مهر نوشت:

رئیس موزه ملی ایران با بیان اینکه این موزه آمادگی پذیرش هدیه ولادیمیر پوتین به رئیس جمهور کشورمان را دارد گفت: از سپر رزمی متعلق به دوران شاه عباس اول می‌توان در موزه نهاد ریاست جمهوری نیز نگهداری کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان دیدار با دکتر حسن روحانی در نشست سران ساحلی دریای خزر که در آستاراخان روسیه برگزار شد دستور داد کارکنان کاخ کرملینِ آستاراخان (قلعه تاریخی تسیخ هاوس که در جنگ جهانی اول دژ و انبار مهمات بوده است) قابی را برای هدیه به رئیس جمهور ایران بیاورند.

درون قاب، سپر رزمی یکی از سربازان شاه عباس اول (قرن هفدهم) از جنس برنز و طلا، و مربوط به جنگی بوده که در آن دوره (۱۶۰۳ تا ۱۶۱۸ میلادی) میان ترکیه و ایران رخ داده است.

مهناز گرجی، رئیس موزه ملی ایران درباره دریافت این هدیه و انتقال آن به موزه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: سال گذشته، شیردالی که رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی از نیویورک هدیه گرفته بود، به خواسته وی به موزه ملی ایران اهدا شد. ولی ریاست جمهوری موزه‌ای مخصوص به هدایای نهاد خود را دارد و تا جایی که می‌دانم این موزه در کاخ سعدآباد واقع شده و هر هدیه‌ای که مقامات دریافت کنند، به این موزه انتقال داده می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 0
    اس 300 را میدادیا پولش را 4/5 میلیارد دلار کجا رفت سپر شاه عباس چه دردی دوا می کنه حالا
  • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 7
    این بایس بره موزه اردبیل
  • مهدی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 0
    هر کسی توانست رابطه ترکیه و قرن 17 را با مثال توضیح بدهد من جایزه می دهم برایش