تسنیم نوشت:

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: قم پایگاه رسانه‌های دینی است و از این رو جشنواره نشریات دینی و اندیشه‌ای امسال در قم برگزار می شود.

حسین انتظامی که در جمع اصحاب رسانه و مدیران مسئول نشریات استان قم و سرپرستان خبرگزاری‌های این استان سخن می‌گفت، با اشاره به جایگاه رسانه‌های دینی در قم، اظهار کرد: قم قطب نشریات و رسانه‌های دینی و اندیشه‌ای محسوب می‌شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از برگزاری جلسات هم اندیشی در استان‌ افزود: نکاتی در جلسات هم اندیشی با مدیران مسئول و اصحاب رسانه مطرح می‌شود که بعضا ما از آن آگاه نیستیم و این جلسات از این لحاظ مفید است.

وی تصریح کرد: فکر تشکیل سازمان نظام صنفی بیش از ۲۰ سال است که مطرح است و اشخاص را باید با برنامه‌هایشان شناخت و احیاء این سازمان در حوزه رسانه‌ها، جزو برنامه‌های اصلی من است.

انتظامی خاطرنشان کرد: برای تدوین آیین‌نامه‌ها و توصیه‌نامه‌ها در این دولت، متن‌های پیش‌نویس را در معرض قضاوت همگان قرار داده‌ایم و تا اجماع حاصل نشود، آن را به مجلس ارائه نمی‌کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امضاء حکم رئیس نظام صنفی رسانه از سوی رئیس جمهور، تاکید کرد: ترکیبی ۱۳ نفر برای این سازمان صنفی ارائه شده ‌که ۸ نفر از آن‌ها، عضو هیئت مدیره نشریات سراسر کشور هستند و رئیس این صنف نیز حکم خود را با امضای رئیس جمهور دریافت می‌کند که نشان از شأن این سازمان دارد.

وی با اشاره به عضویت ۴ نفر از هیئت نظارت بر مطبوعات در این صنف، خاطرنشان کرد: مشکلات رسانه‌ای باید در صنف حل شود و تا حد امکان این مشکلات، گریبان رسانه را نگیرد بلکه روزنامه‌نگار خاطی، در یک جمع صنفی، مورد بازخواست قرار گیرد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نظام صنفی باید کاملا غیر سیاسی باشد زیرا هر تشکل صنفی وارد که سیاست شود، دچار آفت می‌شود و از سوی دیگر وظیفه من حمایت از همه افراد این قشر و به ویژه خبرنگاران است.

وی با اشاره به خاستگاه نشریات دینی در استان قم گفت: جشنواره نشریات دینی و اندیشه‌ای امسال در قم برگزار می‌شود و طرح اشتراک نیم بها نیز برای پرداخت یارانه در مقصد در حال اجراست که اصحاب فرهنگ و رسانه می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =