کتاب خاطرات احمد طالبی‌نژاد منتقد سرشناس سینما، با عنوان «از شما چه پنهان» به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این کتاب چندی پیش از سوی نشر چشمه عرضه شد و بعد از استقبال صورت گرفته از آن، چاپ دوم آن منتشر شد. مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب خاطرات منتقد سینما، عصر روز سه‌شنبه از ساعت 17 تا 19 در فروشگاه نشر چشمه واقع در مجتمع کوروش برگزار خواهد شد.

هوشنگ گلمکانی منتقد سینما و سردبیر مجله «فیلم» و محمد چرمشیر نمایشنامه‌نویس در مراسم رونمایی از کتاب در کنار طالبی‌نژاد حضور خواهند داشت.

طالبی‌نژاد معتقد است خاطره‌نویسی و حفظ و ضبط تاریخ شفاهی در سینما از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، او در این زمینه گفت:«برخی از سینماگران اقدام به نوشتن خاطرات یا مجموعه یادداشت هایی از خودشان می‌کنند که فکر می‌کنم این شیوه خاطره‌نویسی برای جذب علاقه‌مندان به حوزه سینما خیلی خوب است. چرا که بخشی از سینما  یا هر هنر دیگری در همین خاطراتی که منتشر می‌شوند نهفته است.»

او همچنین درباره نگارش کتاب خاطراتش هم توضیح داد:«من با این شیوه خاطره‌نویسی موافق هستم. به همین دلیل هم اقدام به انتشار مجموعه خاطرات سینمایی و مطبوعاتی خود در طول 40 سال کرده‌ام که با نام «از شما چه پنهان» منتشر شده است. این کتاب درباره افراد و نشریات موثر در سینمای قبل از انقلاب و در بردارنده تغییرات سینما و مطبوعات فرهنگی در 40 سال گذشته و زمانی است که کار مطبوعاتی می‌کردم. این خاطرات، شخصی نیست، بلکه سیر تحولات نشریات سینمایی سه دهه گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهد.»

کتاب حاضر با یادداشتی از هوشنگ گلمکانی با عنوان «حدیث‌ غم‌بار آرزومندی ما» منتشر شده و دارای 12 فصل است. 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا شوقی A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    8 0
    باخواندن این کتاب باید به آقای طالبی نژاد خسته نباشید گفت واینکه ایشان باتمام ابتلا هایی که بر سرش آمده اینچنین استوارو امیدوار و بدون رودر بایستی با هر کس در مسیر درست وارزشمند و فرهنگی گام برمی دارد .دست مریزاد دونده استقامت .منتظر قلم ونثر روان و زیبایت همچنین فعالیت های ارزشمندت و مهم تر از همه نقدهای زیبایت می مانیم.