با وجود ورود خودروهای مدل جدید به بازار، روند قیمت‌ها در بازار خودرو از ثبات قیمت ها حکایت دارد.

چند هفته‌ای است که خودروسازان داخلی شروع به تبلیغات برای فروش خودرو با مدل 94 کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروش خودرو با مدل سال جدید در حالی این روزها توسط خودروسازان صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر شاهد این موضوع نبوده و خودروسازان مدل خودرو را در همان سال می‌فروختند تا در سال بعد به بهانه مدل جدید خودرو، قیمت‌ها را تا حدودی بتوانند افزایش دهند.

اما به دلیل این‌ که در حال حاضر بازار کشش گران‌تر شدن خودروهای داخلی را ندارد و مصرف‌کنندگان با همین قیمت‌ها نیز توان خرید خودرو را ندارند، خودروسازان فعلا به‌دنبال گران کردن خودرو نیستند و قبل از سال جدید شروع به عرضه خودرو با مدل 94 کرده‌اند.

بر این اساس، با وجود ورود خودروهای مدل جدید به بازار، روند قیمت‌ها در بازار خودرو از ثبات قیمت ها حکایت دارد. در این رابطه، می‌توان قیمت‌ها را با چند هفته قبل که مدل خودروها مدل 93 بوده است، مقایسه کرد؛ به نحوی که پژوپارس مدل 94 در حال حاضر با قیمت 37 میلیون و 500 هزار تومان، پژو405 بنزین‌سوز با مدل 94 با قیمت 29 میلیون و 500 هزار تومان، پژو دوگانه‌سوز با مدل 94 با قیمت 31 میلیون و 500 هزار تومان و سمند LX با مدل 94 با قیمت 30 میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود. همچنین پژو206 صندوق‌دار V8 با مدل 94 حدود 37 میلیون تومان، پراید 131 با مدل 94 حدود 20 میلیون و 300 هزار تومان، پراید 111 با مدل سال جدید 20 میلیون و 400 هزار تومان و تیبا 24 میلیون تومان قیمت دارد.

بررسی این قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت خودروها با قیمت چند هفته پیش با مدل 93 یا تقریبا تفاوتی نکرده است و یا تفاوت ناچیزی در حد 200 تا 500 هزار تومان داشته است. این در حالی است که در سال‌های گذشته تفاوت قیمت خودروها با مدل جدید به صورت میلیونی بود.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    30 1
    با دلار3500 تومنی هم حساب کنید قیمت خودرو های داخلی واقعا ظلم به مصرف کننده هست شما با این پول ها تو همبن کشور های همسایه و منطقه بهترین ماشین های روز دنیا رو میتونید سوار شین حالا گرون هم بکنن؟؟؟؟؟
  • مردم IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    38 5
    دیگه اون دوران تموم شد که خودروهای بی کیفیت رو هر جور که دوست داشتن به مردم میدادن . الان خیلی ها حاضرن ماشین چینی بخرن ولی زیر حرف زور خودروسازان داخلی نرن.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    27 1
    ما منتظر پراید سی یا چهل میلیونی هستیم
  • ممد آقا A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    14 2
    حالا اینقدر بگید ماشین گرون نشده تا بالاخره گرون بشه. چیز دیگه ای نیست بهش بپردازید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا انتقاد رو انعکاس بدهید
  • حیدری A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    13 1
    آقا لطفا از فروش پانزده روزه ی ویژه دهه فجر خبر بنویسید من با هزار زحمت و قرض و قوله و وام یه پراید 111 se نوشتم حالا جای پونزده روز حدود یک ماه گذشته از کارو زندگیم افتادم و دیگه هزار تومن جیبم نیست به خاطر اینکه با ماشین کار می کنم از طرفی مجبورم به خاطر سن و سال والدینم ماشین حتما داشته باشم حالا نمایندگی میگه اصلا معلوم نیست ماشینو اینور سال تحویل بدن یا نه تورو خدا یه گزارش بنویسید مشکل مام حل بشه اینا عادت کردن تا خبر رسانی عمومی نشده پول مردم دستشون باشه و وسیله ی نقلیشونو تحویل ندن
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    28 2
    نخرید مردم عزیز. خواهش میکنم نخرید تا این انحصار طلبی تموم بشه. بزارید همونجور که میگن این خوردروهای با کیفیت صادر بشه و سود بیشتری نصیب خودروسازها بشه.
  • بابك A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    31 1
    ديگه كشش خبر هاي ماشين رو ندارم خبر آنلاين ميفهمي؟
  • درگز IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    21 1
    بازار دیگر کشش گرانی بیشتر خودرو را ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بازخداروشکرکه پی بردین به این ماجرا