تسنیم نوشت:

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکل ما برای مثال در مجلس شورای اسلامی این است خواهران ما در آنجا ظرفیت محدودی دارند .

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان، اظهار کرد: خصوصیت امام رضا(ع) این است که مظهر رافت ایشان مهمانداری ایشان است. دو خصوصیت در مهمانداری ایشان است. اول اینکه هر مهمان در اینجا پذیرایی خاص و نسبت به خواسته مهمان است.

وی افزود: خصوصیت دوم مهمانداری امام رضا(ع) این است که مهمانان ایشان یکنواخت نیست و لذا پذیرایی از آن‌ها هم یک شکل نیست و مهمانان ویژه دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: این جمع شما هم این ویژگی را دارد که مسئولان اردوگاه عظیم سپاه بقیه الله(عج) در استان اصفهان هستید پس این مهمانی و موقعیت را غنیمت بدانید. حال انسان در زیارت به خاطر توجه خود حضرت است و این حال شما به خاطر زحمات شما در عرصه بنده‌سازی برای خدا و سربازسازی برای امام زمان(ع) و توجه ویژه امام رضا(ع) به شما است.

وی تصریح کرد: استان اصفهان از نظر حوزه علمیه حوزه عمیق و ریشه داری است. قرار بر این بود که این حوزه علمیه هم به مانند خراسان مدیریت مستقل داشته باشد و من این موضوع را در سفر قبلی به اصفهان بیان کردم اما برخی بزرگان از این سخن ما ابراز ناراحتی و مخالفت کردند.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: مشکل ما در حوزه خواهران این است که در ابتدا تشکیل حوزه خواهران با تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله آموزش خواهران با توجه به وضع خاص خواهران در خانه‌داری و بچه‌داری و برد این تحصیلات در خواهران و تفاوت با مسائل برادران بود. این امر سبب بروز مشکلاتی در مدرک ارائه شده به خواهران و تفاوت آن با برادران شد که در هیچ جا به این شکل نبود که این مشکل در استان خراسان حل شد.

وی تاکید کرد: الان وضعیت با گذشته فرق کرده و ما هم در عرصه سیاسی و هم اجتماعی و هم فکری و فرهنگی به جایی رسیده‌ایم که اثرگذاری یک خواهر دو برابر برادران است چه در خانه و چه محیط بیرون این قضیه حاکم است. مشکل ما برای مثال در مجلس شورای اسلامی این است خواهران ما در آنجا ظرفیت محدودی دارند و خدا رحمت کند مرحوم خانم بهروزی را که ظرفیت بالای سیاسی داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: آنچه برای ما مهم است این نکته است که اگر شما نیرویی تربیت کنید که احکام و تفسیر بداند ولی از ظرفیت سیاسی و اجتماعی محدود برخوردار باشند این مشکل ما را حل نمی‌کند و ما در آینده به مشکل می خوریم. آنچه ظرفیت را بالا می‌برد سواد است. نبوغ بدون سواد و ظرفیت اجتماعی ممکن نیست و سبب انحراف می‌شود و اگر سواد و ظرفیت باشد نبوغ نباشد تاثیر گذاری نیست.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =