تسنیم نوشت:

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای ظهر امروز در آئین تکریم از خدمات حجت‌الاسلام علی توکلی و معارفه یدالله موحد مدیرکل جدید دادگستری استان کرمان، با گرامیداشت مجاهد‌ت‌ها در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: مجاهدت‌ها و تلاش‌‌ها سبب شد که امروز ایران کشوری مستقل، مقتدر و اثرگذار در منطقه و جهان باشد.

وی با بیان اینکه دفاع از حق، وطن، ناموس و جان امری عقلایی است، گفت: به حکم عقل دفاع از حریم انسانی لازم و به حکم شرع دفاع از حریم انسانی واجب و لازم است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در چنین روزهایی مورد تجاوز و تعدی گسترده‌ای در روزهای نخست و نوپایی خود قرار گرفت که انقلابی کم‌سابقه و انقلاب به معنای واقعی فرهنگی بود، تصریح کرد: انقلاب ما بدون کودتا و درگیری‌های متداول انقلاب‌های دنیا با اتکال به خدا و به مقتدایی یک فقیه جامع‌الشرایط، دین شناس و دنیاشناس شکل گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه در آن زمان هنوز جمهوری اسلامی ایران نیروی نظامی ساماندهی شده نداشت، بیان کرد: ستون پنجم داخل کشور نیز در راستای اهداف صدام و دشمنان ما فعال و پشتیبانی شد و انقلاب با این مشکلات و هجمه‌ها روبه رو بود.

تحریم ایران از دوران دفاع مقدس آغاز شد

حجت‌الاسلام محسنی‌ اژه‌ای با بیان اینکه دشمنان از همان اویل انقلاب ما را تحریم کردند، گفت: موجودی ما را در خارج از کشور بلوکه کرده، بسیاری از تجهیزات معمولی جنگی را به ما نمی‌دادند و قراردادهای ما را یک طرفه ملغی کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان شبانه‌روز برای خرد کردن و تخریب روحیه مردم علیه این نظام تبلیغ می‌کردند، تصریح کرد: امروز دشمنان و مقامات بلند پایه غربی از ایران به عنوان امپراطوری ایران و به عنوان مقتدرترین کشور در آینده نزدیک یاد می‌کنند.

ایران امروز در معادلات جهانی تأثیرگذار است

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه امروز بسیاری از معضلات در دنیا با مشارکت ایران قابل حل است، بیان کرد: امروز ایران نه تنها در معادلات منطقه‌ای، بلکه در معادلات جهانی تأثیرگذار است.

نام سرلشکر سلیمانی ستون فقرات اسرائیل را به لرزه در می‌آورد

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را افتخار مردم کرمان دانست و گفت: این یک قلم از معجزات ایران است که وقتی اسم سرلشکر حاج قاسم سلیمانی مطرح می‌شود، ارکان و ستون فقرات اسرائیل به لرزه در می‌آید.

وی با بیان اینکه امروز وقتی نام سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در جایی مطرح می‌شود، دشمن جانش به لرزه درمی‌آید که این یکی از معجزات الهی و افتخار استان کرمان است، تصریح کرد: این نمایی از لشکر ۴۱ ثارالله است که یک سردار از این خطه تبلور پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ سال مذاکره شد، اما فلسطین و مردم آواره آن، روز به روز اوضاع وخیم‌تری پیدا کردند، خاطرنشان کرد: روز به روز زیاده‌خواهی اسرائیل بیشتر شد، از نیل تا فرات را آرزو می‌کرد و هیچ ارزشی برای کشورهای عربی دوردست قائل نبود و برای کشورهای مسلمان دوردست نیز هر روز نقشه می‌کشید.

وی با بیان اینکه اسرائیل به دروغ وانمود کرد که یک نیروی شکست‌ناپذیر است، اما ایمان و مقاومت، این ابهت دروغین و اسطوره شکست‌ناپذیر را فرو ریخت و در هم شکست، افزود: قدرت ایمان و مقاومت، غزه را از انزوا نجات داد و لبنان را از تصرف اسرائیل خارج کرد.

باید آمریکا را دشمن بدانیم و با نگاه دشمن به کارهای او نگاه کنیم

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در تمام مدتی که امام خمینی(ره) نهضت خود را شروع کردند، بسیاری از افراد امام خمینی (ره) را افراطی می‌دانستند، گفت: زمانی که نهضت پیش آمد، در اواخر سال ۵۶ بسیاری از افراد بودند که اقدام امام خمینی(ره) را یک اقدام نشدنی می‌دانستند و بسیاری از افراد معتقد بودند که فقط و فقط باید با آمریکا کنار بیاییم، اما فرموده امام(ره) مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، بی‌جهت نبود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد معتقدند اگر ما می‌خواهیم بر همه مشکلات پیروز شویم، باید با آمریکا کنار بیاییم، مگر می‌شود با آمریکا تا ابد قهر بود، تصریح کرد: این امر زمانی اتفاق می‌افتد که شیطان از شیطان بودنش خارج شود، زیرا تا شیطان، شیطان است باید از او در حذر بود.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: باید آمریکا را دشمن بدانیم و با نگاه دشمن به کارها، لبخندها و چراغ سبزهای او نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه تغییر مدیریت امری طبیعی است، بیان کرد: باید کاری کنیم که با یک ورود و خروج خوب در زمانی که هستیم بتوانیم به این مردم و کشور خوب و شایسته خدمت کنیم.

وی حجت‌الاسلام توکلی را روحانی فضال، متدین و متقی عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۰ سال خدمت در دستگاه قضایی پله پله بالا آمده و همه مراحل را پیموده و در همه مقاطع تلاش کرده است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: پیشنهاد کار به حجت‌الاسلام توکلی در دیوان عالی کشور داده شد، اما با درخواست وی مبنی بر ماندن در کرمان موافقت شد و حجت‌الاسلام توکلی در بخش دادگاه‌های نظامی استان مشغول به خدمت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یدالله موحد نیز از سال ۶۷ در دستگاه قضایی استان کرمان خدمت کرده است.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان گفت: کرمان استانی با ظرفیت‌های بسیار بالا و مردمی بسیار خوب است که باری بسیار سنگین‌تر از دیروز بر دوش دارید و اگر بخواهید این بار سنگین را با موفقیت تحمل کنید، باید به الزامات آن ملتزم شوید.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: حیف است استان کرمان با استعدادهای زیاد فقیر باشد و مردم به خاطر فقر دنبال جرم بروند.

نباید به افرادی که با اصل نظام زاویه دارند، مسئولیت داده شود

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: افرادی که با نظام و ولایت رابطه ندارند و یا مخالف هستند، نباید از آن‌ها در مدیریت‌ها استفاده شود، زیرا ضرر می‌کنیم و این مسئولیت‌ها دست ما امانت هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بدانیم فردی با اصل نظام زاویه دارد و با دیگران خارج از حوزه نظام هم پیاله است، مسئولیت بدهیم، مسئول هستیم و حق نداریم به افراد ناسالم مدیریت‌ها را بسپاریم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376941

برچسب‌ها