بزرگداشت نویسنده مسیحی لبنانی در سرچشمه

مراسم یادبود جورج جرداق، نویسنده مسیحی لبنان دومین روز آذر در سرچشمه برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم «غواص بحر معنا»، با هدف بزرگداشت جایگاه جرج جرداق، این نویسنده و شاعر مسیحی که از علاقمندان به شخصیت حضرت علی (ع)بود، با حضور جمعی از نخبگان ایرانی و لبنانی در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

جورج جرداق، نویسنده لبنانی که 14 آبان امسال درگذشت علاوه بر حضور فعال در مطبوعات کشورهای عربی که از مشهورترين آنها می توان به الصياد، الشبکه و الکفاح العربي اشاره کرد و همکاری با رادیو و تلویزیون لبنان، استاد ادبیات و فلسفه اسلامی در دانشگاه بیروت بود.

وی 30 جلد کتاب تالیف کرده‌ که مهمترین اثر وی «الامام علی صوت العدالة الانسانیه » در 5 جلد با عناوین ذیل به فارسی ترجمه و منتشر شده ‌است: «علی و حقوق بشر»، «علی و انقلاب فرانسه»، «علی و سقراط»، «علی و دوران زندگانی‌اش» و «علی و قومیت عربی».

از حواشی این مراسم می‌توان به برگزاری نمایشگاهی از عکس‌ها، آثار مکتوب و دست‌نوشته‌های جورج جرداق اشاره کرد. مراسم «غواص بحر معنا» به یاد نویسنده و شاعر مسیحی لبنان، یکشنبه 2 آذر 93 از ساعت 15:30 در مجموعه فرهنگی سرچشمه واقع در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه صیرفی پور برگزار می شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =