به دلیل نگرانی از اینکه بالاتر رفتن هزینه‌ها به فروششان لطمه بزند، تمایلی به استاندارد کردن ایربگ در مدلهای مورد عرضه در هند نداشته اند.

با اینهمه طبق آمار گردآوری شده توسط بلومبرگ، هشت ماه پس از اینکه تویوتا نصب این دستگاهها را در همه مدلهای مورد عرضه در هند آغاز کرد، شاهد افزایش 19 درصدی فروش در مدت مذکور در مقایسه با رشد پنج درصدی فروش کل صنعت خودرو بوده است.

راجا، نایب رییس و مدیرفروش و بازاریابی واحد هندی تویوتا در این باره گفت: رشد فروش بهتر از حد انتظار ما بود. حتی در شهرهای کوچکتر مردم نسبت به ضرورت امکانات ایمنی در خودرو واقف شده اند.

هند با داشتن تنها یک درصد از وسایل نقلیه موتوری جهان، 15 درصد از کل تلفات ترافیک را به خود اختصاص داده است. با وجود چنین آمار تاسف باری، دولت هند هنوز ایربگها یا تست تصادف خودرو را اجباری نکرده است.

بر اساس گزارش موسسه جی دی پاور اند آسوشیتس که میزان رضایت مشتری را بررسی می‌کند، با رشد مالکیت خودرو، مشتریان متقاضی امکانات ایمنی بیشتری می‌شوند.

سال گذشته بیش از 80 درصد مشتریان در هند گفتند خواستار ترمزهای ضدقفل هستند و 76 درصد مایل بودند خودرویشان مجهز به ایربگ باشد.

دولت این کشور هم به تکاپو افتاده است. طبق توضیحات وزارت راه هند درباره لایحه جدید در ارتباط با ایمنی حمل و نقل، بهبود استانداردهای ایمنی در بزرگراه‌های این کشور تولید اقتصادی را چهار درصد افزایش خواهد داد.

قانون پیشنهادی جریمه‌های سنگین‌تر را برای تخلفات ترافیکی، ایجاد سازمان واحدی برای مجوزدهی و تاسیس یک دیده بان ایمنی جاده مشابه سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا را الزامی می‌کند.

دولت هند در مارس اعلام کرد بمحض آماده شدن تسهیلات تست تصادف، تست تصادف از مقابل و کنار اجباری خواهد شد.

بازار خودروی هند که ششمین بازار دنیاست، با رشد سریع درآمد طبقه متوسط، به بازار نوظهوری تبدیل شده که انتظار می‌رود میزان رشد فروش آن از دو درصد در سال 2014 به شش تا هشت درصد در سال مالی جاری برسد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    33 3
    ﺳﺎﻳﭙﺎ ﻫﻢ ﻳﻪ ﻣﺪﻝ ﭘﺮاﻳﺪ ﺑﺮاﻱ ﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎﻱ اﻳﻤﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ