ایسنا نوشت:

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی گفت: ارزیابی‌ها نشان‌دهنده ارتقای مستمر سطح رضایت‌مندی مردم پس از اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور است.

دکتر ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از مرکز بهداشتی درمانی حضرت ولی‌عصر(عج) شیراز، گفت: افزایش رضایتمندی مردم بویژه از بابت مسائل مالی کاملا مشهود است.

وی اضافه کرد: از لحاظ کیفیت ارائه خدمت نیز شاهد افزایش رضایتمندی بوده‌ایم. هرچند برای حل برخی مشکلات ریشه‌ای مانند کمبود تخت ICU همچنان زمان لازم است.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: تعرفه‌های بیمارستان‌های خصوصی به‌دلیل بازبینی نشدن، بسیار قدیمی بود. بنابراین بازنگری‌ها انجام و ۷۰۰ تعرفه جدید تعریف و در قالب یک کتاب ابلاغ شده است که نباید از آن تخطی شود.

وی همچنین در رابطه با اجرای برنامه هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی کشور نیز گفت: این طرح جزو بسته‌های تعریف شده در برنامه تحول نظام سلامت بوده که هم اکنون در تعداد زیادی از بیمارستان‌های کشور اجرایی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس برنامه هتلینگ بیمارستان‌ها، اتاق بیمار و تجهیزات مربوط به آن نوسازی شده است، گفت: گام سوم برنامه تحول نظام سلامت اصلاح تعرفه‌ها در راستای مقابله با پرداخت‌های غیررسمی بود.

وی افزود: همچنین اکنون برنامه‌هایی برای عقد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی، جهت اخذ تعرفه دولتی در حال بررسی است.

حریرچی با بیان اینکه استان فارس از استان‌های پیشتاز کشور در اجرای برنامه تحول سلامت است‌، گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران، در کنار برنامه تحول سلامت همچنان ادامه خواهد داشت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =