موضوع اختلاف حقوق پرستاران و پزشکان سبب شد تا برخی از کاربران آن را عادلانه بدانند و برخی هم آن را با حقوق خودشان مقایسه کنند و نظرها در این باره مختلف است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سالهاست که موضوع پایین بودن حقوق پرستاران نسبت به پزشکان مطرح می شود و در دولت یازدهم هم هرچند تلاش هایی برای بهبود اوضاع پرستاران شده،‌ اما هنوز شرایط باب میل پرستاران نشده است. خبرآنلاین دراین باره گزارشی را منتشر کرد (اینجا) که واکنش های متفاوتی را در بر داشت؛ از تایید گزارش تا نفی آن از سوی ظاهرا پرستاران و پزشکان. بیش از ۲۷۰ نظر تایید شده برای این خبر نشان دهنده میزان اهمیت موضوع برای کادر درمانی است.

نظرات کاربران

اما کاربران نسبت به این موضوع نظرات مختلفی دارند. بعضی از کاربران علت این تفاوت را در سالهای درس خواندن می دانند و معتقدند که چون یک پزشک سالهای بیشتری درس می خواند، پس حق گرفتن حقوق بالاتری هم باید داشته باشد.

نام شرح اظهار نظر
بی نام اين اشكال از دولت است كه نتوانسته مبلغ دل خواه ان ها را تامين كند،وگرنه پزشكي كه ١٥ سال درس ميخواند و شب هايي كه همه با زن و فرزندانشان ميخوابند كشيك ميدهد و تا صبح بيدار است و هزاران سختي ديگر، نبايد مغرضانه ان ها را بكوبيم البته پرستاران هم بسيار زحمت كش و مطمعنا بايد حقوق و مزاياي ان ها بسيار بالا بيايد.
بی نام
پزشکان سالهای زیادی باید سختی بکشن تا به درآمد برسن. نسبت حقوق هم حدود 10 به 1 هست. نباید درآمد متخصصهایی که سالهاست طبابت می کنن و مشهور هستن رو تو این مقایسه حقوق وارد کرد.
ناشناس پزشکان از نخبگان مملکت هستند.اکثر نفرات برتر کنکوردر رشته تجربی در این شغل پذیرفته می شوند ...درضمن پرستاران هم1500000حقوق می گیرند که نسبت به معلمان وسایر شغل های کارشناسی درامد کمی نیست
سهیلا کجای دنیا بابت چند سال بیشتر درس خوندن چندین میلیون بیشتر حقوق میگیرن؟من منکر زحمت پزشکان محترم نیستم،ولی تنها پزشکا درس خوندن،این همه مهندس و افراد تحصیل کرده داریم کدومشون اییییینقد حقوق و مزایا دارن؟سیستم کشور ما پزشک سالاری شده متاسفانه، همین پزشکا اگه برن خارج از کشور عمرا بتونن کار کنند،چون خیییییلی از کارایی رو که انجام میدن اونجا، اینجا پرستار انجام میده پولشم تو جیب پزشکا میره.اصلا ما کاری به پزشکا نداریم، حق ما رو کامل بدن،ما فقط حق و حقوق خودمون رو میخوایم.


اما برخی از کاربران آمار را اشتباه و این تفاوت حقوق را درست نمی دانند؛

نام شرح اظهار نظر
مهرداد رای من جالبه عدد100تا300 برابر از کجا اومده، احتمالا منظور حقوق یک پرستار طرحی 24ساله با یک اقلیت پزشکان معروف محدود تهران و معدود شهرستانها با سالها کار تجربه ومعروفیت هست. وگرنه من جراح 40 ساله با کار در چند شیفت بیمارستان به زحمت 3 یا4 برابر یک پرستار همسن وسال درآمد دارم. اونهم با مسوولیت و زمان کاری بیشتر. وقتی یک عدد اعلام میشه باید مقایسه بین میانگین درآمد شغلها باشه، نه قیاس میانگین با بالاترینها. این رو هم بگید یک پرستار طرحی 22 تا 24 ساله 10 برابر انترن همسن خود و دو برابر یه رزیدنت معمولا 30 تا38 ساله و معادل رزیدنت فوق تخصص با حدود 40سال سن پول میگیره. کمی از این زاویه و منصفانه با اعدادی حقیقی نگاه کنید
بی نام
300 برابر اغراق آمیز است ، یعنی اگه در بیمارستانی پرستار 1 میلیون میگیره پزشک 300 ملیون ؟؟
بی نام
خبرانلاین چرا حرفهای دروغ رو بدون اشاره به رفرنس به عنوان خبر کار می کنی؟ 100 تا 300 برابر؟ دروغ به این واضحی؟ یعنی کف در آمدپزشک 200 تا 300 میلیونه؟ در چند سال گذشته آمار دروغ دادن باب شده و هرکی هر آماری رو راحت میگه از نرخ تورم تا تفاوت پرداخت.... همین جنابان نظام پرستاری دفعه قبل می گفتن که در آمریکا درامد پرستار از پزشک بیشتره که خود خبرانلاین هم زده بود فرمایشاتشونو... حالا میگن در آمریکا دریافت پزشک سه برابرپرستاره... گرچه این هم دروغه ولیی چی شد؟ هر روز مثل نرخ دلار ما آمارهاتون عوض میشه؟
بی نام
۱۰۰۳۰۰ برابرقطعا اشتباه هست. ۲ تا ۵ برابر صحیح است. امار هر کشور براساس مقایسه پرسنل بخش دولتی با سابقه کاری برابر می باشد٬ نه مقایسه یک جراح قلب با ۳۰ سال تجربه در بخش خصوصی با یک پرستار تازه کار در بخش دولتی


برخی پرستاران و پزشکان هم نسبت به این گزارش عکس العمل نشان داده اند که در جدول زیر آمده است:

نام شرح اظهار نظر
پرستار من یه پرستار با سابقه کاری 8ساله هستم. حقوق من با افزایش جدید وزارت پزشکان شده 1500000 بعد پزشک متخصص بیمارستان ما درآمدش 54000000 میلیون هست. ببینید یارانه مردم بیچاره چطوری به جیب این مثلا نخبگان ریخته میشه. نخبگان واقعی شهدا هستن نه کسانی که با سهمیه نخبه شدن.
قاسمی بهتره وزیر محترم یه سر به بیمارستان ها بزنه و ناشناس از بیماران سوال کنه با وجود اجرای طرح سلامت هنوز هم اکثر پزشکان بخصوص پزشکان زنان زایمان زیر میزی آنچنانی میگیرند بیماران یه شماره حساب دستشونه و جلوی بانک بیمارستان در حال پول ریختن به حساب این پزشک و آن پزشک هستند تفاوتش با قبل اینه که یه متن میدن مریض و همراهش بنویسند که با رضایت کامل خود این پول را به پزشک میدهند واقعا جای تاسف داره
بی نام
به کسی که نمیخواهد چیزی را بفهمد به زور نمی شود فهماند هیچ شغلی به سختی پرستاران عزیز نیست پزشک روزی یکبار بیمار را ویزیت میکند پرستاران 24 ساعته مراقب وضعیت بیمار هستند .در تمام تعطیلیها شیفت هستن .در معرض انواع بیماریها و هر نوع الودگی از کلیه اقشار جامعه هستند .در کجای دنیا سرم تراپی و انفپزیون خون و ..... پرستار انجام میدهد و پولش را پزشک میگیرد .
حامد سلام به تمام معلمان این مرز و بوم. خسته نباشید من یک پرستارم البته معلمان در کشور های دیگر بالاترین درآمد ها رو دارند و ما هم قبول داریم دوتا از عموهای من معلم هستند و نظر شما رو داشتند اما وقتی من خودم بیمارستان بستری بودم و این عموی من یک روز همراه من بود دوام نیاورد و اذعان کرد که سختی کار ماها چیه متاسفانه وزیر محترم یک اشتباه بزرگ کردند و حرفه مارو جهت فرار از واقعیت با دیگر شغل ها مقایسه کردند در حالی که خود ما هم خودمان را با پزشکان مقایسه نمی کنیم و فقط به دنبال اجرای عدالت هستیم. به تک تک افراد جامعه قول می دهم اگر این طرح با تبعیض ها ادامه پیدا کنه قطعا شکست خورده خواهد بود.
علیرضا پزشکایی که اینجا نظر میزارن مطلع باشن که پرستارا تقاضای کم شدن حقوق اونها رو ندارن ما فقط داریم از رشته ی خودمون دفاع میکنیم. همه ی دنیا میدونن که پرستارای ایرانی بهترین پرستارها هستند و همه جای دنیا اونها رو میخوان اما ما اینجا موندیم تا علم و مهارتمون رو برای ملت خودمون خرج کنیم حالا اینکه میخوایم حقمون رو داشته باشیم فک نکنم خواسته ی نامعقولی باشه .درضمن اینکه حقوق پرستاران کمه برای همه از جمله وزیر بهداشت هم روشنه پس لطفا تلاش نکنید که با منطقی که فقط خودتون قبولش دارین ثابت کنید که حقوق پرستاران و پیراپزشکان زیاده.
بی نام اختلاف برسر حقوق فیش حقوقی نیست اختلاف برسر کارانه است مبلغ کارانه پیراپزشک200هزارتومن وکارانه پزشک حداقل 20ملیون تومنه که اختلاف میشه 100 برابرواقعا نمیدونین یا دارین خودتونو میزنین به اون راه بعد هم طرف حساب ما پزشکان عمومی همنیستن چون اونا پابه پای پرستاران بربالین بیمار حضوردارن
ابراهیم والا پزشکای طرحی که دور بر ما هستن حقوقشون 4 تا 5 برابر یه پرستار با 20 سال سابقه کار هست.مگه پزشک عمومی چند سال بیشتر از یه پرستار درس خونده.؟؟ پزشکا مسئولیت چی رو قبول میکنن؟؟ اگه مریض خوب شد کار پزشکه اگه اتفاقی افتاد میافته گردن پرستار، یعنی میندازن؟؟
پویا تیموری نظر من این اختلاف پرداختی کاملا نا عادلانه س. پزشکان هیچ کار سختی انجام نمیدن در بخش و فقط وظیفه ی تشخیص دارن اما درمان کار پرستاره. این بی عدالتی در هیچ جای کشور وجود نداره. بنظر من تو کشور ما پزشکا یه ابهت پوشالی دارن. در صورتی که پرستار نباشه علم پزشک به درد لای جرز دیوار میخوره.
احمد با سلام و عرض ادب اینکه وزیر محترم بهداشت میگن قیاس نکنید مگه میشه وقتی تو یک محیط کار مشابه هستی و میبینی دوش درمان بیماران رو بیشتر به خاطر مراقبت 24 ساعته داری میکشی ولی پزشکی که اومده یه دستور گذاشت و رفت یا روزای انکالی شو تلفنی دستور میده فحش و ناسزاشو تو میخوری یا گاهن بیمار در شرایط بدو باید استیبل کنی تا دکتر برسه و استرسشو به جون بخری یا گاهن اونم نه کم بلکه توومواردی باید تشخیص اشتباه بپوشونی و درست کنی اخرش ببینی مابه تفاوت دریافتیتون اونقددزیتده که اصلا نمیشه قیاس کرد انگیزه واسه کار میمونه
ناشناس ما پرستارا حق خودمون رو از پزشکا نمیخواهیم . و به کسی هم کار نداریم . ولی تفاوت حقوقی پزشکا و پرستارا تو ایران چرا باید انقد زیاد باشه . با وجود اینکه پرستار شب تا صبح با لا سر مریضه و پزشک گرامی انکال به راحتی در خواب ناز به سر میبر ه خیلی از کارای مربوط به پزشکا رو ما انجام میدیم اما کارانه اونا بالا میره .چه کسی پاسخگوی این بی عدالتی هاست .
بی نام من پزشک اطفالم دریافتی پنج میلیون بعداز۲۵سال سابقه حاضرم فیش رو هم ارائه بدم به نویسنده مطلب فیش یک پرستار بیمارستان محل کارم با۵ سال سابقه رو هم بیارید۰حدود دوبرابر میشه سیصد برابر نمیخوام ۴برابر کافیه حقم نیست۰؟
عبدالله ماپرستاران فقط و فقط خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری که هفت سال ونیم پبش به تصویب مجلس رسیده است می باشیم
بی نام
سلام من یه پرستار با چهار سال سابقه کار هستم که ماهی یک میلیون و صد هزار میگیرم حتی شامل افزایش حقوق صد و هشتاد تومن هم نشدم مگه یه پرستار قراردادی کمتر ازیمانی مار میکنه منکار میکنه ما حتی بین خودمون هم تبعیض داریم
آریانا بنده پزشک فوق تخصص خون و سرطان و فول تایم دولتی در یکی از شلوغترین بیمارستانهای ایران هستم. متوسط بستری بالای 10 بیمار و شیمی درمانی بیش از 3 نفر در روز و حدود 300 بیوپسی مغز استخوان در سال دارم. با سن 40 سال با تعرفه های جدید قبلا بیوپسی مغز استخوان در بیمارستان 18 هزار تومان بود که البته هنوز پرداخت نشده ماهانه 20 تا 25 میلیون تومان قرار است درامد داشته باشم. ایا دریافتی یک پرستار ماهیانه 100 تا 300 هزار تومان است. منکر زحمات پرستاران عزیز نیستم ودست بوس انها وتمامی معلمان و مهندسان وکارگران وتمام مردم سرزمینم میباشم و ارزو دارم همه زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند اما بیایید به جای غیر مستند حرف زدن حقوق حقه خود را از مسئولانمان طلب کنیم.
سید یک پزشک متخصص ارتوپدی طرحی دریک بیمارستان دولتی 40میلیون تومان کارانه و 2 میلیون تومان حقوق میگیرد با 120 ساعت حضور . ولی یک پرستارطرحی با 175 ساعت حضور یک میلیون حقوق و300 هزار تومان کارانه می گیرد . خودتان عدالت را قضاوت کنید؟؟؟؟؟
فاطیما ما پرستاران اصلا هیچگونه جسارتی به حرفه پزشکی نکردیم و فقط خواستار حق وحقوقمان هستیم ما تمامی روزهای سال را کار میکنیم عید عاشورا تاسوعا بدون تعطیلی و شبکار هستیم و حقوقمان حدودا پانصدتومان کمتر از قشر فرهنگی هست آنها چهار ماه از سال را تعطیل هستن و شبکاری و سختی کار ما را ندارند ما فقط میخواهیم در ازای زحمتی که میکشیم و آرزوهایی که در دل خودمان و خانوادمان هست حداقل حقمان را بدهید
پرستار در کشورهای پیشرفته سلامت مردم و پیشگیری دارای اهمیت زیادی هست لذا به قشر پرستار بیشتر اهمیت داده میشه اما در کشورهای عقب افتاده درامد پزشکان بیشتر هست.پرستاران با خیلی مشکلات در گیر هستند.پرستار دیوار کوتاه وزارت بهداشت هست و نباید حرف بزند.کمبود پرستار از یک طرف.خود من که یک سرپرستار هستم در شیفت دو نفره صبح هم پرستارم. هم کمبود کمک بهیار و منشی را هم باید جبران. کنم یعنی جای اونها هم کار کنم.گاهی هم سوپروایزر باشم کار اعتبار بخشی هم انجام بدم. ببینید جای چند نفر باید کار کنم.پزشک مقیم هم نداریم باید کار اونها را هم به دوش بکشیم.اما یک پزشک عمومی باید تو بیمارستان ما بالای ده میلیون کارانه بگیره و من با این همه مسولیت و کار بگیرم سیصد هزار تومان.
علی من یک پزشک متخصص هستم که در یکی از محرومترین نقاط کشور کار میکنم.درامدم با ۲۳ شب کشیک در ماه چیزی حدود ۱۰تا ۱۵ میلیون هست .متاسفانه در کشور ما تخریب اقشار فرهیخته از اصول شده. اطلاعات غلط دادن به مردم خصوصا در مورد پزشکان از علایق رسانه ها شده.چون برای مردم هم جذابه. در همه ی دنیا شما باید درامد پزشکان رو ببینید بعد قضاوت کنید.مثلا در آلمان یه رزیدنت دوره تخصص به پول ما چیزی حدود۲۰تا۲۵ میلیون تومان درامد داره.ولی ما در دوره ی رزیدنتی درامدمون۶۵۰هزارتومان بود،با۱۲شب کشیک طاقت فرسا در ماه. اینکه درامد کارگر یا پرستار کمه دلیل براین نیست که داره این پول توی جیب پزشک میره.مردم باید به دنبال احقاق حق خودشون باشند نه تخریب و تنفر از اقشار دیگر
پرستار پرستاری با ٢۶ سال سابقه هستم که ١۶٠٠٠٠٠٠ میگیرم, بحث ما مقایسه حقوق ما با پزشکها نیست, وقتی یک پزشک خودش رو با یک پزشک در خارج مقایسه میکند خوب پرستار همخودش رو با پرستار همون کشور مقایسه میکند و گرنه ما همه در یک تیم درمانی در کنار هم کار میکنیم و صحیح نیست که خود را در مقابل همدیگه بدنیم, ما از پزشکها که مطالبه ای نداریم ما حق خود را از نظام عدالت محور کشور میخواهیم.
پرستار پرستاران فقط حق ضایع شدنشونو میخوان نگاه کنید در بخش ما پزشک میاید معاینه میکند وزیت میکند و حتی به ازای حرف زدن با مریض پول دریافت میکند بعد مثلا این دکتر تجویز میکند سونداژ پرستار سونداژ را انجام میدهد ولی پول این خدمت به جیب پزشک میرود در تمام دنیا به علت سختی کار پرستاران حقوق خوبی دارند ولی در ایران در واقع حق پرستار را به پزشک میدهند و میشود درامد دو شغل در واقع پول پرستاری هم به جیب پزشکان محترم میروند....در صورتی که در تمام دنیا هر کس هر کاری انجام بدهد حق اون کار رو میگیره ....امیدوارم درست بشه هر چه زودتر تا وضع پرستاری درست نشه وضع سلامت درست نمیشه
بی نام سلام من یه پزشک متخصص با 16 سال تجربه کاری هستم و برای تمامی پرستاران احترام بالائی قائلم چون واقعا شغل سختی دارند اما واقعا این در امد ها ئی که اعلام میکنند صحیح نیست من جراح معروفی هستم اما در آمد من در بخش خصوصی هم از بیست میلیون بالاتر نمی رود . من 8 سال طرح و خدمات اجباری گذرانده ام در شهرستان با حد اقل حقوق که به دلیل اجباری بودن هر 6 ماه هم پرداخت نمیشد و 6 سال از آن را حتی بیمه هم برای من ثبت نکردند .اگر در زمان تحصیل و طرح اینقدر به پزشکان زور نمیگفتند و این قدر مسئولیت روی سرشان نبود من هم موافق بودم که در آمد پزشک کمتر باشه اما خودتون حساب کنید یک پزشک متخصص در بهترین حالت31 سالگی فارغ التحصیل میشه و بعدش دو برابر مدت تحصیل طرح داره با حد اقل در امد شکایت از پزشک هم 200 برابره
پناهی وقتی ماپرستاران تابحال باتمام کمبودها نیرو٬ درآمدشغلی و.. باکمال نجابت کارکردیم ووظایف پژشکان راهم ماانجام دادیم وپولش رو اوناگرفتن معلومه گستاخ وپرومیشن.وزیرپزشک پرستشونم که میگه نخبه هستن نخبه بودنشون ممکنه ازهمه پنهون باشه ولی بر ماپرستاران کاملا ثابت شده چه نخبه هایی هستن بخدددااا
بی نام سلام.من يه پرستار با١٦سال سابقه كار و١٥٨٠٠٠٠تومان حقوق و٢٤٠هزارتومان كارانه با پست سر پرستاري اي سي يوي اطفالم در بيمارستان آموزشي درماني واون حجم كار وپذيدش .حالا شماها كه خودتونو با پرستارا در شيفتا وكاراي مختلف مقايسه ميكنيد فقط ميخوام بگم خواهش ميكنم يه شيفت تشريف بياريد كنار ما بشينيد وفقط نگاه كنيد ببينم تا ظهر دوام مياريد يا با اعصاب داغون تشريف ميبريد.قضاوت با شما
سامان پرستاران خواستار اجرای تعرفه گذاری و کاهش سن بازنشتگی دارند،یک پزشک سه برابر یک پرستار درس میخوان پس سه برابرش هم حقوق بگیره نه 300 برابر،مگه پرستارها مسولیت ندارند؟؟مگه ریسک در کارشون ندارند؟؟مگه سختی کار ندارند؟؟طرح تحول سلامت برای پرستاران فقط برده داری نوین پرستاری رو به ارمغان آورده است همین،ما خواستاریم برای شغل خود یک تعرفه داشته باشیم،آنژیوکت،سوند،سرم،شستشوی معده و و و و...،را ما انجام میدهیم ولی پولش میره تو جیب پزشک آیا انصاف است؟؟
پرستار من نمی دونم مشکل از کجاست که من نباید حقوقمو با پزشک مقایسه کنم ولی یک کمک بهیار بی سواد می تونه حقوقشو با من مقایسه کنه البته حق داره چون حقوق اون با هیچگونه مسولیتی چیزی با من تفاوت نداره .دل من که می سوزه وقتی این بی احترامی رو از نظام می بینم که متاسفانه روز به روز هم بد تر میشه.همه ی فشار تو بخش ها رو شونه ی پرستار و این کمکی ها رفتن یه گوشه نشستن و با این وضع کار کردن ۱۷۵ساعت هم اضافه کار میان بعدش پر کیس مشابه ما هم می گیرن ..........
پرستار شیراز تا زمانی که دید عمومی مردم و جامعه ما به این گونه است که پزشکان را ناجی خود میبینند و کلیه زحمات پرستاران به پای پزشکان نوشته میشود نباید انتظار داشته باشیم که حقوق پرستار در این جامعه به حساب بیاید، متاسفانه بسیاری از اقشار جامعه تا به یک پزشک میرسند چنان با خضوع و خشوع برخورد میکنند که گویی پزشک برترین موجود روی زمین است و همین افراد زمانی که به یه مشکل برمیخورن در رابطه با بیماری خود یا سایر بستگانشان، بعضاً چنان برخورد ناعادلانه ای با پرسنل بخش و پرستاران میکنند که این دوگانگی به روشنی مشهود است و چه بسا اکثر مواقع پرستار بیچاره باید باصبوری سپر بلای اشتباهات پزشکآن محترم باشند. به هرحال پزشکی هم این روزا یه جور کاسبی باکلاسه
نرس ما پرستارا دریافتی کارانه بیست پنج هزار تومانی در بعضی مراکز داریم و پزشکا هم کارانه صد ملیونی و بیشتر در بعضی مراکز واین اختلاف پنج هزار برابره چرا ؟؟؟؟ چون تعرفه کار مارو پزشک میگیره مشکل اینه باید کا تعرفه پرستاری هم مثل همون کامطابق با کالیفرنیا پزشکا قیمت گذاری بشه پزشکی که یبارم چهره بیمار tb رو ندیده بعد فوتش میاد گواهی فوتش رو مثل انشای دبستانش مینویسه چرا باید پول خدماتی که ما براش انجام دادیم رو بگیره بدون اجرای کامل تعرفه گذاری پرستاری این بحثا همچنان ادامه داره و هیچ چیز درست نمیشه
بی نام درامد يك پزشك عمومى تازه فارغ التحصيل در ٢٨سالگى ٢/٥ تا ٣ميليون تومان است ودرامديك پرستار تازه فارغ التحصيل در ٢٢سالگى ١/٥تا٢ميليون پرستارها كار پر زحمت و سخت دارن و بايد به حقشان برسندولى نه مسئوليتشان. و نه سختى كارشان با يك جراح قابل مقايسه است وتوانايى دو جراح دريك رشته زمين تا اسمان با هم متفاوت است درامد سالانه يك فوتباليست حرفه اى خوب كه شوت مى زنه و پاس مى ده بالآي ميليارد است در حاليكه فوتباليست ديگر كه همين كارا را مى كنه صد ميليون هم بده به بازى نمى گيرند ايا جراحى بى اهميت تَر از فوتبال است اين تفكرات برابر سازى كه از كشورهاى كمونيستى الهام گرفته وسبب مىشود خلاقيتها و نو اورى در پزشكى نابود بشه

در این میان برخی از کاربران هم این حقوق را با حقوق خودشان مقایسه کرده و آن را بی عدالتی می دانند؛

نام شرح اظهار نظر
مهندس بیچاره مهندسا که نه حقوقی دارن و نه حامیی یا باید برن کارمند بشن با یه تومن حقوق یه بشینن خونه نظام مهندسی هم که همیشه درگیر بررسی فساد مالی هیئت مدیرشونه که سالی 200 هزار متر نقشه زده... برید خدا رو شکر کنید که کار دارید.. تو مملکتی که نه تولید داره نه حامی تولید ارشد های فنی شون نشستن خونه..
H مگه من كارمند شر كتي يا قراردادي از كار خودم راضيم در اداره ما من قراردادي حقوق ٧٠٠ هزار تومني ميگيرم ولي كارمندان رسمي اداره ما حد اقل ٣.٤ ميليون در ماه چرا بايد اينطوري باشه شما فقط ميگين پرستار ،معلم پس من كارمند يه اداره با اين حقوق و استرس هميشگي براي اخراج از كار دارم چي ؟
بی نام
این آمار 100 تا 300 برابری از کجا اومده؟ من پزشک خانواده ام و با اقامت 27 شب در روستا و متوسط روزانه 100 ویزیت در دو شیفت صبح و عصر مبلغی در حدود 2.5 برابر یک پرستار با 250200 ساعت کار در ماه میگیرم. مسئولان نظام پرستاری لطفا کمی هم به فکر آخرت خود باشند و هر شایعه ای را برای دریافت حقوق بیشتر روا ندارند.
بی نام
طمع صفت بدیه . یک تیروی آتش نشانی که خطر مرگ براش هست یک سوم تا یک دوم یه پرستار می گیره اونوقت پرستار با مدرک فوق دیپلم و لیسانس بجای اونکه خودشو با همسطح خودش در شغلهای دیگه مقایسه کنه با حقوق و مزایا به علاوه کارانه بیش از 3 میلیون ناراضیه. آره دیگه طمع نقطه پایانی نداره. اصلا سوال اینه که چرا هیت علمی وزارت علوم با مدرک دکترا باید با یه لیسانس پرستاری یه حقوق داشته باشه
بابک واقعا كسي نيست جلوي اين امار هاي سراسر دروغ رو از زبون مقام هاي رسمي توي سايت هاي رسمي بگيره...متوسط دريافتي پرستاران مطمينا كمتر از يك ميليون نيست واقعا فكر ميكنيد متوسط درامد پزشكان سيصد ميليونه؟؟؟؟؟؟؟ و مهمتر از اون مگه رابطه كاري پزشك و پرستار ها كارفرما كارگري كه تضاد منافع داشته باشند و پرستار ها اين بحت رو راه انداختند؟؟ متاسفانه پرستارها بازيچه يه بازي پشت پرده بعضي ها براي تخريب پزشكان شده اند.
رضا من بر خلاف برخی از دوستانم در دوران دبیرستان رشته ریاضی را انتخاب کردم و در کنکور با رتبه ۱۷۳ رشته مکانیک را انتخاب کردم اکنون پس از ۱۱ سال و اتمام دکتری، استادیار یک دانشگاه دولتی هستم با حقوق ۴ میلیون تومانی، ولی دوستان سابقم در رشته تجربی که پزشکی قبول شدند ۲۵ میلیون درآمد دارند فکر نمی کنم در همه جای دنیا به این شکل باشه، عموما در کشور های خارجی ملاک سطح تحصیلات هستش و نهایتا تجربه.
علی آقا مگه جامعه ي درماني كشور فقط شامل پزشك و پرستار ميشه؟؟؟پس پرسنل آزمايشگاه كجاي اين دسته بندي هستند؟؟؟چرا كسي به ياد اين دسته از زحمتكشان عرصه ي بهداشت و درمان نيست؟؟پرستاران كه چندين ساله به عناوين مختلف دارن بهشون حقوق و مزاياي بهتري ميدن و داره وضعشون بهتر ميشه.البته نوش جوونشوندارن زحمت ميكشن.ولي علوم آزمايشگاهي ها چي؟؟؟ چند ساله دنبال ي حق حداقلي هستن ولي به جايي نمي رسن.واقعا متاسفم
بی نام اقا من كارگر يك كارخانه دولتي هستم شب ها هم شيفت ميدهم ولي درامد من ٥٠٠ برار كمتر از اون مهندسي كه ماهي چند بار كارخانه ميايد اين عدالت نيست.
یونس
سلام پزشکان محترمی که میفرمایند پزشک سختی میکشه تا به درامد برسه یا نمیدونم کشیک شب میده یا نمیدونم .. .یه سوال دارم ازتون ایا فقط شما هستین که سختی میکشین؟؟ایا فقط شما هستین که شب کشیک میدین؟ایا فقط شما درس خوندین و زحمت کشیدین؟؟ در جواب اون دوستمون هم که فرمودن اگه پرستار یک و نیم بگیره پس با این حساب پزشک باید صد و.پنجاه میلیون بگیره که اینجوری نیست باید بگم اتفاقا دقیقا اینجوریه فقط و فقط کارانه دریافتی یه پزشک 200میلیونه حالا بقیه کارا به کنار که برا هر ویزیت درصد میگیرن و پرستار هر پروسیجری رو که انجام میده بازم این پزشکه که درصد دریافت میکنه همینا نشون میده سیستم مافیایی نظام سلامت کشورمونو متاسفانه نمیشه همه حرفا رو اینجا پاسخ داد پس سعی نکنید با این حرفا ذهنیت مردم رو عوض کنین
بی نام در این جامعه بدبخت تر ازمعلم نداریم از حق نگذریم پرستاران خیلی حقوق خوبی میگیرند .پزشکانی هم که در دانشگاه آزاد مدرک گرفته اند این قدر حقوق حقشان نیست .
بی نام ما مهمانداران هواپيما هم اختلاف درامد مشابه با خلبانان داريم لطفا" درد ما را هم بيان كنيد.
بی نام از درامد پرستاران بهتر شده اما بدبخت ها معلم هااااااا
کارمند پرستاران حق ندارند خودشان رابا پزشکان مقایسه کنند.بلکه باید خودشان را با کارمندان ادارات ووزارتخانه ها وبانکها مقایسه کنند. اگر اینجور باشد فردا کارمندان اداری مجلس خودشان را با نمایندگان مقایسه میکنند.یا کارمندان ادارات خودشان را با وزیر ومعاونان وزیر مقایسه میکنند.ویا کارگران ساختمانی خودشان را با مهندس و معمار مقایسه میکنندو میگویند تمام سختی کار وحمل مصالح وپرتاب اجر را ما انجام میدهیم وپولش میره تو جیب مهندس ها
بی نام معلم محترم با۹۴ساعت موظفی درماه با ۱۲سال سابقه حکم حقوقیش حدود ۲ملیون است این عزیزان ۴ماه درسال کارنمیکنند یعنی یک سوم از سال پس اگر یک سوم.از ۹۴ ساعت درماه کم کنیم میشود حدودا ۶۲ساعت کار در ماه درطول کل سال حال موظفی ما 192ساعت در ماه ویک پرستار با ۱۲سال سابقه کارحکمش یک ملیون وپانصد است ما بدون احتساب سختیهای کارمان در ماه بیش از ۳ برابر انها موظفی داریم پس حقوق ماباید ۳برابر انها باشد حدود ۶ میلیون این هم مقایسه دوکارشناس بایکدیگر
بی نام اگه حرف شما درست باشد از فردا كارگران ساختمان در برابر. مهندسان مهمانداران در برابر خلبانان سربازان در برابر افسران كارمندان دادگستري در برابر قاضي ها و .... بايد اعتراض كنند پرستاران ليسانس حتي نبايد خود را با پزشكان عمومي دكترا مفايسه كنند چه برسه با متخصصين يا فوق تخصصص

47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    60 85
    البته بماند كه بعضي ازپرستارها در بيمارستانها خيلي كم كاري ميكنند و وظايفشان را به گردن بهياران و كادرهاي پايين تر از خودشان مي اندازند.
    • محمد IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      57 15
      لبته که مشخصه شما کاملن جهت اختلاف اندازی بین همکاران پرستاری این نظرو دادی
    • ح.ش A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      48 3
      با سلام خدمت همه دوستان.من از همه میخام که با کمال احترام به نظرات همدیگر نسبه به این بحث کمی دقت نظر به خرج بدید. هم کادر پرستاری و هم کادر پزشکان و هم بقیه نیروها در حال تلاش و خدمت به مردم هستند. ولی یک چیزی اینجا قابل بحثه: در طی این چند سال هجم زیادی از انتقادات نسبت به پزشکان و پدیده زیرمیزی ایجاد شده بود. که وزیر محترم بهداشت با عنوان طرح جدید این انتقادات را رفع کرد. در صورتی که ما عملا" می بینیم ژزشک بخاطر هر شب شیفت آنکالیحضور در صورت لزوم سیصد هزارتومن میگیره. که خیلی وقتا اصا سر شیفت حاضر نیست. دوما" در همان زمانی که شیفت آنکال هست میتونه با حضور در درمانگاه تخصصی بیمارستان بیمار سرپائی ویزیت کنه. پس عملا" پولی که تا دیروز به صورت غیرقانونی میگرفت حالا به صورت کاملا" قانونی...
    • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
      1 9
      زحمتی که پزشک برای درس خوندن میکشه مسولیت سنگینی که در مداوای بیمار و جراحی بیمار داره و.... هیچکدوم با یک پرستار قابل مقایسه نیست. کسی که جراحی مغز میکنه یا جراحی قلب مسولیتشون و حقوقشون با یک نفر که وظیفه اش تر و خشک کردن بیماره باید یکی باشه ؟
  • عليرضا A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    65 73
    بابا طرف 7 سال در س خونده شده پزشك عمومي 5 سال خونده تخصص گرفته 4 سال خونده فوق تخصص گرفته عمرش رو گذاشته تو راه پزشكي حالا بماند كه قبل از كنكور چقدر درس خونده از 18 سالگي تا 34 و 35 ستالگي فقط درس خونده شده پزشك جونش در اومده اون وقت شما انتظار داري يكي كه فقط 4 سال درس خونده تا ليسانس پرستاري بگيره با پزشكش حقوق يكساني داشته باشه ؟؟؟؟؟؟ بابا انصافتون رو شكر در حالي كه مسئوليت يه پزشك در برابر بيمارش خيلي خياي بيشتره اگه يه پزشك يه همل اشتباهي كنه اون وقت پرستار مياد بگه من مقصر بودم ؟؟
    • محمد IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      68 28
      بابا اگه طرف این همه درس خونده خب خودشم بیاد کار خودشو انجام بده، چرا کار ی که پرستار انجام میده باید پولشو پزشک بگیره، پرستارا فقط میگن حق کاری روکه انجام میدن،بدین به خودشون همین
    • عابدینی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      63 13
      آیا پزشکای ایران از پزشکان آمریکا و اروپا پزشکتر هستند و اونجا هیچ وقت و تلاشی برای پزشک شدن انجام نشده و پزشکان مادرزادی پزشک میشوند یا پرستارای ایران کم از پرستارای آمریکا و اروپا دارند ؟ ما یک کلام میگوییم در بحث تفاوت دریافتی به آنچه در همه جای دنیا رایج است عمل بشود. هیچ پرونده به دادسرا نرفته که پای پرستار در آن نباشه البته در پرونده های بیمارستانی میگویم که یک پای کار پرستار است . زیاده خواهی هم حدی دارد . اگر به میزان تحصیلات باشد اساتید فیزیک و شیمی و رشته های دیگر علوم کم از پزشکان درس نخوانده و سختی نکشیده اند ببینیم آنها هم از عالم و آدم طلبکارند؟ چقدر دریافتی دارند.
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      22 72
      چرا فقط مسئله رو کمی نگاه می کنید؟؟ بحث که فقط سر 7 سال یا 4 سال درس خوندن نیست کسی که پزشکی قبول شده اصلا قابل مقایسه با کسی که پرستاری قبول شده نیست. چرا نمی گید رتبه کنکور پرستار حداقل 300 برابر یک پزشک بوده؟ کسی که پزشکی قبول شده تو دوران تحصیلش همیشه عالی بوده
    • فاطمه IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      42 23
      همون اندازه که درس خونده پول بگیره نه اینکه حق بقیه راهم چپاول کنه تازه طلبکارم باشه
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    62 14
    فقط کسانی که دراین عرصه منظورم علوم پزشکی کار میکنند میدونند چقدر اجحاف هست و صاحب نظر هستند
    • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      29 7
      عزیزم، این دوره در حق همه تحصیل کرده ها اجحاف شده. رشته های گروه پزشکی خدارو شکر کنن که حداقل کمتر بیکاری دارن. ما هم 7 سال در رشته زمین شناسی دانشگاه دولتی به سختی درس خوندیم و شب نخوابی کردیم الان 5 سال دنبال کار میگردم. اگه فقط یه فوق دیپلم مامایی دانشگاه آزاد داشتم الان بیکار نبودم.
  • علی A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    65 16
    الان تو بیمارستان های دولتی اختلاف بالای 150 برابره. بابا کاری نداره.کارانه ها مشخصه.مشکل اینجاست.ابزار قدرت دست دکتراست. کسی نمیتونه این درامدها رو بررسی کنه
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    33 23
    مقایسه پرستار با پزشک کار غلطی است چون در این صورت بقیه مشاغل هم طلبکار هستند. هر چیزی را باید با خودش مقایسه کرد. موضوع از ابتدا اشتباه طرح شده مشکل پرستاران و بقیه مشاغل اختلاف درآمد با پزشکان نیست موضوع اختلاف درآمد با مشاغل دلالی است که درآمدهای افسانه ای آنها منجر به حرکت ثروت به سمت کلاهبردارها شده است
  • صادق A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    65 17
    با سلام من یه پرستار پنچ سال سابقه هستم با سیصد ساعت شیفت به زور 1800000 حقوق می گیرم بعد یه پزشک با روزی سه ساعت کار یعنی در کل صد ساعت نمی شه بالای بیست میلیون حقوق می گیره، حالا قضاوت با شما خواننده محترم
    • محمد A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      15 49
      دوست عزیز اون موقع که شما واسه کارشناسی می خوندی هم درس میخوندی هم کیف میکردی ما دانشجوهای بدبخت پزشکی بودیم که علاوه بر فشارهای خیلی زیادی که بهمون میومد خونواده رو هم نمیدیدیم و هزار کوفت و مشکل دیگه عزیزم یکم فک کن شما 4 سال خوندی بعدش شدی حقوق بگیر. ولی ما چی باید 7سال عمومی و 2سال طرح و 5سال تخصص و 4 سال فوق تخصص بگیریم با کمترین درآمد و بسیاری از این زمان ها وابسته به خونواده میدونی این چقد فشار روانی سنگینی داره طرف 30سالش هس و هنوز مشغول خوندن درس و از نظر مادی وابسته به خونواده. با اینکه هر دو کار در بیمارستان هستش ولی اصلا مقایسه این دو شغل با هم درست نیست. یکی به من بگه چرا باید این دو مقایسه بشن
    • بی نام RU ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      42 10
      جناب محمد، حرف شما درسته، اما اوني كه دكتراي يه رشته مهندسي يا دكتري همين پرستاري رو داره چي؟ اونا كه از اقلا پزشك عمومي بيشتر زحمت كشيدن، ضمنا درامد ده يا بيست برابر باشه اما نه شونصد برابر
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    70 11
    اجرای شتاب زده طرح تحول سلامت کار بسیار اشتباهی بود.درآمد چند 10 میلیونی و شاید چند 100 میلیونی 300 درصد افزایش پیدا کرد.یک استاد تمام دانشگاه شریف 7.5 میلیون در ماه میگیره.یک پزشک متخصص چقدر بیشتر از اون درس خونده که باید چندین برابر اون دریافتی داشته باشه؟؟ متأسفانه به رغم تخصیص بودجه‌‌های کلان به این امر، دقیقا همچون طرح مسکن مهر به مسایل تبلیغی و سطجی بیشتر توجه شد تا مسایل عمقی و ریشه‌ای. این طرح با ریختن پول در بیمارستان‌ها تلاش می‌کند که سلامت را ارتقا ببخشد ولی پس از گذشت مدتی چاه ویل بیمارستان‌ها عمیق‌تر می‌شود و امکان تأمین مالی این طرح سخت‌تر می‌شود.... نتیجه چیست؟ با شکست این طرح تا سال‌ها نمی‌توان به سراغ مسأله بهداشت و درمان اجتماعی و همگانی رفت...درست مثل شکست پروژهٔ مسکن مهر
    • دکتر محمد A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      11 20
      میزان حقوق پزشکان هییت علمی جهت ساعات موظفی تدریس از رقم گفته شده برای اساتید شریف خیلی کمتر و برای پزشک فوق تخصص حدود چهار میلیون تومان است و کارانه هم که به تعداد عمل جراحی و ویزیت ودر واقع درآمدزایی خود فرد برای بیمارستان بر می گردد و اگر فرضا در یک ماه پزشک مورد نظر جراحی نداشته باشدو فقط به کار تدریس بپردازد همان مبلغ حقوق پایه را دریافت می کند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    35 34
    دراین بین من به پرستارها حق میدم ولی نه به این صورت که خوشان را با پزشکان مقایسه کنند پس رشته هایی مثل دامپزشکی وعلوم ازمایشگاهی که از لحاظ رتبه بندی خیلی بالاتر از پرستاری هست چیکار باید بکنند پزشک بالاخره زحمتی که کشیده در طول تحصیل ده برابر یه پرستار هستش وحقش هست که از درامد بالایی برخوردار باشه
    • صداى پرستار A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      28 7
      اساس رتبه بندي تون اشتباهه که فکر ميکنيد رشته ها و در يافتي ها بر اساس رتبه ي کنکور ارزش گذاري ميشه کنکوري که سالهاست عدم کفايتش براي ارزشيابي ورود به رشته ها ثابت شده چطور در تمام دنيا پرستاري يک شغل حساس و مستقيما با جان انسان سرو کار دارد و از نظر دريافتي جز مشاغل پر درآمده احترام اجتماعي و جايگاه علمي خوبي داره؟ حتما ميفرماييد اونها عقب مانده اند ويا اينکه متخصصين و فوق تخصصهاي اونها با واکسني که به مادرشون در دوران بارداري تزريق ميشه در بدو تولد فوق تخصصن و اصلا درس نميخونن که بر اساس عملکردشون از دولت حقوق ميگيرن و به شدت ماليات پلکاني به درآمدشون تعلق ميگيره
  • محمد IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    53 12
    سلام اگه میخاین واقعیت روشن بشه، فقط کافیه یه مناظره برگزار کنید،ولی مطمئن باشید که پزشکای محترم نمیان، همونطور که تو برنامه "ثریا"ازش خاسته بودن ولی چون حرفی برای گفتن نداشتن،نیومدن،،، مجری نیز چند دفعه به، این موضوع اشاره کرد،
  • نادر IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    54 16
    من دکترا شیمی هستم؛ بیشتر از پزشکان زحمت کشیدم این انصاف نیست که در آمد ما و اونا این همه فرق کنه...نادر
    • محمد A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      12 49
      دوست عزیز میشه بگی شما چقد بیشتر زحمت کشیدی از کجا فهمیدی؟بودی با دانشجوهای پزشکی آیا من منکر زحمات شما برای رسیدن به دکترا نیستم ولی واقعا چطور شما بیشتر زحمت کشیدی آیا نمیدانستید میگن امتحان تخصص از سخت ترین امتحانا در ایران است. و فوق تخصصش به کنار سختی های دانشجوهای پزشکی رو خدایی کسی نکشیده و کسی نمیدونه جز خودشون
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      13 27
      من یه دوست داشتم با رتبه نزدیک به غیرمجاز تجربی شیمی قبول شد بعد هم کم کم فوق گرفته و میتونه دکترا هم بگیره همچنین رشته هایی مانند تاریخ،ادبیات وجغرافیا...
    • بی نام RU ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      32 21
      شيمي رو نمي دونم، اما بطور كلي پي اچ دي مهندسي هم قبول شدنش و هم خوندنش از پزشكي عمومي خيلي سخت تره
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    27 12
    یه بحث هم برای حقوق معلمان باز کنید شاید به گوش مسئولین برسه
  • جعفری A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    17 7
    شما رو به خدا یک بررسی سر انگشتی هم از حقوق اجتماعی و مالی پزشکان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال جاری داشته باشید. در این منطقه محروم بسیار نا عادلانه برخورد می شود
  • saeed IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    42 6
    بعضیا میگن پزشک چند برابر پرستار درس خونده، اگه به درس خوندن باشه باید ی دکترای ریاضی هم مثل اونا بگیره، بگذریم تو تمام کشورهای پیشرفته و حتی همسطح ایران درامد پرستار و پزشک اختلاف معنی داری نداره، مثلا تو همین عمان ی پرستار تازه کار حداقل ۷ میلیون میگیره مثل پزشک عمومی، اخه کار پرستاری کار طاقت فرسا با ساعت بالای موظفی و شیفتهای روزهای تعطیل و شبه که واقعا تو ایران داره بصورت برده داری برای پزشکا کار میکنه. منکه خودم شخصا زندگیم شده بیمارستان و خستگی، با ۱۶۰۰۰۰۰. نه تفریح نه ورزشی نه هیچی، عصبی هم شدم بخدا مردم عادی درک نمیکنن، پرستارای ایرانی بهترینن تو دنیا
  • پویامرزبانی IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    35 2
    باسلام خدمت همکاران گرامی بهتره خدمت عزیزان عارض بشم تمام حرف دل پرستاران که حرف حساب و منطقی هستش آینه که ما با دریافتی پزشکان بیشتر از خودمان مشکلی نداریم همانگونه که همه واقفن خوب پزشکای عزیز زیاد زحمت کشیدن تا شدن پزشک ولی حرف ما اینه که چرا کاری که من پرستار انجام میدم پولش رو پزشک میگیره من تزریق میکنم نوار قلبی من برمیدارم abgمن میگیرم احیا بیمار رو من میکنم سوند مریض رو من میزنم ولی پولش رو پزشکان زحمت کش میگیرن حرف حساب ما اینه وگرنه ما نمیگیم پول پزشکارو بدن به ما...
  • پژمان A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    27 6
    يعني من شيفته اينم كه نظر اخريو داده مگ پرستار كارگر ساختمانه يا مهماندار هواپيماست يا كارمند دادگستريه ميفهمي پرستاري چيه بالين بيمار چيه .جاي ديگه اي خاستي نظر بدي يكم فكر كن
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    21 16
    خدا به داد معلما برسه که بعد 30 کار هم حقوقشون به 1800 نمیرسه
  • کاظم ج IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    34 6
    جای بی انصافی است که یک پرستار شبانه روز زحمت پرستاری بیمار , درس خوندنش , بعدش خونه داری و مهمتر از این داره کار خود دکتر هم انجام میده دکتر که نسخش ارائه میده کار نداره که بعدش بیمار کجا و چه میکنه این پرستاره که باید کارهای بستری و یا آمپول و سایر کارهای دیگش انجام بده به خدا قسم بی انصافی نیست که حقوقش با حقوق راننده بیمارستان که در طول روز همش خوابیده یکی باشه پرستار بدبخت 1500000 راننده 1420000 تازه اگه نیم اضافه وایسه 100000 هزارتومان میاد روش دکتر عمومی 30000000 میلیون دکتر هاشمی کجاییییییییییییییییییییییی
  • جواد A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    37 3
    من کانادا زندگی‌ می‌‌کنم. درسته که اینجا درامد یه دکتر ۳۴ برابر یک پرستار هستش، ولی‌ خوب باید مالیات بیشتری هم به دولت پرداخت کنند. دکترها عملا بیمارهای کمتری را ویزیت می‌‌کنندکانادا برای ۹۰ درصد از دکترهای مهاجر شبیه جهنمه و بیشترشون ترجیح می‌‌دن به ایران بر گردند. به نظر من مشکل از پزشکا نیست. اگه دولت بتونه از کسانی‌ که در آمد بیشتری دارند مالیات بیشتری بگیره به عنوان مثل: درآمد تا ۲ ملیون بدون مالیات، ۲۴ میلیون ۲۰ درصد، ۴۶ میلیون ۴۰ درصد، ۶۸ میلیون ۶۰ درصد و بالاتر از ۸ میلیون ۸۰ درصد، دیگه دکتر متخصص تو یه روز ۱۰۰ نفر رو ویزیت نمی‌‌کنه. ینجا دولت به تمام حسابهای بانکی‌ دسترسی داره و نمی تونی درآمدت رو از دولت مخفی‌ کنی‌ مگه اینکه پولت رو به کشوری مثل ایران و کره شمالی انتقال بدی.
  • هانيه A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    30 6
    بابا ما برستارا فقط حق كاري ك ميكنيم و ميخايم جرا من لوله معده مثانه بزارم بولش بره واس دكتر جرا بخيه بزنم بولشو نكيرم وخيلي كاراي ديكه عزيزاني ك ميكن برستار خودشو باكارمند مقايسه كنه انصاف نيس من نه يلدا نه جهارشنبه سوري نه عاشورا نه شب عيد خونه نبودم دوازده شب از يمثله خونه نيسم يكم منصف باشين
  • رامین EU ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    18 15
    من مهندس هستم با 15 سال سابقه کار.توی کارم هم کاملا متبحر و شناخته شده هستم .میدونین چقدر حقوق میگیرم؟ با اضافه کاری و ... 25000000. پرستا ربا سایقه یکساله تو تامین اجتماعی حقوق ثابتش 18000000 .پس ما چی بگیم؟؟ کارگر بدبخت با شرایط بد و سخت کارخونه کار میکنه و حقوقشبه سختی به یک میلیون و بهترین حالتش 1500000 میرسه چی بگه؟؟؟ هیچ وام و مزایا و و... هم در کار نیست.کمی انصاف داشته باشید.
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    15 5
    یک مهندس دارای مدرک دکتری تخصصی شاغل در صنایع غذایی که مسئول کیفیت محصول می باشد و به نوعی مسئولیت سنگینی در این خصوص دارد و با سلامت جامعه هم درگیر است، به واسطه نوع کار در کارخانجات صنایع غذایی تقریباً 15 شب در ماه هم کشیک می ایستد که نشان از سختی کار می باشد. چقدر حقوق می گیرد؟ بر اساس آیتم های وزارت کار که به نسبت درآمد قشر زحمت کش پزشک خنده دار است...
  • باران A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    20 3
    اضافه حقوق پرستار هارا قطع کردن.مرحصی درست حسابی که نمیدن.اونایی که خونه ندارن بخواد اجاره بده مصف یا حتی بیشتر حقوقش روباید به اجاره خاته بدهد.باتشکر
  • ف.ک A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    36 2
    سلام. موارد مطرح شده در خصوص تفاوت صدها برابری در خصوص کارانه است و مشکل از آنجا آب میخورد که هر کس به ازای کاری که میکند دریافتی ندارد و بسیاری کارها به حق یا ناحق برعهده پیراپزشکان است و تعرفه ی دریافتی اش دربست برای پزشک است. یکی از دلایل عدم اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز همین است که پزشکان منتفع میشده اند و تصمیم گیرندگان جامعه سلامت ومجریان وناظران و... همه پزشکند. پس واقعیتهای این قشر نادیده گرفته می شود. حرف ما این است اگر کاری وظیفه پرستار است خوب مزدش را خودش بگیرد و اگر کار پزشک است خودش انجام دهد و حقش را هم بگیرد. پزشک هم خدا را میخواهد و هم خرما. هم میخواهد در مطبش و اتاق عمل بیمارستان خصوصیش باشد و هم کسی به نیابت کارش را در بیمارستان دولتی انجام دهد و حساب بانکیش پر ش
  • مجتبي IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    25 2
    سلام دوستان مشكل ما پرستاران حقوق پزشكان نيست بلكه نا عدالتي در پرداخت ها است سالهاست كه پرستاران پروسيجرهاي مشترك بين پزشك و پرستار را انجاممي دهند اما به دليل عدم و جودكه نه عدم اجراي تعرفه پرستاري تعرفه اون از بيمار گرفته شده و به جيب پزشك ميرود در صورتي كه اگر قانون تعرفه پرستاري كه حدود هفت سال پيش در مجلس تصويب شد اجرا شود بدليل ضريب كم تعرفه هاي پرستاري نسبت به تعرفه پزشكي هزينه پرداختي بيمار كاهش مي يابد و نيز پولي كه بابت پروسيجر انجام شده از بيمار گرفته مي شود به صاحب حق كه پرستار است ميرسد در صورتي كه وزارت بهداشت بهانه مي كنند كه بودجه براي اجراي تعرفه خدمات پرستاري وجود ندارد در صورتي كه ضريب خدمات پرستاري خيلي كمتر از ضريب خدمات پزشكي است و اين به نفع وزارت بهداشت مي باشد
  • ناشناس A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    9 2
    خبر انلاین اخیر کارمندان برخی ادارات دولتی این چنین استدلال می کنند که:ما که سرماه حقوقمونو می گیریم غمی نیست کارمونو درست انجام نمی دهیم کم کاری می کنیم کسی میخواد چکارمون کنه؟مثلا معلمان مدارس دولتی...بعد پرستاران هم نگاه می کنند میگویند ما چرا این کارو نکنیم و...خلاصه یه رقابت در کم کاری بین ادارات دولتی راه افتاده که باید چاره ای اندیشید
  • صدای پرستار EU ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    21 3
    با درود به همه دوستان . من پرستارم . اصلا هم به پزشک و بقیه کاری ندارم ،فقط میدونم که درآمد اندک من برای هزینه های زندگیم کافی نیست و خواهان حق خودمم . درآمدی که بتونه جوابگوی نیازهای من باشه . درآمدی که پاسخگوی تمام ساعاتی باشه که به جای اینکه کنار خانوادم باشم مشغل به کارم . سفره های عیدی رو که به جای ایکنه کنتر خانوادم پهن کنم کنار بیمارام پهن کردم و ... و جا داره یه نکته رو هم بگم اگه تحصیلات زیاد و مشاغلی مثل پزشکی قرار باشه من خودمو بالاتر از بقیه ببینم همون بهتر که پرستار بمونم . هر چیزی که باعث بشه باهاش به دیگران فخر بفروشم و همه رو فرش زیر پای خودم بدونم نمیخوام . پس میبینم که پزشکی شایسته شما پزشکانست و بس .
  • ناشناس A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    10 36
    با رتبه10هزار میتوان رفت وپرستار شد ولی پزشکی باید جزء نفرات برتر کنکور در یک آزمون رقابتی باشی.خوب مشخصه هرکسی به اندازه زحمتش مزد میگیره.مـــــن طلب العلی سحــرالیالی
    • بی نام RU ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      23 4
      درسته،‌اما حداكثر ده برابر، نه سيصد و پونصد و هزار برابر
    • ناشناس A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      5 8
      پزشکان عمومی که شاید2برابر پرستار حقوق می گیرند.ولی یک جراح متخصص ممکن است در ماه300میلیون هم درامد داشته باشد که البته کاری هم نمیشه کرد چون واقعا شغلی بسیار سخت است حالا اگه یکی مثل دکتر پزشکیان انصاف داشته باشد وفقط از بیمارستان حقوق بگیرد که خداوند به او اجری بزرگ دهد
  • جلال A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    33 5
    من پرستارم کاری به کسی ندارم ولی این همه اضطراب و استرس، محیط کاری بد و افسرده کننده ، بیخوابی شبانه که خودش عامل انواع بیماریهاست، در معرض انواع بیماریها بودن و فشار کاری و ... حقمان این نیست
  • پرستار A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    24 2
    من یک پرستار هستم با 13 سال سابقه کار به حقوق هیچکس ندارم فقط از مسئولین تقاضا دارم که باتوجه به تمام مشکلاتی که ما تو این رشته داریم قدری بیشتر برای رشته ما ارزش قائل بشوند
  • شيدا EU ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    32 3
    با سلام ما پرستارا فقط دنبال حقمون هستيم فقط طرح نظام سلامت از تركيه الگو بردارى شده چطور سطح در امدى الگو بردارى نشده همه اونايي كه مياين نظر ميدين فقط تصور كنين كه همه شاغلين جامعه ما يك روز تعطيل در هفته دارن ولي پرستارا جمعه شنبه عيد تاسوعا عاشورا و همه روزاى سال سر كارن
  • حسیح115 A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    17 4
    با سلام.کارانه ی متخصصین صد چندان ولی کارانه ی پرستاران پیرا پزشکان پر کاهی اگر انصاف در این است تا خاموشی مطلق.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    30 3
    من در عجبم از این نخبه ها بار ها وبارها گفته می شود اختلاف 300 برابری در کارانه ها ولی هنوز متوجه نمیشوند واقعا نخبه هستند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    19 4
    لطفا بدون دانش درباره یک موضوع صحبت نکنیم من خودم دانشگاه دولتی پرستاری خوندم همکا ر علوم ازمایشگاهی می گویند رتبه علوم ازمایشگاه بهتر بود زمان ما این رشته کاردان می پذیرفت یا مهندسین محترم من با رشته تجربی مهندس کامپیوتر ازاد قبول شدم خواهش میکنم به تعداد نخبه ها اضافه نکنید همان اقایون پزشک نخبه باشند کافیه مرسی
  • علی A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    20 1
    سلام. با یک آمار گیری و بازرسی صحیح میتوتین به واقعیت پرداخت ها توی بیمارستانها پی ببرین.
  • عطار A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    25 24
    کاربران عزیز,در هیچ جای دنیا چنین اختلاف پرداخت در تیم درمان که در نظام سلامت ایران هست نمیبینیم,حرف ما تخصیص بودجه اضافی به پرستار نیست بلکه هدایت این بودجه ای هست که در نظام سلامت ما هست و داره به بیراهه میره.
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    19 28
    پرستار ان عزیز این بحث را تمام کنید واز این توهم بیرون ایید اگر این مقایسه ها ادامه پیدا کند سنگ روی سنگ نمی ماند وانوقت همه خود را با بالا دست خود مقایسه میکنند مثلا کارگران یک کارخانه مدعی مشوند که ما کارخانه را میچرخانیم وبه حقوق خود راضی نخواهند بود کارگران یک برج خود را با مهندس ورفتگران خود را باشهردار وودر همه سطوح وبرهیچکس پوشیده نیست که قبولی در پزشکی چه رتبه ای میخواهد ودر زیز مجموعه پزشکی چه رتبهای شما اگر هم فوق ودکتری هم بگیرید باز با پزشک برابر نخواهید شد چون امتحانی است بین هم رتبه های خودتان وبلاخره یک عدهای قبول میشوند
    • پرستار سه سال سابقه A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      19 4
      پزشک محترم حرف ما یه چیزه پول کاری که پرستار میکنه باید پرستار بگیره نه پزشک این همه فرافکنی نکنید ما حق طبیعی شغلمونو میخوایم حق طبیعی هر شغلیه پول خدمتی که میکنه رو همون شخص بگیره پرستارا خودشونو با پزشک مقابسه نمیکنن
    • باران A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      22 9
      نخبه عزیز کاش لابه لای درسهایی که خوندین کمی هم احترام به دیگران رو یاد می گرفتید.کسی خودش رو با شما مقایسه نمی کنه موضوع اینه که شما پول کاری رو میگیری که من و همکارام انجام می دیم اونم در قالب کارانه نه حقوق ، اگه می تونی خودت انجام بده پولشم نوش جونت ضمناخیلی خودتون رو دست بالا گرفتید چرا فکر می کنید همه می خوان پزشک باشن ؟اگر پرستاری نباشه که از بیمار مراقبت کنه با مریضات می خوای چی کار کنی ؟به خدا 90درصدتون حتی بلد نیستین یه رگ از مریض بگیرین پس بهتر به اندازه توانایی و عملکردت صحبت کنی
    • ناشناس A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      8 40
      واقعا درست گفتید اگه اینجوری باشه که هرکسی ادعای داشته باشد که اندازه مافوق خود حقوق بگیرد که نمیشه.فردا یه سرباز صفر هم میگه من هم باید اندازه یه سرهنگ حقوق بگیرم.لطفا سفسطه نگید
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      1 1
      شمایی که خودتان را بالاتر از پرستار می بینید این دیدگاه با عرف دینی و شرعی و انسانی مطابقت ندارد هر شخص ، هر کار ، هر رتبه در جای خود محترم است بدون پرستار اوردر پزشکان با کاغذ پاره ای فرق ندارد حتی اگر فوق تخصص مغزواعصاب هم باشی تنها کسی که کار عملی و عینی در بیمارستان انجام میده پرستاران و پیرا پزشکانند شمایی که حتی زورتان می آید نبض یک بیمارو بگیری مبادا پوست لطیف دستتان آزرده شود بالاتر از پرستار نیستی
  • مهدی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    29 1
    بحث سر پرداخت کارانه هاست نه اون چیزی که در قالب فیش برای پرسنل صادر میشه..من خودم پرستارم..اصلا برای کارانه دریافتی ام فیش صادر نمیشه و واسه پزشکانم همینطوره..هر ماه مبلغیه که بر اساس فرمولی محاسبه و پرداخت میشه..حالا توی رسانه میگن کارانه های پرسنل درمان دوبرابر شده..دوبرابر شدن برای 200 هزارتومان پرستاران میشه 400 هزارتومان اما برای 50 میلیون پزشکان میشه 100 میلیون..الان یه بحث دیگه اینه که من پرستار یه سری کارهایی رو انجام میدم که هیچ تاثیری در کارانه ام نداره اما همین کارم باعث میشه مبالغ زیادی رو در حساب کارانه پزشکان بریزن.چرا من خدماتی رو ارائه بدم که پزشک پولش رو بگیره.در ضمن تا حالا صدامون اگر درنمیومد واسه این خاطر بود که این مبالغ چشمگیر نبود اما حالا با طرح تحول سلامت زیاد شده
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    13 39
    زحمتى که پزشک درطول دوران تحصىل مىکشه با پرستار قابل مقاىسه نىست.حق ىک پزشک خىلى بىشتر از اىنه.پزشکان نخبگان کشورند.اونا نون زحمتى که کشىده اند ورنجى را که براى درس خوندن برده اند مىخورند.نوش جانشون.حلالشون باشه.لطفا هر شغلى را با صنف خودش مقاىسه کنىد
    • hada IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      17 3
      پولشون نوش جووونشون ،اما حق پرستاراو اگه بخوان بخورن کوفتشون بشه،ما نمیگیم چرا به آونا زیاد میدن ما میگیم پول کار خودمونو باید خودمون بگیریم
  • دلسوخته IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    24 3
    یکی ازحرفهای ما این است که چرا چراماکاری راانجام دهیم وهمان درپرونده بیماربه نام پزشک ثبت شده وحق الضمه کاری که ما انجام دادیم پزشک بگیرد
  • پرستار پنج سال سابقه A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    25 2
    اجرای تعرفه گذاری پرستاری به سود پرستاران و دولت و مردم است ولی به ضرر پزشکان این حرف رو ثابت میکنم مثلا اگر تعرفه سونداژ کردن برای پزشک پنجاه هزار تومن باشه پرستار سونداژو انجام میده و تمام پول این سونداژ میره تو جیب پزشک محترم حالا اگر حق سونداژ کردنو بدن به پرستارا اول پرستارا حقشون طبق استاندارد جهانی یک سومه یعنی یک سوم پنجاه تومن که میشه تقریبا پانزده هزار تومن نگاه کنید اینجوری هم دولت کمتر پول میده هم مردم هم به دولت فشار نمیاد هم پرستار بیچاره حقشو میگیره در هر دو صورت کارو پرستار میکنه ولی این قانون چون به ضرر پزشکان است و تمام سعی وزارت بهداشت اینه که از پزشکان حمایت کنه این قانونو اجرا نمیکنه .......باید تعرفه گذاری انجام بشه......چون قانونه و مجلس تصویب کرده اونم هشت سال پیش...
  • سعید A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    18 4
    بحثی سر زحمت درس خوندن پزشکا نیست.پرستارا فقط وفقط پول کاری که انجام میدنو میخوان. همین.فهمیدنش خیلی سادس دیگه
  • دلسوخته IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    24 3
    عدالت واقعی وعملی صحبت ماست نه عدالت زبانی وکلامی.مابه واقع ظلم راباتمام وجود حس میکنیم واز وزارت پزشکان وعدم مدیریت عادلانه آن شاکی هستیم وطالب حق وحقوق خودهستیم باکسی هم سردعوانداریم اماکوتاه هم نخواهیم آمد
  • سعید US ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    18 3
    پرستاران تنها خواستار اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، قانونی که 7 سال پیش به تصویب مجلس رسید هستن. ما فقط میگیم پول کاری رو که انجام میدیم رو به خودمون بدین همین. آیا این انصافه که کار رو پرستار انجام بده و پولشو دکتر بگیره.ضمنا بحث اختلاف پرداختی 100 تا 300 برابر سر کارانه هست که فیش حقوقی.آقایون اطبا اینو خوب میدونن
  • جمعی از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    20 3
    طرح تحول سلامت به سلامت نمی رسد تا زمانیکه بی عدالتی در پرداخت حقوق و مزایا میان کارکنان نظام سلامت درمانی و غیردرمانی حاکم می باشد.
  • زهرا A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    25 7
    سلام چقدر جالبه که ما باید با استاندارد کالیفرنیا خدمات ارائه بدهیم اما شرح وظایفمون طبق صلاحدید به اصطلاح نخبگان باشدو حقوقمون در مقایسه با سایر کارمندان باشد.مسئولین صنف ما حتی مدیری از جنس خودمان نباشد. نخبگان عزیز ما به دنبال احقاق حق و حقوق خود هستیم شما چرا دستپاچه شدید؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    9 17
    خیلی جالبه.پرستارا طوری حرف میزنن انگار مردم اصلا بیمارستان نمیرن و چیزی نمیبینن...صد بار باید بری التماس کنی بیان یه سرم تعویض کنن..اخلاقای بسیار بد و تند..طرز رفتار با بیمار و همراهان وحشتناکه..اونوقت میگم شب تا صبح بالای سر بیمارن؟کی؟کجا؟کدوم بیمارستان؟بعدشم منت میذارن عید و عاشورا و فلان خونه نیستیم..عجب..والا من ده تا پرستار میشناسم تو فامیل..شیفتی ان..یکی عاشورا نیست..بقیه اش هست..یکی هفته اول عید تعطیله هفته دوم سرکاره..نوبتیه..بعدم پواشو میگیرن خب..مفت نمیمونن که..من 7 سال درس خوندم فوق دارم تو رشته خودم..7 صبح تا 6 سر کارم قد پرستار نمیگیرم..
  • پرستار IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    17 10
    فقط خدا میدونه چه ظلمی به جامعه پرستاری میشه
  • پرستار اگاه A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    18 5
    همكاران محترم پزشك فقط يك روز بدون پرستار كار كنيد ببينيد ميتونيد ولي ما اكثر أوقات به جاي شما كار ميكنيم أنصاف است كه اختلاف حقوقي تا اين حد باشه مگه ما با همكاران كمك بهيارمان كه اينقدر اختلاف تحصيلي داريم چقدر تفاوت حقوقي داريم شايد دويست هزارتومن ولي يك پزشك عمومي كه خيلي بيشتر از ما درس نخوانده اختلاف ميليوني با پرستار دارد و اما در جواب معلمهاي عزيز بگويم با وجوديكه كارتان سخت است ولي با كار من پرستار قابل مقايسه نيست حداقلش اين است كه شما چهارماه در سال تعطيل هستيد و من ١٩٢ساعت در ماه كار ميكنم
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    20 5
    این مقایسه حقوق مهماندار با خلبان رو کجای دلم بزارم آخه؟؟؟
  • پرستار A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    14 5
    هر کاری که انجام میشه باید با یک معیار سنجیده شود،و در حال حاضر معیار پرداختی در نظام درمان تعداد سالهای تحصیل پزشکان میباشد و جالبتر اینکه خود را مستحق کمترین حضور با بیشترین درامد میدانند،حال انکه پرستاران بیشترین حضور و کمترین درامد را دارند
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    9 17
    ببخشین اما با 32 سال سن و مراجعه متعدد به مراکز درمانی تا حالا یه روی خوش از یه پرستار ندیدم. یه درخواست به حق هم داشته باشیم باید با ترس ولرز با پرستارا مطرح کنیم . با حقوق کم یا زیاد به هر حال موقعیت کاری هم دارن ما فارغ التحصیلای رشته های علوم پایه چی بگیم اونوقت؟؟؟؟
  • پرستار A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    18 4
    بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است. امام علیع. آدم این نطراتو میخونه واس بعضیا واقعا متاثر میشه.
  • احمد اشرفي نوشنق از اردبيل A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    18 5
    دست تك تك پرستاران عزيز را مي بوسم خيلي بهشون مديونم
  • پرستار A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    17 4
    درمورد چیزایی که همه میدونن حرفی ندارم.فقط چند مثال میگم اونایی که پرستار نیستن خودشونو جای ما بذارن و جواب بدن:وقتی در حین کار با خون وترشحات آلوده،مواجه میشی و اگه در اون شرایط کارو رها کنی بیمار صدمه میخوره چکار میکنی؟بیمار اعصاب لگد میزنه تو شکمت،خودت تهوع داری اما مجبوری ترشحات خون و چرک مریضو ساکشن کنی،باید با تحمل بوی ناخوش گوشت و موی سوخته،بیمار سوختگی رو پانسمان کنی،بچه ات بستریه و بهت میگن جایگزین نداری و باید شیفت باشی،تو عروسی و عزای فامیل همیشه شرمنده ای که شیفتی و اغلب هم باورشون نمیشه،بیماری و بهت استعلاجی نمیدن،وقتی تازه داغدار عزیزت شدی و مریض و همراه بهش فحش میدن و....شما چه میکنی؟دو میلیون آدمو در برابر اینا گارانتی میکنه؟ما فقط میگیم پول کارامونو به خودمون بدین.
  • سمیرا ES ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    17 2
    ما به نخبه های محترم کاری نداریم کسی هم نمیگه از جیب نخبه ها بردارن و بدن به ما . فقط حق خودمون رو میخوایم ، اونم اجرای قانون تعرفه گذاریه که حدود هشت سال قبل یعنی خیلی قبلتر از این طرح تحول سلامت که نخبه های عزیزمون انقدر دوسش دارن تصویب شده، همین .
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    20 4
    وزیر محترم تعرفه پزشکان رو چند برابر کردید تا زیرمیزی نگیرند ایا زیرمیزی نمیگیرند؟؟؟؟ کلی پول برای اقامت درشیفت شب به حسابشان میریزید ایا شبها در بیمارستان مقیم شدند؟؟؟؟فقط مهرشان را میبینیم که پای برگه هامیخورد نه خودشان را مهرهایشان هم نخبه هستند؟؟؟؟؟اینها پول بیت المال است پول یارانه های مردم درقیامت باید جواب بدهید راه رابرای سواستفاده از بیت المال یک عده هموار کرده اید که تا ابد فشارش بر دوش این مردم سنگینی خواهد کرد
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    24 3
    کل دنیا اختلاف پرستار با پزشک نهایتا یه اختلاف 3 برابریه.معلومه که پزشکا نسبت به اعتراض پرستارا عکس العمل نشون میدن چون میترسن این قضیه رسانه ای بشه و درآمد چند صد میلیونی ماهیانشون برملا بشع و سر زبونا بیوفته.باید اختلاف درآمد نهایتا بشه 3 برابر وگرنه دودش تو چشم همین به اصطلاح آقایون نخبه میره
  • رضا A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    15 2
    ما حقوقمونو نمیخوایم با پزشکا مقایسه کنیم نوش جونشون هر چی میگیرن ما بحثمون سر اون کاراییه که ما انجام میدیم پولشو پزشک میگیره اگه اون کار مثلا به اسم پزشک باشه واسه بیمار 10000 تومن بشه اگه به اسم خود پرستاری که انجامش داده باشه بیمار باید 1000 تومن بده
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    13 3
    پول کاری که میکنیم رو به خودمون بدین نه به پزشکان نخبه.کجای این مطلب ابهام داره؟
  • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    10 2
    دوستان عزیز وقتی مجلس قانونی تصویب میکند دولت موظف به اجرای همه جانبه ی آن است در حالی که این قانون بهره وری پرستاری سالهاست که تصویب ولی اجرایی نشده قانون پزشکان درست چند ساعت بعد از تصویب عملیاتی شد و این یعنی عیین بی عدالتی که باید مقابل آن ایستاد
  • پرستار IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    14 2
    سلام به همه کادر درمان ،،دوستان غیر از طرح تحوال هم که حساب کنیم مشکل پرداخت وجود داشته فقط الان شرایطی شد که فریاد بی عدالتی ما بلند بشهمردم باید بدونن که مشکل ذکر شده مربوط به حقوق نیست یه چیزی به اسم کارانه که غیر از حقوق هست پ اون کامل به پزشک میرسه ،رداخت در کارانه به این شکله که بیمار هر چی درامد داشته باشه حدود 65درصد اون به پزشک میرسه،15درصد به درامد بیمارستان و 20درصد به همه پرسنل که میشن نگهبان و کادر پرستاری و ازمایشگاخبه و رادیولوژی و پشتیبانی و ..... حالا شما قضاوت کنین
  • پرستار IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    13 2
    متاسفانه ما ايراني ها عادت كرديم كه دور گود بشينيم و چشم بسته يه سنگي بندازيم برا به هدف خوردن، حالا شد كه چ بهتر و اگر نشد هم كه حتما قسمت نبوده از همه اونايي كه سنگ پزشكارو به سينه ميزنن و همچنين اونايي كه اصلا نميدونن تو بيمارستان ها چه خبره يا مشكلاتشون چيه، خواهش ميكنم ، خواهش ميكنم ، بيخود قضاوت نكنيد، در ضمن پزشكاي متخصص محترمي كه فكر ميكنيد حقوقتون در مقايسه با پرستاها خيلي هم زياد نيست مگه همين شما نيستيد كه وقتي پاي درد دل ميشينيد از درامد ميليوني بقيه همكارانتون مي ناليد، پس يه سوزن به خودتون بزنيد ويه ....... اي كاش وزير بهداشت اين درايت رو داشت كه امور مربوط به پرستاري رو تو وزارتخونش به يه پرستار ميسپرد تا لااقل ميتونست جوابگوي اين بي عدالتي ها باشه واقعا جاي تاسف داره
  • ببی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    20 2
    سلام.اختلاف کارانه ها با توجه به اینکه خود پرستار زحمت زیادی میکشه ولی کارانه تو جیب یکی دیگه میره واقعا ظلم است و بس.
  • علی A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    21 2
    سلام به همگی نمیدونم درک این مساله ساده واقعا اینقدر سخته پرستارا میگن قانون تعرفه گذاری ۷سال پیش توسط مجلس تصویب شده مرا بعد از این همه سال اجرایی نشده اینهمه جوسازی نداره که شاهدش هم اینکه تو دنیا آمریکا بل بیشترین اختلاف درآمد پزشک با پرستار ۲.۸ چرا این همه اختلاف تو ایران هست اصلا گیریم که اختلاف درآمدی بقول دوستان ۱۰ یا بیست یا عددهای دیگه باشههرچند که خیلی بیشتره چرا ..... مگه پزشکای ایران خیلی واردار از همه دنیا هستند یا تشهیص هاشون خیلی درسته یا اخلاقشون خیلی بهتره ویا....
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    3 2
    باسلام و احترام. نظرم من با یک مثال اعلام میکنم مثل اینکه ما خواسته باشیم به کسی بگیم ماست سفیده خوب واقعا ماست سفیده در ثانی ما با پزشکان یک خانواده که اداره کردن خانواده بعهده همه کس است نه فقط پدر باید امتیازات برای خانواده به نسبت باشد اگر نه داخل خانواده اختلاف پیش میاد مثل اینکه آلن پیش آمده که در این بین ضرر میکند؟؟
  • دانشجو پزشکی A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    7 21
    سلام لطفا پرستاران لیست کنند چه کارهایی انجام میدن ولی پولش میره تو جیب پزشک؟
  • امید IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    12 3
    آقای دانشجوی پزشکی باید باید به عرضتون برسونم که حدود 80 درصد پزشکان پروسیجرهایی که تووی آی سی یو انجام میشه رو نمی تونن به خوبی انجام بدن. نه اینکه بلد نباشن. از بس که انجام ندادن و فقط عادت کردن بدون نگاه کردن به مریض ویزیتش کنن و اوردرهایی بزارن که حتی خودشونم نمی تونن بخونن یادشون رفته. خیلی وقتها هم که نمی دونن چی بنویسن یه آر پی او مینویسن و پرونده رو مهر می کنن. با همون آر پی او نوشتن حداقل 3 برابر منی که یک صبح و عصر همه کار واسه مریضم کردم. از ای بی جی گرفتن و فولی گذاشتن بگیر تا خیلی کارهای دیگه .. حتی توو یک آنژیوکت زدن ساده هم موندن. و این عین واقعیته. بعدها که رفتی بیمارستان اینا رو خودت می بینی.
  • مینا A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    10 2
    ما حق خودمان را میخواهیم, حقی که تصویب شد و ندادند.
  • دانشجو پزشکی A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    3 7
    اینا که هی میگن 300 برابر بفرما برن سایت نظام پرستاری به آدرس ino.ir یه بیانیه برای مطلب خبر آنلاین زده.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    11 3
    سلام,چند تا نکته قابل تامله,اینکه ملاک نخبه بوذن رو کی تعین میکنه.کنکور ایران که سالهاست عدم لیاقتش ثابت شده.رتبه های دانشگاههای برتر هم که سالهاست خریداری مشه وتعدادی هم به سهمیه تعلق داره .دانشگاه ازاد هم که نیاز به گفتن نداره .حالا میشه فهمید چرا ظاهرا نخبه ها ازدرک یه مسیله ساده ریاضی عاجزند .بابا ۳۰۰برابر منظور کارانه است نه حقوق.دوما کی گفته ما خودمون رپ با شما مقایسه میکنیم .این هم یه جمله ساده وابتدایی تو ادبیاته,نمیدونم چرا یه نخبه نباید مفهوم جمله رو درک کنه.
  • علی A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    15 2
    پرستارا تو ایران با 300 ساعت کارکرد زیر3ملیون میگیرن یعنی بیش از دوبرابر پرستار خارجی وحقوقشونم زیر یک دهمه.ولی پزشکا با این عدم نظارت درآمدشون ازهم رده خودشون تو آمریکا بیشترهگفته آقای پرشکیان.آتشنشانها چقدر درماه فعالند؟پرستارها میگن یه قانونی برای پرداخت تعیین بشه. برا نخبگی هم اونایی که باباشون پول خرج کردن شدن پزشک اونی که پدرش محروم بوده الان پرستار شدهاینم شد ملااااکواقعا مخ بعضیا گچه تازه طرف زحمت کشیده درس خونده ،درست دسگه نباید حق الزحمه پرستارا رو ببره که
  • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    3 30
    همانگونه که هیچکدام از پرستاران راضی نیستند ذره ای از دسترنج دیگر کارکنان گروه درمانی به حقوق آنها وارد شود چرا پزشکان با ید 50 درصد از مزد سوچور یا خارج نمودن جسم خارجی در چشم و ... در حالی که غیر از تشکیل پرونده نقش دیگری در آن را ندارند حق خود بدانند همچنین اینجانب که کارشناسی ارشد هستم به اندازه یک پزشک عمومی درس خوانده ام مسئول اورژانس هم هستم 175 ساعت اضافه کاری دارم و یکی از بالاترین طرح ها را در سطح شهر قم می گیرم700 هزار تومان در مقایسه با پزشک اورژانس که حتی شیفت موظف خود را طبق تایمکس پر نکرده 130 ساعت؟ و 11میلیون طرح گرفته خود را مقایسه می کنم و با این همه مسئولیت و دوندگی عدالت هیچ جایی ندارد
  • یک پرستار A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    8 1
    باسلام..بی عدالتی دراین کشور ومخصوصا درنظام سلامت موج میزنه..بیشترین زحمت ها را دربیمارستان ها پرستاران میکشند..ایداماتی راانجام میدهند که گاهی اوقات وظیفه پزشک متخصص است ونه عمومی ولی کارانه بیمارستانها که پول حاصل ار درامد هر بیمارستان میباشد برای یک متخصص صد تا سیصدبرابر پرستار است واین واقعیت تلخ جامعه ماست..حرب از حقوق نیست حرف از کارانه است..خدویا به این بی عدالتی پایان بده
  • بی نام A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    1 0
    باسلام ریاست بیمارستان زنان وزایمان استان مازندران که خانومی است که به محض روی کاراومدنش شروع کرد به خوردن حق وحقوق پرستارایشون الان دربیمارستان شهدا بهشهر مشغول خوردن نوش جان