تازه ترین آمار گمرک از اوضاع تجارت خارجی کشور در هفت ماهه امسال نشان می دهد که حجم مبادلات تجاری ایران در این مدت به 57 میلیارد و 214 میلیون دلار رسیده است.

در هفت ماه ابتدایی سال جاری  26ميليارد و 943ميليون دلار انواع كالا صادر و به ميزان 30 ميليارد و 271 ميليون دلار هم وارد كشورمان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلایت اين ارقام نشان مي دهد كه صادرات غير نفتي ايران در اين مدت 19 و 9صدم درصد و واردات كشورمان هم 24 و 72 صدم درصد افزايش يافته است.

اقلام عمده صادرات غير نفتي در مدت ياد شده شامل پروپان مايع شده،متانول وپلي اتيلن گريد فيلم بوده وعمده ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين ،عراق ، امارات متحده عربي، افغانستان وهند بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به گندم با سهم4 و 29صدم درصدي از كل ارزش واردات ،وسايل نقليه با موتور پيستوني درون سوز با حجم سيلندر بيشتر از 1500 سانتيمتر مكعب با 3و2 صدم درصد،برنج با 3 و 6 صدم درصد ، كنجاله سويا با 2و59صدم درصد و ذرت با 2و35صدم درصد اختصاص داردو عمده كشورهاي صادركننده كالا به ايران هم در هفت ماهه امسال به ترتيب امارات متحده عربي،چين، كره جنوبي،هند و تركيه بوده اند.  

۳۹۳۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =